Werk & Studie alle pijlers

Netwerken

17-04-2013 14:32 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit na mijn studie werkloos thuis en ben dus op zoek naar een baan zoals zovelen..

Nu zijn er de komende tijd een aantal regionale bijeenkomsten over het onderwerp waarin ik afgestudeerd ben. Hier wil ik dus graag heen gaan om meer kennis op te doen maar ook om te netwerken.

Hoe pak ik dit aan.. Ben ik visitekaartjes nodig en zo ja wat zet ik hier op. Of vraag ik visitekaartjes aan de mensen die ik gesproken heb?

Is het gebruikelijk deze mensen eventueel toe te voegen op Linkedin?

Ik ben vrij nieuw in het wereldje van banen zoeken en kan dus zeker tips gebruiken!
Best wel spannend om naar zo'n bijeenkomst te gaan. Zorg dat je rondloopt en met meerdere mensen praat. Zelfs als je een leuk gesprek hebt met 1 persoon, moet je wel verder gaan, anders ga je naar huis met 1 kaartje

Vraag inderdaad iedereen om een kaartje en die mensen met wie je een klik hebt, die kun je op linkedin toevoegen (als zij niet interessant zijn ,dan wellicht iemand in hun netwerk!)

Je hebt nog geen werk dus een eigen visitekaartje is wellicht gek - mits je een afgerond beroep hebt ipv algemene studie.

Neem je CV mee zodat je die evt mee kunt geven.

O en vraag die mensen die je aanspreekt om raad en advies!

Laatste tip: de brutalen hebben de wereld - als je afwacht weet je zeker dat het niets wordt, terwijl als je jezelf in de schijnwerpers zet heb je meer kansen
Visitekaartjes hoeft niet, maar het zou wel handig zijn als je jezelf wilt profileren. Kun je iets bedenken waarmee je jezelf kan weergeven op visitekaartjesformaat. Dus niet alleen je naam en naw gegevens, maar juist; wie ben je, wat kun je, wat kun je een ander bieden? (een soort CV maar dan heeeel in het klein) Deze zou je wel af kunnen geven. Volgens mij zijn online wel voorbeelden te vinden.

Toevoegen op Linkedin is altijd goed, mits je ook echt met de mensen gesproken hebt. Bekijk dan ook altijd even goed hun netwerk. En werk natuurlijk ook je profiel goed bij, staat alles er op, staat er op wat je kunt, wat je competenties en vaardigheden zijn?

Ga vooral in gesprek en vraag vooral hoe zij het hebben aangepakt. Hoe zijn ze aan hun werk gekomen, aan een stageplaats, wat vinden ze het leukst van hun werk. Mensen praten graag over zichzelf en als er veel gepraat wordt vinden ze het al snel een interessant gesprek die hun bij blijft.
quote:Boarn schreef op 17 april 2013 @ 17:40:

Visitekaartjes hoeft niet, maar het zou wel handig zijn als je jezelf wilt profileren. Kun je iets bedenken waarmee je jezelf kan weergeven op visitekaartjesformaat. Dus niet alleen je naam en naw gegevens, maar juist; wie ben je, wat kun je, wat kun je een ander bieden? (een soort CV maar dan heeeel in het klein) Deze zou je wel af kunnen geven. Volgens mij zijn online wel voorbeelden te vinden.

.Wat een goed idee! Die ga ik meteen (laten) maken!
Dank jullie wel voor de reacties! Een visitekaartje als mini CV vind ik wel een heel goed plan! eens kijken of ik zoiets op papier kan krijgen..

het personal branding aspect van solliciteren blijf ik nog wel lastig vinden, hoe zet je je kwaliteiten kort en bondig neer.

CV's ga ik zeker meenemen en ga mijn best doen mensen te spreken en kijken hoe zij aan hun functie zijn gekomen =)

Verdere tips blijven welkom!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven