Werk & Studie alle pijlers

Motivatietopic voor studenten

31-10-2016 16:00 988 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vast niet de enige die wel wat motivatie kan gebruiken. Ik heb volgende week tentamenweek en ik moet nog heel veel doen. Gelukkig zijn al mijn tentamens (op twee mondelinge tentamens na) aan het eind van de week. Heb ik nog wat extra tijd.



Zijn er mensen die zin hebben om mee te schrijven voor de nodige schoppen onder je kont? Ik dacht bijvoorbeeld aan doelen per dag opschrijven in dit topic, motiverende woorden van medestudenten als je er even doorheen zit, het delen van successen zoals mooie cijfers, etc.



Ik hoop op meeschrijvers! En dan ga ik nu weer studeren, want dit topic openen is natuurlijk ook gewoon uitstelgedrag.
Wat zijn we allemaal eensgezind dan , ik studeer in de richting van forensische pedagogiek.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Grey schreef op 03 februari 2017 @ 16:43:

Wat zijn we allemaal eensgezind dan , ik studeer in de richting van forensische pedagogiek.Wauw, dat lijkt me ook heel gaaf! Ik zou het heel uitdagend vinden om die kant op te gaan als ik de kans krijg.
Alle reacties Link kopieren
@Heleen, wat een leuk onderwerp! Ik heb een boek waar een klein stukje daar over gaat, maar dat zal wel veel te basic zijn in vergelijking met wat jij schrijft. Moest je er toch iets aan hebben, laat je het maar weten ! (boek psychiatrie)



@Lady-Grey, wat moet ik me van forensische pedagogiek voorstellen? Profiel maken van een dader of stel ik me er iets fout bij voor?
quote:chentolove schreef op 03 februari 2017 @ 16:52:

@Heleen, wat een leuk onderwerp! Ik heb een boek waar een klein stukje daar over gaat, maar dat zal wel veel te basic zijn in vergelijking met wat jij schrijft. Moest je er toch iets aan hebben, laat je het maar weten ! (boek psychiatrie)



@Lady-Grey, wat moet ik me van forensische pedagogiek voorstellen? Profiel maken van een dader of stel ik me er iets fout bij voor?Oh nee, juist totaal niet. Het draait hier heel erg om moeilijke omstandigheden met de opvoeding, dus kindermishandeling of opgroeien in een tehuis of in een jeugdinrichting enzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:chentolove schreef op 03 februari 2017 @ 16:52:

@Heleen, wat een leuk onderwerp! Ik heb een boek waar een klein stukje daar over gaat, maar dat zal wel veel te basic zijn in vergelijking met wat jij schrijft. Moest je er toch iets aan hebben, laat je het maar weten ! (boek psychiatrie)



@Lady-Grey, wat moet ik me van forensische pedagogiek voorstellen? Profiel maken van een dader of stel ik me er iets fout bij voor?Dankjewel! Ik richt me voornamelijk op de invulling van de somatische zorg door een multidisciplinair team. Het grootste gedeelte van mijn team is namelijk niet medisch onderlegd (maatschappelijk werker, psycholoog). Ik geloof dat ik dat boek ook heb, is dat die 'van diagnostiek tot behandeling'?
Alle reacties Link kopieren
quote:-Heleen96 schreef op 03 februari 2017 @ 16:58:

[...]





Dankjewel! Ik richt me voornamelijk op de invulling van de somatische zorg door een multidisciplinair team. Het grootste gedeelte van mijn team is namelijk niet medisch onderlegd (maatschappelijk werker, psycholoog). Ik geloof dat ik dat boek ook heb, is dat die 'van diagnostiek tot behandeling'?



Leerboek psychiatrie (door Hengeveld geschreven)



quote:Lady_Grey schreef op 03 februari 2017 @ 16:56:

[...]





Oh nee, juist totaal niet. Het draait hier heel erg om moeilijke omstandigheden met de opvoeding, dus kindermishandeling of opgroeien in een tehuis of in een jeugdinrichting enzo.Dan zat ik er helemaal langs inderdaad! Klinkt als een uitdagende job (ooit)
Alle reacties Link kopieren
Tentamens achter de rug !
Stand van zaken: nog geen boek geopend. Morgen tentamen. Ik blèr heel hard 'daar gaat ze' van Clouseau mee. DAAAAAAAAR GAAT ZE.... (ten onder in de tentamenzaal)
Fijn chentolove!



En oei TJB, alhoewel ik niet kan zeggen dat het mij nooit gebeurd is . Heb je nog een herkansingsmogelijkheid?
@lady_grey Jap, in de zomervakantie. Maar daar heb ik niet zo'n zin in haha, dus toch maar ff gauw wat stampen. Wie weet.
Alle reacties Link kopieren
Kan ik me nog aansluiten?



Ik heb net de cijfers terug van mijn laatste tentamens, wat betekent dat ik officieel aan mijn bachelorthesis kan gaan beginnen! Ik denk dat ik de komende tijd dus wel wat motivatie kan gebruiken haha.
Lady_Grey echt een interessante studierichting! Ik wil misschien ook de forensische kant op, maar dan in een andere studierichting.

TJB, je kunt het! Ik heb laatst een tentamen gehad (totaal niet geleerd, want andere herkansing) en uiteindelijk een 8 voor dat tentamen gehaald (en de herkansing gehaald). Niet geschoten is altijd mis.



Welkom Loutje123x, gefeliciteerd met het behalen van je tentamens! We zitten in hetzelfde schuitje, want ik moet ook aan mijn scriptie beginnen. Ik heb deze week de eerste afspraak. Ik heb wel uitloop, waardoor in ieder geval tot volgend jaar januari nog aan het studeren ben, maar ik wil wel nu alvast beginnen met de scriptie. Heb jij al een onderwerp?
Alle reacties Link kopieren
Vandaag mijn eerste tentamen gehad! Het ging redelijk goed, maar het is altijd maar afwachten tot ik het cijfer terugkrijg! Ik heb morgen nog een tentamen, en vrijdag de laatste!
Welkom Loutje . Moest jij echt al je vakken hebben gehaald voor je mocht beginnen? Ik ben er al het hele jaar mee aan de slag, dus ik moet eigenlijk nog gewoon 45 studiepunten tijdens het schrijven halen.



Succes Mepi! Je kan het
Alle reacties Link kopieren
@defyinggravity; ook spannend dus! Ja, mijn thema is al wel bekend, maar mijn specifieke onderzoeksvraag ga ik de komende weken uitzoeken/bedenken.



@Lady_Grey; er zaten inderdaad een aantal verplichtingen aan voordat ik kon beginnen, maar er zijn wel mensen die naast het schrijven van de scriptie nog vakken moeten behalen of uitlopen. Voor mezelf vind ik het echter wel een fijn idee dat ik alles heb afgerond en dat de scriptie echt de laatste stap is naar m'n diploma



@Mepi; Succes met de laatste loodjes!
Alle reacties Link kopieren
Volop in tentamenperiode als ik het zo lees!

Heel veel succes allemaal ! Ik duim !



@Loutje, heb je al een (leuk?) onderwerp ervoor?
Alle reacties Link kopieren
Zo, mijn wiskundeleraar heeft niet stilgezeten de afgelopen dagen, en heeft nu al de toets van maandag nagekeken.

Resultaat: Een 9,3! Dat zijn weer 2 EC in mijn zak
Gefeliciteerd Mepi! Zo fijn altijd als docenten snel nakijken!
Wauw Mepi! Doe ik je niet na haha. Laat ik ook maar eens beginnen voor m'n volgende tentamen... wat ben ik toch afgrijselijk lui de laatste dagen. Echt afgrijselijk. Ik kan dit. Hup hup hup.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu aan het leren voor mijn laatste toets, oefentoetsen maken ed, maar het lijkt echt alsof ik alles fout doe. Mijn hoofd is een zeef... Dit gaat dus nog wat worden morgen! :(
Welk vak heb je dan? Ik ben inmiddels nog steeds niet begonnen. Kampioen in niksen.
Ik heb een herkansing niet gehaald, dus kan mijn P niet meer in 1 jaar halen. Ik baal en tegelijk ook niet want het plan was toch het verspreid te doen. maar ik heb dat vak niet gehaald op 1 tekening en dat vind ik wel erg zonde want voor de schriftelijke toets had ik een dikke 7+

En dan komt gelijk de twijfel terug of dit wel de opleiding voor mij is...
@Daremanda, kan best zijn dat dit niet de ideale opleiding voor je is, maar het lijkt me niet dat één tekening daar de reden voor is, toch? Je P niet halen binnen het jaar op één klein dingetje betekent niet dat je de opleiding niet aankunt, lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
@Daremanda, wat naar dat je zo twijfelt, waar komt dat door? Toch niet door deze ene onvoldoende neem ik aan?

@TJB, heb je je tentamen al gehad of moet je nog? Dat uitstellen klinkt heel herkenbaar...



Mijn begeleider heeft eindelijk mijn onderzoeksvoorstel goedgekeurd, dus ik kan aan de slag. Als ik zou weten waar ik moet beginnen.
quote:-Heleen96 schreef op 10 februari 2017 @ 14:08:

@Daremanda, wat naar dat je zo twijfelt, waar komt dat door? Toch niet door deze ene onvoldoende neem ik aan?

@TJB, heb je je tentamen al gehad of moet je nog? Dat uitstellen klinkt heel herkenbaar...



Mijn begeleider heeft eindelijk mijn onderzoeksvoorstel goedgekeurd, dus ik kan aan de slag. Als ik zou weten waar ik moet beginnen.2 down 1 to go! En die is zo vreselijk saai. Ik kan dan echt dagen niets doen. Maar nu ga ik ervoor, ik móét gewoon ff die puntjes fiksen, dan ben ik er vanaf. En gefeli met je goedkeurig Bachelorthesis?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven