Werk & Studie alle pijlers

nanny zijn, ervaringen?

01-04-2011 15:34 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga waarschijnlijk werken als nanny bij een gezin met 3 kids.

Nu vroeg ik me af of er meer mensen zijn die als nanny werken en of iemand hier ervaring mee heeft, dit is namelijk voor mij de eerste keer.

Misschien wil iemand ervaringen delen of tips geven?
Geen ervaringen, wel veel tv gekeken. Zowel The Nanny als Supernanny
Sorry, niet echt serieus.

Ik hoop dat iemand anders je wel kan helpen...
haha ja dat is ook meteen waar ik aan dacht bij het woord nanny, aan fran fine :P
Ik heb ooit na de HAVO een maand of 8 in Brussel als au-pair gewerkt bij een franstalig gezin met 2 kinderen. Heb er geen spijt van gehad maar ik voelde me totaal niet op m'n plek binnen het gezin. Kwam niet door de taal maar ik was hun eerste au-pair en voor mij was het ook de eerste keer en het liep gewoon niet, had het gevoel uitgebuit te worden. Dus erg belangrijk maak goede afspraken en wees open over wat jij ervan verwacht. Heb er wel veel van geleerd.
dankje. ja wat ik fijn vind is dat zowel het gezin als ik worden begeleid door het bemiddelingsbureau zolang als ik daar werk. Dus bij problemen kan ik wel ergens heen.

Denk dat het ook een verschil maakt dat ik 3 dagen werk en savonds gewoon naar huis ga.

maar je hebt gelijk, goede afspraken zijn denk ik ook heel belangrijk
Dat scheelt wel, ik had ook een bemiddelingsbureau maar de match was gewoon niet goed, kan gebeuren. Ik heb wel buiten het werk een leuke tijd gehad, leuke dingen gedaan met andere au-pairs in de buurt en franse taal behoorlijk opgekrikt (helaas nu weer weggezakt;-). Heb dus ook een leuke tijd gehad en zo kijk ik er ook op terug.

Je blijft in Nederland zo te horen? Hoe lang ga je het doen.
ja ik blijf in nederland. in tegenstelling tot au pair wordt dit gezien als echt werk wat je vaak lang blijft doen.

Ik wil het nu een jaar ongeveer doen en als het echt bevalt misschien wel een paar jaar blijven
ok, ik wist niet dat er een verschil was tussen nanny en au-pair.

In ieder geval veel plezier, zal wel lukken denk ik.
hehe ja een au pair woont in huis en krijgt meestal niet zoveel betaald omdat ze kost en inwoning hebben. een nanny krijgt een fatsoenlijk maandloon en vakantiedagen etc

een nanny werk 3 dagen in de week en zorgt de hele dag voor de kids en eventueel iets in het huishouden en blijft vaak jaren bij 1 gezin werken.

dankjewel. vind het spannend maar heb er wel veel zin in
is er dan een verschil met een gastouder aan huis?
Ik vraag me hetzelfde af al Macademia. Ik heb wel als gastouder gewerkt, drie dagen in de week (10u/pd), drie kinderen, maar niet als nanny.
een gastouder heeft als het goed is kinderen in huis, een nanny gaat in het huis van het gezin werken

Buiten dat zijn er niet echt verschillen volgens mij
Aha, nou ik werkte bij het gezin in huis. Wat wil je weten?
quote:muisiej schreef op 01 april 2011 @ 16:52:

een gastouder heeft als het goed is kinderen in huis, een nanny gaat in het huis van het gezin werken

Buiten dat zijn er niet echt verschillen volgens mijIs dat hetzelfde als wat wij vroeger 'oppassen' noemden? (ik paste ook hele dagen (en avonden) op, op kinderen van een advocatengezin.
Was het jouw vaste baan Lilalinda, je enige kostwinning? Had je er een opleiding voor? Niet dat dat nou heel veel verschil maakt, maar ik vind gastouders/nanny's/hoe je ze ook wilt noemen vaak zo ondergewaardeerd worden. Er wordt soms wat denigrerend over gedaan, terwijl mensen dat over de leidsters van een kdv niet doen. En wat nou het verschil is?
Ik heb een jaar lang als oppas gewerkt bij een gezin met 3 kinderen hier in Nederland. Ik had daar kost en inwoning + een goed salaris. Ik zorgde voor de kinderen en hield het huishouden draaiende. Werkte daar 4 dagen in de week. Ik vond het wel heel leuk, maar had het na een jaar wel weer gezien. Toen was ik wel weer toe aan collega's.
quote:TouchOfPink schreef op 01 april 2011 @ 18:31:

Was het jouw vaste baan Lilalinda, je enige kostwinning? Had je er een opleiding voor? Niet dat dat nou heel veel verschil maakt, maar ik vind gastouders/nanny's/hoe je ze ook wilt noemen vaak zo ondergewaardeerd worden. Er wordt soms wat denigrerend over gedaan, terwijl mensen dat over de leidsters van een kdv niet doen. En wat nou het verschil is?In zoverre dat ik er studiefinanciering naast had
quote:han1987 schreef op 01 april 2011 @ 18:39:

Ik vond het wel heel leuk, maar had het na een jaar wel weer gezien. Toen was ik wel weer toe aan collega's.Dit had ik na twee jaar ook. Ik ging ook collega´s missen. Net een stukje sociale contacten dat ik ging missen. Hoeft voor jou natuurlijk niet zo te zijn. En in eerste instantie wilde je het ook voor een jaar proberen toch?
dubbel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven