Werk & Studie alle pijlers

Netwerken

17-04-2013 14:32 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit na mijn studie werkloos thuis en ben dus op zoek naar een baan zoals zovelen..

Nu zijn er de komende tijd een aantal regionale bijeenkomsten over het onderwerp waarin ik afgestudeerd ben. Hier wil ik dus graag heen gaan om meer kennis op te doen maar ook om te netwerken.

Hoe pak ik dit aan.. Ben ik visitekaartjes nodig en zo ja wat zet ik hier op. Of vraag ik visitekaartjes aan de mensen die ik gesproken heb?

Is het gebruikelijk deze mensen eventueel toe te voegen op Linkedin?

Ik ben vrij nieuw in het wereldje van banen zoeken en kan dus zeker tips gebruiken!
Best wel spannend om naar zo'n bijeenkomst te gaan. Zorg dat je rondloopt en met meerdere mensen praat. Zelfs als je een leuk gesprek hebt met 1 persoon, moet je wel verder gaan, anders ga je naar huis met 1 kaartje

Vraag inderdaad iedereen om een kaartje en die mensen met wie je een klik hebt, die kun je op linkedin toevoegen (als zij niet interessant zijn ,dan wellicht iemand in hun netwerk!)

Je hebt nog geen werk dus een eigen visitekaartje is wellicht gek - mits je een afgerond beroep hebt ipv algemene studie.

Neem je CV mee zodat je die evt mee kunt geven.

O en vraag die mensen die je aanspreekt om raad en advies!

Laatste tip: de brutalen hebben de wereld - als je afwacht weet je zeker dat het niets wordt, terwijl als je jezelf in de schijnwerpers zet heb je meer kansen
Visitekaartjes hoeft niet, maar het zou wel handig zijn als je jezelf wilt profileren. Kun je iets bedenken waarmee je jezelf kan weergeven op visitekaartjesformaat. Dus niet alleen je naam en naw gegevens, maar juist; wie ben je, wat kun je, wat kun je een ander bieden? (een soort CV maar dan heeeel in het klein) Deze zou je wel af kunnen geven. Volgens mij zijn online wel voorbeelden te vinden.