Werk & Studie alle pijlers

Minder uren, hoeveel salaris?

10-08-2009 20:11 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
We willen graag een kindje en als dat lukt en het kindje is er, dan zal ik ook minder gaan werken.

Ik werk nu 38 uur en zal dan naar 24 uur willen gaan.

Volgens mij betaal je minder belasting als je minder uren werkt, maar hoe kan ik uitrekenen wat ik dan netto ga verdienen?

Tuurlijk kan pz dit ook voor me uitrekenen, maar wil nog even geen slapende honden wakker maken.

Vind het krijgen van kinderen best eng als ik denk aan de kosten die het met zich meebrengt, minder werken, kinderopvang enz....soms vraag ik me wel eens af hoe we dat moeten bolwerken...(terwijl we allebei een modaal inkomen hebben nu hoor)

Dus als ik weet wat ik dan ongeveer netto zal overhouden, krijg ik misschien een beetje rust hierover.
http://www.loonwijzer.nl/home/brutonetto
Kijk even wat je nu bruto verdient. Dat bedrag deel je door de 38 uur die je nu werkt en vermenigvuldig je met de 24 uur die je wilt gaan werken. Vervolgens dat bruto bedrag invullen bij de loonwijzer waar hieronder de link voor is gegeven en klaar ben je.

Als je het plaatje compleet wilt hebben, dan kun je ook nog even kijken naar de kinderbijslag en bij de belastingdienst voor (kinder)kortingen en kinderopvangregelingen enzo.
netto x 12 (maanden) delen door 52 (wk) en delen door 38(uur) x 24( uur) x 52 (wk)delen door 12(maanden) dan heb je het salaris netto per maand

Voorbeeld

Dus als je nu ¤ 1000 netto verdient voor 38 uur

¤ 1000 x 12 = ¤ 12000 : 52= ¤ 230,77 : 38 = ¤ 6,07 per uur x 24= ¤ 145,75 x 52= ¤ 7578,95 : 12 = ¤ 631,58voor 24 uur per maand
Je bent niet ongelukkig door wat je meemaakt, maar je bent ongelukkig door de manier hoe je ermee omgaat
Tel daar de kinderkorting bij op (inkomensafhankelijk, maar rond de 65 euro) en de kinderbijslag (50 per maand) en dan kom je weer ongeveer op je oude loon.

Kinderopvang is voor een groot deel aftrekbaar. Blijft over:

Luiers, kinderkamer, extra was, extra eten ... Een kind kost totdat zij of hij 18 is ongeveer een ton.

En dan bedoel ik geen regenton
quote:miertje M schreef op 10 augustus 2009 @ 21:28:

netto x 12 (maanden) delen door 52 (wk) en delen door 38(uur) x 24( uur) x 52 (wk)delen door 12(maanden) dan heb je het salaris netto per maand

Voorbeeld

Dus als je nu ¤ 1000 netto verdient voor 38 uur

¤ 1000 x 12 = ¤ 12000 : 52= ¤ 230,77 : 38 = ¤ 6,07 per uur x 24= ¤ 145,75 x 52= ¤ 7578,95 : 12 = ¤ 631,58voor 24 uur per maandDeze berekening is niet correct omdat je daarbij geen rekening houdt met de belasting/premieafdrachten. Bovendien is hij erg omslachtig en was je op hetzelfde uitgekomen als je het maandsalaris had gedeeld door 38 en vermenigvuldigd met 24.
Je bruto uursalaris staat als het goed is op je salarisafrekening dus dat is nog makkelijker. Ga er vanuit dat het ietsje meer zal zijn omdat de belasting inderdaad iets gunstiger uitvalt, maar reken je niet rijk want meestal valt het toch tegen.
En denk eraan dat je vakantiegeld en eventuele bonussen en winstuitkeringen ook minder worden.
quote:es1450 schreef op 10 augustus 2009 @ 20:14:

http://www.loonwijzer.nl/home/brutonetto

dit is inderdaad het makkelijkst!!

want het is inderdaad niet waar dar je moet delen door 38, en vermenigvuldigen met 24, dan kom je te laag uit.

voorbeeldje: fulltime is bruto 3000 euro. dit wordt netto 2081 euro. en met 24 uur netto 1412 euro.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven