Werk & Studie alle pijlers

Minoren MWD/SPH

26-03-2015 10:59 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Geen idee of ik hier goed ben, maar ik probeer het gewoon.

Ik studeer MWD in Enschede en zit momenteel in mijn derde jaar.

Ik ben een half jaar later begonnen met stage, dus ik zal hier wat vertraging oplopen.

Ik wil wel graag beginnen met een minor in september en tegelijkertijd mijn stage afronden.

Ik wil een minor volgen binnen het Saxion en het liefst een met zo min mogelijk studiebelasting (dagen met lessen).

Al gekeken op kiesopmaat, maar daar staat het niet bij.

Weten jullie wat minoren zijn waarbij je niet zo veel naar school hoeft?

Ik weet dat ik wat moet kiezen dat ik het leukst vind, maar heel veel minoren lijken me leuk en interessant!

Alvast bedankt.
Ik zou iets kiezen waar je later wat aan hebt.

waar wil je werken en in die richting een minor doen.
Op je schoolsite wordt er toch uitgelegd hoeveel werkbelasting je minor ongeveer zal hebben? Tijden worden vaak past vastgesteld als het duidelijk is hoe groot de klas zal zijn etc. Ik weet niet hoe jij momenteel je werkdruk ervaart, maar stage en een minor tegelijk kan best zwaar zijn.

Daarom zou ik eerst stage volledig afronden en daarna voor een minor gaan die je super leuk lijkt.
Mijn lerares heeft aangeraden om dit te doen en ik dacht het is een goed idee om geen vertraging op de lopen verder. Maar helaas staat de studiebelasting nergens aangegeven
Wat gek om dat hier te vragen. Alsof er iemand hier op t forum zit die álle minoren van MWD/SPH kent, inclusief contactmomenten en studiebelasting.

Je kunt toch kijken naar een aantal minoren die je leuk lijken en als het aantal contactmomenten er niet bijstaat even contact opnemen met de docent?
Hoeveel uur moet je trouwens stage lopen?
Ze gaan allemaal uit van een standaard-belasting van 40 uur per week.

Ik heb zelf een minor gedaan via Kiesopmaat en toen gewoon steeds de coördinator van die minor gemaild om wat meer informatie te krijgen. Maar je moet als derdejaars social work toch fulltime stage lopen? Dat lijkt me niet te combineren met een minor.
Als je minder contacturen hebt, moet je meer zelfstudie doen. Uiteindelijk zul je toch het aantal uren moeten werken dat nodig is voor een studiepunt. En dat is hetzelfde aantal, ongeacht welke minor je kiest. De studiebelasting is hetzelfde.

Wat is de gedachte erachter om dan perse te kiezen voor een minor met weinig contacturen? Vanwege flexibiliteit? Of verwacht je een minor te vinden waar je weinig tijd in hoeft te steken? Die je even snel en gemakkelijk kunt combineren met het afronden van je stage?
quote:Wollstonecraft2 schreef op 28 maart 2015 @ 17:07:

Als je minder contacturen hebt, moet je meer zelfstudie doen. Uiteindelijk zul je toch het aantal uren moeten werken dat nodig is voor een studiepunt. En dat is hetzelfde aantal, ongeacht welke minor je kiest. De studiebelasting is hetzelfde.

Dit ben ik niet met je eens. Het aantal uren zelfstudie dat gerekend wordt is volgens mij een gemiddelde. Als je sneller bent met de stof oppikken en studeren, kun je met minder uren zelfstudie toe. Ik heb zelf ook MWD gedaan en ik denk dat ik qua zelfstudie misschien net aan de helft van de uren zelfstudie kwam en ik ben geslaagd met een 7.5.

Dus als TO van zichzelf weet dat ze de stof over het algemeen snel oppikt, zou ik ook zeker voor deze combinatie gaan. In mijn geval kon dat makkelijk, omdat ik 24 uur per week stage liep. Ik weet natuurlijk niet hoeveel uren TO moet lopen.
Wat houdt dat in, die minoren? Volgens mij had je die in mijn tijd niet, of anders heb ik iets gemist
Een vakkenpakket over een bepaald onderwerp. Soms hoort er ook stage bij. Bestaat meestal uit 15 of 30 studiepunten. Bij de meeste HBO-opleidingen verplicht. Bij sommige WO-studies mogelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven