Netwerk Marketing
donderdag 9 juli 2015 om 15:17
Hallo dames (heren ook...)
Deze week werd ik via facebook geconfronteerd met Netwerk marketing, ook wel Multi Level marketing genoemd. Iemand die daar haleluja over riep. Ik er tegenin.... want dat is toch alleen maar lonend voor de toplevel van het netwerk?
Maar nee, bij hoog en bij laag wordt beweerd dat dit echt, echt, heeeeeel echt een heeeeel goed bedrijf is, en dat je daar heeeeeel goed verdiend...
Mij werd de site getoond van iets dat zich noemt Forever business owner, een wereldwijd opererend bedrijf, en daarom alleen al moet het goed zijn, blablabla. (de facebookgroep die dit propageert is baanenwerk).
Goed, ik ben sceptisch, ik geloof er echt geen drol van. Maar ik ben bereid mij te laten overtuigen.
Wie van jullie heeft ervaring met netwerk marketing?
3 Redenen Waarom MLM (Multi Level Marketing) Onzin Is & Hoe Jij Wel Geld Verdient
Deze week werd ik via facebook geconfronteerd met Netwerk marketing, ook wel Multi Level marketing genoemd. Iemand die daar haleluja over riep. Ik er tegenin.... want dat is toch alleen maar lonend voor de toplevel van het netwerk?
Maar nee, bij hoog en bij laag wordt beweerd dat dit echt, echt, heeeeeel echt een heeeeel goed bedrijf is, en dat je daar heeeeeel goed verdiend...
Mij werd de site getoond van iets dat zich noemt Forever business owner, een wereldwijd opererend bedrijf, en daarom alleen al moet het goed zijn, blablabla. (de facebookgroep die dit propageert is baanenwerk).
Goed, ik ben sceptisch, ik geloof er echt geen drol van. Maar ik ben bereid mij te laten overtuigen.
Wie van jullie heeft ervaring met netwerk marketing?
3 Redenen Waarom MLM (Multi Level Marketing) Onzin Is & Hoe Jij Wel Geld Verdient
donderdag 9 juli 2015 om 15:35
quote:JollyJ schreef op 09 juli 2015 @ 15:29:
MLM werkt wel, maar je moet er relatief veel voor doen, hard voor werken, veel investeren, en de ROI gaat inderdaad voor een belangrijk deel naar het toplevel.
Maar je kan er een aardige boterham mee verdienen. Een heel aardige.
Als je een MLM bedrijf weet op te zetten en bovenin de piramide zit kun je er een aardige boterham mee verdienen. Maar als je zo goed bent kun je beter je brood verdienen in de sales bij een goed bedrijf, daar kun je nog flink meer verdienen.
En het gelul 'ja maar, er zijn serieuze bedrijven die ook aan MLM doen' is een keiharde leugen. De vorm van MLM bij gewone bedrijven is iets als: 80% van de inkomsten van de top komen uit eigen inspanningen, en 20% uit de inspanningen van de lagen onder hen. Dat werkt prima. Bij de MLM bedrijven waar het hier altijd over gaat is het precies andersom, het geld moet verdiend worden door de mensen onder je, hoe hard je ook je best doet met gewone verkoop, daar word je niet rijk van. Op die manier is het gewoon een piramidespel in een mooi jasje.
MLM werkt wel, maar je moet er relatief veel voor doen, hard voor werken, veel investeren, en de ROI gaat inderdaad voor een belangrijk deel naar het toplevel.
Maar je kan er een aardige boterham mee verdienen. Een heel aardige.
Als je een MLM bedrijf weet op te zetten en bovenin de piramide zit kun je er een aardige boterham mee verdienen. Maar als je zo goed bent kun je beter je brood verdienen in de sales bij een goed bedrijf, daar kun je nog flink meer verdienen.
En het gelul 'ja maar, er zijn serieuze bedrijven die ook aan MLM doen' is een keiharde leugen. De vorm van MLM bij gewone bedrijven is iets als: 80% van de inkomsten van de top komen uit eigen inspanningen, en 20% uit de inspanningen van de lagen onder hen. Dat werkt prima. Bij de MLM bedrijven waar het hier altijd over gaat is het precies andersom, het geld moet verdiend worden door de mensen onder je, hoe hard je ook je best doet met gewone verkoop, daar word je niet rijk van. Op die manier is het gewoon een piramidespel in een mooi jasje.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
donderdag 9 juli 2015 om 16:19
Vreselijk zoiets en ik verbaas me hoeveel van dit soort bedrijven er zijn. Herbalife, ACN, Global Dynasty, USANA, Jeunesse Global, Levilon, 4 corners alliance... Etc etc etc. Ongelooflijk wat een b*llsh*t.
Meid trap er niet in want de enige reden dat ze opeens zo je best doen om je enthousiast te maken en te overtuigen om mee te doen is omdat ze er zelf zijn ingetrapt en nu moeten maken dat ze anderen werven om toch nog geld te verdienen. Gaat dus om het werven van mensen die mensen werven die mensen werven. Don't do it.
Meid trap er niet in want de enige reden dat ze opeens zo je best doen om je enthousiast te maken en te overtuigen om mee te doen is omdat ze er zelf zijn ingetrapt en nu moeten maken dat ze anderen werven om toch nog geld te verdienen. Gaat dus om het werven van mensen die mensen werven die mensen werven. Don't do it.
donderdag 9 juli 2015 om 17:07
Mlm is een soort pyramide spel waarmee men doet alsof het om de Veel te hoog geprijsde producten gaat. Zo blijft men binnen de wet. Het gaat er feitelijk om hoeveel mensen jij aanbrengt die ook gaan investeren. Daarvoor ontvang je provisie of een bonus. Zo wordt je gestimuleerd om familie en vrienden lastig te vallen en deze mee te slepen naar rare hoera bijeenkomsten die minimaal 2 uur duren. Het werkt vooral voor de mensen aan de top van de pyramide. In de meeste Mlm organisaties staat men in het geheel niet open voor kritiek. Men bestookt je dan met onbegrijpelijke tabellen en ongeloof. Bespaar jezelf de moeite.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
donderdag 9 juli 2015 om 17:18
Daar heeft RAMBAM onlangs een aflevering over gemaakt.
Zie en oordeel zelf:
https://www.youtube.com/watch?v=982mBt97c6I
Zie en oordeel zelf:
donderdag 9 juli 2015 om 18:52
donderdag 9 juli 2015 om 19:00
ACN bijvoorbeeld (oa energieleverancier) verkocht vroeger postcodegebieden zodat je daar klanten kan benaderen....wel een beetje lullig wanneer je 1 postcode gebied 100 of 1.000 keer verkoopt en dan nog heel hard roepen dat een verkoper niet zijn best doet...terwijl hij feitelijk met honderden ander ACN verkoper concurreert. Misschien niet een gehucht meer zeker in de grote steden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
donderdag 9 juli 2015 om 19:03
Waarom zou je dit eigenlijk willen? Het is zo leeg en daarvoor moet je deze onzin je omgeving aansmeren...waarom zoek je niet gewoon een leuke baan of begin je iets voor jezelf, iets waarvoor je intrinsiek gemotiveerd bent ipv dat het alleen om geld gaat.
donderdag 9 juli 2015 om 20:59
quote:ellka schreef op 09 juli 2015 @ 17:18:
Zie en oordeel zelf:
Hoe zegt ze dat nou?
"Solliciteren en dan 500 euro betalen om te worden aangenomen voor een rotbaan" hahahaha!
Zie en oordeel zelf:
Hoe zegt ze dat nou?
"Solliciteren en dan 500 euro betalen om te worden aangenomen voor een rotbaan" hahahaha!
vrijdag 30 oktober 2015 om 14:41
Goede dag mensen,
Hier kunt u geld verdienen met enquêtes.
Hoe dit in zijn werk?
Het systeem werkt heel eenvoudig - de persoonlijke mening is geld waard:
Bonus 1,50 ¤uro
▪ De vergoeding voor elke enquête is tussen 1,50 ¤ 2,50 ¤, (en 5 ¤uro, afhankelijk van hoeveel de enquête).
Let op: deelname is enkel mogelijk voor personen die permanent verblijf in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk (Frankrijk), Italië, Niderlands (Holland), Slowakije, Rusland, Tsjechië, hebben in Tsjechië of Hongarije, Engels ( GB, Verenigd Koninkrijk), Engels (US), enz.
Auszahlen: Vanaf 2 ¤ uro, de betaling via overschrijving, PayPal, Moneybookers, Paysafecard, Points24..
Hier kunt u geld verdienen met enquêtes.
Hoe dit in zijn werk?
Het systeem werkt heel eenvoudig - de persoonlijke mening is geld waard:
Bonus 1,50 ¤uro
▪ De vergoeding voor elke enquête is tussen 1,50 ¤ 2,50 ¤, (en 5 ¤uro, afhankelijk van hoeveel de enquête).
Let op: deelname is enkel mogelijk voor personen die permanent verblijf in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk (Frankrijk), Italië, Niderlands (Holland), Slowakije, Rusland, Tsjechië, hebben in Tsjechië of Hongarije, Engels ( GB, Verenigd Koninkrijk), Engels (US), enz.
Auszahlen: Vanaf 2 ¤ uro, de betaling via overschrijving, PayPal, Moneybookers, Paysafecard, Points24..
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-10-2015 15:19
Reden: spam verwijderd
Reden: spam verwijderd
% gewijzigd