Werk & Studie alle pijlers

Nergens rust!!!

29-09-2009 20:03 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een probleem en ik hoop dat ik van iemand een goed advies kan krijgen.

Ik zit nog op school (doe de havo) en heb het nu wat drukker dan normaal. Zit nu in mn laatste jaar maar krijg thuis niet voldoende mogelijkheid om te leren.

Op school lukt het ook niet al te best omdat er teveel afleiding is.

Zit één van jullie misschien in dezelfde situatie?

Zo ja, hoe pak jij dit aan?
De meesten hier zijn de HAVO-leeftijd ietwat ontgroeid. Maar waarom krijg je thuis geen rust? Kan je niet aan je ouders voorleggen dat je meer rust nodig hebt om te leren?(echt, ouders zijn ook mensen, je kan er mee praten)

En is er toevallig geen bibliotheek in de buurt, eventueel een universiteitsbibliotheek? Daar zijn meestal wel werkplekken.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Misschien een idee om in een bibliotheek te gaan leren...?
Is er op school geen mogelijkheid om te leren. Ik weet dat op de school van mijn kind lokalen zijn waar men kan leren, omdat er soms thuis niet veel rust is. Dit is na schooltijd, dus misschien een mogelijkheid voor jou. Vraag er eens naar op school.
Bibliotheek.

Oordopjes.

Walkman (o ja mp3-speler heet dat tegenwoordig ).
Ja, ik werk op een middelbare school en in de mediatheek is het bijna altijd heel rustig, daar zitten wel eens vaker leerlingen te leren.

Heb je thuis geen eigen kamer waar je rustig kunt leren? Waarom is het thuis zo onrustig???
Bedankt voor de reacties. De bibliotheek is wel een goed idee inderdaad. De mediatheek is inderdaad aardig rustig, maar er is dan teveel afleiding van meiden uit de klas enz.

Thuis ligt de situatie iets gecompliceerder. Mijn moeder laat mij veel dingen doen en heb nog een zusje van 4 jaar. Zij is ook druk. Heb wel een eigen kamer maar wordt vaak van mijn werk gehouden.

Ik probeer al zoveel mogelijk op school te doen en in het weekend neem ik mijn huiswerk mee naar mijn vriend. Daar is het wel rustig.

Ik denk dat ik maar eens ga kijken in de bibliotheek.

Nogmaals bedankt voor de reacties.
Koop ook een paar goede oordoppen zodat je niet snel(ler) afgeleid wordt. Snap niet dat je ouders geen rekening houden met je school. Misschien helpt hen goed inlichten en je kamer op slot doen?

Succes met leren!
Ik weet niet waar je woont, maar in de Centrale Bibliotheek in Rotterdam kun je studiecellen bespreken. Een kamertje waar je in je uppie kunt studeren.

Geen idee of andere bibliotheken dat ook hebben.
Numi... ik zou als ik jou was zeker eens met mn moeder gaan praten. Als het noodzakelijk is dat je thuis veel doet doordat je moeder bv gezondheidsproblemen heeft, kun je dan niet met haar bespreken of jullie hulp van buitenaf kunnen inschakelen? Ik denk dat het voor je moeder net zo belangrijk is dat jij je HAVO op een goeie manier kan afronden. Door in de bibliotheek te gaan zitten pak je niet de oorzaak aan.
geef het door aan je mentor, decaan of een goede docent op school! misschien kan hij/zij meedenken over een oplossing. In elk geval kan er dan rekening mee worden gehouden. Hoe sta je ervoor qua cijfers? Heb je evt. de mogelijkheid om met je moeder afspraken te maken over "rustmomenten" die je voor jezelf of je schoolwerk gebruiken kunt?
quote:Numi schreef op 30 september 2009 @ 10:22:

Thuis ligt de situatie iets gecompliceerder. Mijn moeder laat mij veel dingen doen en heb nog een zusje van 4 jaar. Zij is ook druk. Heb wel een eigen kamer maar wordt vaak van mijn werk gehouden.

Numi, het is natuurlijk heel belangrijk dat je thuis rustig je huiswerk kan maken!

Zet desnoods een slot op je deur zodat je zusje je niet kan storen, het is toch van de gekke dat je je huiswerk ergens anders moet doen omdat ze je thuis niet met rust kunnen laten!

Het lijkt me inderdaad een goede zaak dat je je moeder verteld hoe belangrijk dit voor je is. Ik ga er vanuit dat jouw moeder het ook fijn vind als jij goed presteert op school??

Heel veel succes!
Hartstikke bedankt allemaal!

Lagune, qua cijfers sta ik er redelijk voor, maar zou graag beter willen worden.

Mijn moeder vindt het fijn als ik met een voldoende thuis komt, maar heeft geen besef van hoe druk ik het heb.

Qua ziektes hebben we thuis ook wat te verduren gehad, maar de laatste tijd gaat het al wat beter.

Ik heb het er al eens met haar over gehad, maar haar respons is altijd: ''ik heb het ook druk''. Ik ben al bijna 19 en ze vindt dat ik ook mag wat doen in het huishouden. Ik heb nog een zusje van 12 maar zij is net wat te jong om alles te doen vindt mijn moeder.

Het wordt vanzelfsprekend dat ik de dingen doe.

Ik zal nog wel met haar praten en allemaal bedankt voor de tips. Ik ga zometeen naar de bibliotheek om te kijken of je daar kan studeren.

Het kan altijd erger denk ik dan maar. Als het niet anders kan heb ik er maar mee te leven.

P.S. Kan trouwens geen slot op mn deur :p heb een zolderkamer met een gordijn als deur. Het is niet zo dat mn zusje mij komt storen, maar moet vaak activiteiten met haar ondernemen. Die tijd gaat van mijn studietijd af.

Dit trouwens ook, haha.

Nogmaals bedankt.
Je MOET vaak activiteiten met haar ondernemen? Moet dat van je moeder? En met welk zusje, met die van 4 of die van 12 ?

Dit moet toch niet de bedoeling zijn, jouw HAVOdiploma is prioriteit. Jouw moeder moet zelf voor de kleintjes zorgen en hun vermaken. Erg vervelend voor je. Kan je dit met een familielid bespreken of ouders van je vriendinnen? Misschien kan je wel bij een vriendin thuis samen leren.
Ik heb destijds ook in de bibliotheek geleerd, ik had thuis altijd iets te veel afleiding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven