Werk & Studie alle pijlers

moeilijk Engels...

06-08-2015 22:31 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Ik begin in september met mijn nieuwe opleiding toerisme management. Ik heb hier heel veel zin in en heb ook al me boeken besteld en binnen gehad. Uit enthousiasme ben ik er ook stukjes uit gaan lezen. Alleen zijn twee studieboeken in het engels, het vak zal ook in het Engels zijn en de tentamens waarschijnlijk ook. Ik.kan me.prima redden in het Engels met gesprekken in de kroeg maar toen ik Door deze boeken bladerde kon ik moeilijk het verhaal volgen. Het zijn dan ook wel woorden die je ook amper in het Nederlands gebruikt maar ik maak me er toch een beetje zorgen over.

Hebben meer mensen hier ervaring mee of ervaring mee gehad? Ik ben zo bang dat ik zo faal en voor schut sta omdat ik op mijn 21e de Engelse taal niet voldoende genoeg beheers.
Waarom ben je bang om te falen? Dat je het moeilijk vindt is helemaal niet raar. Studie-Engels in anders dan spreektaal-Engels en daar moet je aan wennen.

Je zult door oefening en ervaring leren. Woordenboek erbij en gaan!

Niet bang zijn dat anderen het beter kunnen of dat je voor schut staat, dat is echt niet nodig.
Je kunt nog snel een paar weken taalvakantie in Engeland doen, maar ik denk dat als je een tijdje les in het engels krijgt, dat je heel snel bij bent. Maak je niet te druk, je bent vast de enige niet. Ik denk dat veel van je studiegenoten zullen moeten wennen.

En je bent dus echt de enige niet, tijdje geleden is op deze pijler ook een topic geopend door iemand die bang was voor schut te staan met haar Engels
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Maak je geen zorgen als je een Engelstalige opleiding gaat doen is het altijd spannend (elke nieuwe opleiding natuurlijk sowieso), maar je went echt in no time!! Zeker als je met internationale studenten in de klas zit, dan moet je wel Ik vond het destijds ook best eng en was er onzeker over.. en iedereen in mijn klas, maar voor je het weet spreek, lees en schrijf je Engels zonder er bij na te hoeven denken.

Veel succes alvast!
Ah joh de meesten hebben dat probleem. Je zult zien dat je het binnen een paar weken allemaal goed genoeg begrijpt, als je er in wordt ondergedompeld leer je het ontzettend snel.
quote:nlies schreef op 06 augustus 2015 @ 22:37:

Je kunt nog snel een paar weken taalvakantie in Engeland doen, maar ik denk dat als je een tijdje les in het engels krijgt, dat je heel snel bij bent. Maak je niet te druk, je bent vast de enige niet. Ik denk dat veel van je studiegenoten zullen moeten wennen.

En je bent dus echt de enige niet, tijdje geleden is op deze pijler ook een topic geopend door iemand die bang was voor schut te staan met haar EngelsVolgens mij kan je een spoedcursus ook bij de nonnen in Vught doen of zoiets (iets met klok en klepel)
Ik had dit ook in het begin van mijn studie. Maar gelukkig wordt er in de college's veel dingen uitgelegd waardoor je de rode lijn van het boek dmv de college's al te pakken hebt. Hierdoor wordt het al heel wat makkelijker om de stof te begrijpen en te lezen.

Succes!
Bij mijn studie heb ik ook engelse boeken. Die moest ik pas na een jaar aanschaffen maar als ik daar voor het begin van mijn studie in was gaan lezen was ik me ook rotgeschrokken. Logisch het is vaktaal en dat leer je pas op een opleiding. Is niet zo dat ik soms niet nog iets moet opzoeken maar de vaktermen zijn vaak juist makkelijker in het engels dan in het nederlands.

Niet te veel stressen dus

Engels is trouwens ook niet mijn beste kant. Kan het prima schrijven en lezen, maar meepraten...
Contextualised Vocabulary Tests I & II. Prima boeken die ik destijds op het Athenaeum had (jaren '80) en waarin allerlei "moeilijkere" Engelse woorden in context gebruikt worden, zodat je ze kunt leren. Zal tegenwoordig wel uit de tijd zijn op het VWO, want "te moeilijk". Maar kan ze je aanbevelen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik had hetzelfde bij mijn studie fysiotherapie! Schrok me rot toen ik die Engelstalige boeken zag. Maar geloof me, je leert sneller dan je denkt. Zeker als je door verschillende colleges al wat achtergrond info hebt, zal dat best wel lukken. Kost int begin misschien wat meer tijd, maar komt zeker goed!

Succes met je studie! X
Thanx voor jullie reacties! Geeft me al een Veel beter gevoel. Ik ga gewoon goed me best doen
Bedenk ook: als het in het Nederlands was, zouden je boeken vast óók vol met onbegrijpelijke vaktaal staan. Of je dat jargon nu in het Nederlands of Engels leert, maakt eigenlijk niet zo veel uit. En als je toerisme doet is Engels waarschijnlijk sowieso wel handig ;)
Maak je geen zorgen, het komt vanzelf goed. Zodra je je vaktermen een beetje kent, lees je die boeken ook makkelijker.

De meeste mensen zijn niet zo heel goed in Engels, in tegenstelling tot wat je af en toe hoort. Maar ze redden zich ermee.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik had hetzelfde met een studieboek, dat door een Canadese vrouw was geschreven. Wat ik heb gedaan: alle onbekende woorden uit hoofdstuk1 opzoeken en de vertaling met potlood boven de woorden schrijven. Daarna het hoofdstuk pas echt lezen.

Enz.

Werkte prima voor mij.

Toen ik het boek uit had en weer terug ging naar hoofdstuk1, merkte ik hoeveel woorden ik eigenlijk al kende, doordat ik ze vaker was tegengekomen.
Als je doorzet kun je er straks trots op zijn dat je Engels beter is dan dat van de gemiddelde Nederlander!!

Het lijkt me een hele leuke studie, gooi je er gewoon lekker in, je bent niet de enige die er tegenaan hikt!

Veel plezier met studeren!!!
Je kunt ook overwegen bijles te volgen als je dat wil. Je hoeft je overigens niet te schamen en dat zegt iemand die de Engelse taal wel goed beheerst. Ik begrijp dat het niet iedereen even makkelijk ligt, zeker als je geen taalknobbel hebt.

Veel succes met je studie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven