Werk & Studie alle pijlers

Morgen eerste werkdag... spannend!

10-01-2010 19:53 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen ga ik beginnen aan mijn eerste echte baan, na mijn studie. Het is niet mijn droombaan, en helaas ook iets onder mijn (opleidings)niveau, maar ik heb wel een jaarcontract voor 36 uur per week gekregen, en dat is in deze (crisis)tijd ook wat waard. En het is wel erg leuk werk, ook zeker niet onbelangrijk.

Nu merk ik dat ik het toch wel spannend vind allemaal. Voel een onrust in mijn lijf die gevoed wordt door een gevoel van 'dit moet het zijn, dit moet goed gaan, leuk zijn, fantastisch worden, want hier ga ik veel tijd doorbrengen, dit moet ook voldoening gaan geven etc etc'.

Ik weet best dat ik gewoon moet gaan beginnen en dat alles vanzelf wel op zijn plek zal vallen. En ik besef ook dat deze baan niet voor eeuwig zal zijn, en dat ook helemaal niet hoeft te zijn.

Gek hoor, ik heb voor hetere vuren gestaan, enorm moeilijke beslissingen moeten nemen in het afgelopen jaar, waardoor heel mijn vertrouwde wereldje volledig op zijn kop is gezet, en mijn leven totaal is veranderd.

En nu sta ik aan de vooravond van mijn nieuwe toekomst, een baan, zodat ik ook weer een eigen huisje kan gaan zoeken, en weer rust en een fijne omgeving kan creeren voor mezelf.

Maar toch voelt het nu nog niet zo rustig in mijn hoofd.

Succeswensen zijn welkom...
Och zo'n eerste dag is toch ook altijd spannend. Succes!
Succes!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Gefeliciteerd met je eerste echte baan!

Het is logisch dat je zenuwachtig/gespannen bent maar dat heeft iedereen die aan een nieuwe baan gaat beginnen.

Ook al is het niet je droombaan,geef het wel een kans en geef niet te snel op!

Heel veel succes morgen!
herkenbaar!

dit soort dingen vallen ook inderdaad niet mee! al die gedachten die door je hoofd gaan. Zal het wel goed gaan? hoe zal het zijn etc? gewoon iets waar je doorheen moet, de tijd zal vanzelf leren hoe het is en wat het met je doet.

Ik ben zelf ook net begonnen in een nieuwe functie. En juist omdat het niet helemaal is waar ik wil zijn nog, wordt ik ook veel geplaagd door spanning en twijfel.

Kortom: i know how you feel! go get them en heel veel succes!
Oh zeker spannend! Succes morgen

Ik ben vorig jaar met mn eerste echte baan begonnen. Was zeker heftig in het begin. Zeker zo na het studentenleven.
Proficiat!

Spannend! Ook al is het niet geheel het niveau van je opleiding, ontzettend fijn om de zekerheid te hebben je boontjes te kunnen doppen!

(Ben in juni klaar met mijn hbo-opleiding rechten en hoop echt zo dat ik dan een vooruitzicht op een baan heb...)

Helemaal herkenbaar dat je het gevoel hebt dat 'het er nu op aan komt', probeer je niet te druk te maken. Komt allemaal goed!
fijn, die paar reacties doen me al goed! (ga vooral door!)

@suuzzz: ik zit al een jaar of 3 niet meer in het studentengevoel/wereldje (eerst studiestop, daarna een jaar lang afstudeerstage 4 dagen per week + enorm veel reistijd), dus ik ben gelukkig al gewend aan een vast ritme en structuur (op tijd naar bed gaan ed).
Spannend, heel veel succes!!!!!
Oh dat scheelt wel. Dan vroege opstaan moest ik wel aan wennen maar dat is gelukkig niet nieuw voor jou.

Hopelijk is het niet te ver weg want met dit weer is het niet ideaal om te reizen. Zeker als je garandeerd op tijd wil komen.
succes morgen!!! Geloof in jezelf dan komt het allemaal goed!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Succes, en kijk even naar het weer zoals Suuzzz zegt. Het is wel zo netjes als je op tijd komt, al zal niemand het je echt kwalijk nemen als je te laat komt want het kan allemaal onbetrouwbaar zijn.

Kijk verder goed rond: hoe zijn de koffierondes, haalt men voor elkaar, of heeft men een pauze en wat doet men tijdens de lunch. Kijk vooral, observeer, dan komt het allemaal goed!

Enneh, stel je zelf voor aan belangrijke figuren in het bedrijf, niet alleen je baas en de directe collega's. Ook: de receptie, secretaresse etc. zodat ze weten wie je bent.
Wat een fijne tips! Bedankt!

Gelukkig kan ik er met de fiets naar toe (kwartiertje ongeveer)... heerlijk idee, elke ochtend alleen maar even fietsen.

Verder heb ik een week geleden al een dagje meegedraaid, dus ik weet ongeveer wat het dagprogramma is. Maf dat dan toch de zenuwen blijven, maar het voelt al als een opluchting dat ik dat hier gewoon toegeef, dat ik het zo spannend vind.
Veel succes morgen!

Het is echt niet raar dat je zenuwachtig bent, ook niet nadat je al een dag hebt meegedraaid. Zo'n eerste "echte" dag blijft toch altijd spannend, maar het gaat helemaal goedkomen!
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Ik ben 21 dec. begonnen in mijn nieuwe baan, en maakte me alleen maar druk over de sneeuw. Kom ik wel op tijd?? Wat als ik een ongeluk krijg door de gladheid??

Succes!!
Heel veel succes (en plezier) morgen!
Heel veel succes morgen! Ik vind zo'n eerste dag ook altijd spannend!
Spannend he zo'n eerste dag. Heel veel succes en plezier morgen!

(Ik heb dinsdag ook mijn eerste spannende dag bij mijn nieuwe baan:))
Weet je, zelfs al ben je 40 en is het je 15de baan, dan is een eerste dag nog altijd spannend. Het is altijd anders, je komt er nieuw binnen en je moet de dagelijkse gang van zaken echt oppakken. Weet je bij je oude bedrijf nog waar alles staat en hoe je aan een paperclip komt, bij een nieuwe baan moet je het weer van voren af aan uitvinden.

Gaat morgen echt goed komen!
Zet m op!
En hoe was de eerste dag?
Ben ook benieuwd hoe het bij TO ging. Mijn eerste dag was prima
Hallo allemaal,

Mijn eerste dag was erg leuk, maar zeer overweldigend (ben nogal een gevoelig tiepje;-)). Ik werk in de sociale sector, dus even uitchecken en in een boek of pc duiken is er niet bij. Continue prikkels, en nieuwe ervaringen en indrukken zorgden ervoor dat ik gister na een werkdag van welgeteld 14 uur helemaal uitgeteld was.

Vandaag was het wederom een heftige dag, maar halverwege merkte ik dat ik al wat meer rust voelde; 'dit komt wel goed, ik kan het gewoon op me af laten komen', dat gevoel. Ik heb in mijn pauze telefonisch nog even wat waardevolle woorden van mams meegekregen: "je hoeft niet altijd je uiterste best te doen, verwacht nou eens niet dat je op je eerste dag alles al weet, en je draai gevonden hebt"

Dat waren zeker belangrijke woorden, omdat ik zo in het leven sta, ik wil laten merken dat ik het goed wil doen, en ik verwacht en vraag daardoor veel te veel van mezelf.

Het heeft me trouwens ook geholpen dat ik vandaag tegen mijn directe collega's heb gezegd dat ik het wel wat heftig vind allemaal, en dat ik dus bewust probeer wat prikkels te filteren, maar dat ik die balans nog moet vinden.

Hierop werd met zeer veel begrip gereageerd, en later werd zelfs nog aan me gevraagd hoe zij mij hierin tegemoet konden komen... erg fijn.

Voor de meeste mensen is een nieuwe baan/ omgeving spannend, maar door mijn gevoeligheid zorgt het bij voor een vreemd soort onrust waardoor ik telkens zo'n jankgevoel onder mijn stem krijg (tranen net onder de oppervlakte gevoel).

Maar o.a. door de fijne reactie van mijn collega's denk ik dat ik mijn plekje snel genoeg gevonden heb.

Voor iedereen die nog gaat beginnen, heel veel succes!

En voor iedereen die door wil mekkeren over (hoog)gevoeligheid: welkom! Ik hoop binnenkort te kunnen gaan verhuizen, dus dan verwacht ik weer genoeg spanning
Wat goed om te horen dat de eerste dagen zo goed zijn verlopen! Een nieuwe baan kan sowieso wel heel heftig zijn.

Ik ben zelf destijds op een vrijdag begonnen. Was ik achteraf wel blij mee want ik had het weekend echt nodig om alle indrukken van die dag te verwerken.

Hoop dat de rest van de week ook zo goed verloopt.
Mooi om te horen Spruit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven