Werk & Studie alle pijlers

Niet ziek mogen melden.

19-05-2018 09:49 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon werkt nachtdiensten in een horecaketen. Nu moest hij gister om 21u beginnen, maar om 20u (voor die tijd had hij liggen slapen) kreeg hij acute buikgriep, denk iets verkeerds gegeten.

Toen hij zijn manager belde, kreeg hij te horen, niets mee te maken, je komt maar gewoon. (Er is een groot evenement in de omgeving, dus misschien dacht ze, dat hij terwijl hij nooit ziek is, gewoon geen zin had)

Mijn man heeft hem weggebracht, met het idee, als ze zien hoe ziek hij is, sturen ze hem wel weerbaar huis, is tenslotte ook niet echt hygiënisch. Maar hij moest gewoon blijven, later op de avondkwam er een andere manager binnen, die zei, zodra manager 1 naar huis is, ga jij ook gelijk (dit was pas om 2 uur vannacht)

Ik denk dat ik hem adviseer, om het te melden bij de bedrijfsleider of is dit overdreven, misschien heeft hij de halve zaak wel besmet.)
Such a beautiful place to be with Friends.
Andersom schreef:
19-05-2018 11:19
Waarom heb jij niet effe de manager gebeld, heb ik ook gedaan tien dichters ziekmelding in de supermarkt niet geaccepteerd werd.

Er werd geëist dat dochter de manager de aard van de klachten vertelde. Alleen zeggen dat ze te ziek was om te werken was niet genoeg. (Bijna) volwassen of niet jij blijft de ouder en kunt het voor je kind opnemen.

Als je net 18 bent heb je nog een hoop te leren over het werkende leven daar mogen je ouders je best bij helpen.
Mijn moeder schreef niet eens een briefje voor school als ik ziek was. Ze zei altijd dat ze me naar school stuurde om zelfstandig te worden, dan gaat ze geen ziekbriefjes schrijven. Zeker niet m’n werk bellen op m’n 18e. Maar ja, toen woonde ik ook al niet meer thuis natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ondertussen zoon gesproken, hij heeft dus meerdere keren overgegeven tijdens het werk. Toen 2e manager binnen kwam, zag hij aan mijn zoon dat hij niet lekker was. Hij liep meteen, naar manager 1 met de vraag wat er met zoon was. Haar antwoord “Hij zegt dat hij zieks, maar volgens mij doet hij alsof. Vervolgens heeft hij zoon gezegd dat hij weg mocht zodra manager 1 weg was en hij dus de leiding had.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
19-05-2018 16:32
Waarom lag jouw zoon aan het eind van de middag / begin van de avond eigenlijk in bed?
Een beetje rusten voor je de nachtdienst in gaat, misschien?
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
LizBakker schreef:
19-05-2018 17:10
Mijn moeder schreef niet eens een briefje voor school als ik ziek was. Ze zei altijd dat ze me naar school stuurde om zelfstandig te worden, dan gaat ze geen ziekbriefjes schrijven. Zeker niet m’n werk bellen op m’n 18e. Maar ja, toen woonde ik ook al niet meer thuis natuurlijk.

In principe doe ik dat ook liever niet, maar als mijn kind door een manager klem wordt geluld, dan grijp ik gerust even in. Gelukkig heeft kind daarna een baan gezocht met een ander soort manager.
LoveDobby schreef:
19-05-2018 16:48
Sorry ik laat mijn kind niet smorgens om 5 uur alleen over een industrieterrein gaan, ook al is het een jongen. Zo lang hij geen rijbewijs heeft breng ik hem.

Tja, dat zou ik ook niet willen, maar dan zoekt mijn kind dus maar een ander baantje. Het principe hier is dat ze er zelfstandig moeten kunnen komen. We hebben ze best wel eens gehaald of gebracht, maar niet standaard. Wie groot genoeg om een weloverwogen keuze te maken in waar dat baantje plaatst gaat vinden en hoe hij/zij er dus op eigen gelegenheid kan komen.
LoveDobby schreef:
19-05-2018 15:56
Die brengen hem altijd, zoals je kon lezen.
Die? Jullie toch?
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel2 schreef:
19-05-2018 20:18
Die? Jullie toch?
Klopt
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Hamsterweken schreef:
19-05-2018 22:57
En halen? Om 5 uur 's ochtends?
Gaat vooral om ‘s morgens, heen is het nog wel te doen, maar wil niet dat hij alleen over eenstil industrie gaat om 5 uur ‘s morgens. Op normale werktijden gaat hij wel gewoon zelf, maar ‘s nachts dus niet.

Snap trouwens niet dat dit zo raar gevonden wordt, als ik had gezegd dat het om een meisje ging was het waarschijnlijk normaal gevonden.
Such a beautiful place to be with Friends.
LoveDobby schreef:
19-05-2018 23:19
Gaat vooral om ‘s morgens, heen is het nog wel te doen, maar wil niet dat hij alleen over eenstil industrie gaat om 5 uur ‘s morgens. Op normale werktijden gaat hij wel gewoon zelf, maar ‘s nachts dus niet.

Snap trouwens niet dat dit zo raar gevonden wordt, als ik had gezegd dat het om een meisje ging was het waarschijnlijk normaal gevonden.

Een baantje heeft bij ons niet als enige doel dat ze wat verdienen, maar ook leren om die verantwoordelijkheid te nemen en iets te zoek dat bij je past. Ook een meisje zou ik niet zijn gaan halen, ze nam maar een ander baantje.
LoveDobby schreef:
19-05-2018 23:19
Gaat vooral om ‘s morgens, heen is het nog wel te doen, maar wil niet dat hij alleen over eenstil industrie gaat om 5 uur ‘s morgens. Op normale werktijden gaat hij wel gewoon zelf, maar ‘s nachts dus niet.

Snap trouwens niet dat dit zo raar gevonden wordt, als ik had gezegd dat het om een meisje ging was het waarschijnlijk normaal gevonden.
Ik had mijn kind gestimuleerd om een andere baan te zoeken.
Heb wel wat anders te doen dan mijn 19e jarige dochter rond te gaan rijden.

Maar ik had ook gezegd tegen die dochter of zoon dat deze manager niet spoort en had hem gesteund in gewoon niet gaan als je zo ziek bent.
LoveDobby schreef:
19-05-2018 23:19

Snap trouwens niet dat dit zo raar gevonden wordt, als ik had gezegd dat het om een meisje ging was het waarschijnlijk normaal gevonden.
Nou nee hoor.
Alle reacties Link kopieren
Waarom bemoei jij je niet even lekker met je eigen zaken hij zal oud en wijs genoeg zijn om dat zelf te regelen en voor zich zelf op te komen.
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
19-05-2018 23:19
Snap trouwens niet dat dit zo raar gevonden wordt, als ik had gezegd dat het om een meisje ging was het waarschijnlijk normaal gevonden.
Ik zou niet eens willen dat mijn ouders me zouden halen! Op mijn 16e (tot 22ste) heb ik in een winkel gewerkt in een ander dorp dat betekende dus ook dat ik in het donker over landweggetjes zonder verlichting zo'n 10 km moest fietsen. Op dat moment had ik besloten dat ik een scooterrijbewijs ging halen. Goedkoop scootertje erbij en daar ging ik.
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
19-05-2018 10:00
Dan was het werkweigering geweest met kans op ontslag op staande voet.
Wat een onzin. Buikgriep is erg besmettelijk. Natuurlijk had hij niet moeten gaan. En waarom heeft je man hem gebracht? Echt stom.
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
19-05-2018 10:15
Ik ben zelf het type, ga het maar proberen, naar huis kan altijd nog.

Ik ging er vanuit dat zijn manage, wel zou begrijpen, dat hij echt ziek was als ze hem zagen en zich niet ziekmeldde om lekker te gaan feesten en hem dus gelijk weer naar huis zou sturen. Mijn man is zelfs nog een half uur á 3 kwartier blijven hangen om hem weer mee terug te nemen.

Maar nu ik weet dat ze hem daar niet voor kunnen ontslaan, blijft hij maar lekker thuis de volgende keer.
Wat hebben jullie je laten intimideren.
lila01 wijzigde dit bericht op 20-05-2018 13:07
5.71% gewijzigd
LoveDobby schreef:
19-05-2018 23:19
Gaat vooral om ‘s morgens, heen is het nog wel te doen, maar wil niet dat hij alleen over eenstil industrie gaat om 5 uur ‘s morgens. Op normale werktijden gaat hij wel gewoon zelf, maar ‘s nachts dus niet.

Snap trouwens niet dat dit zo raar gevonden wordt, als ik had gezegd dat het om een meisje ging was het waarschijnlijk normaal gevonden.
Ik ging vroeger om vijf uur 's ochtends naar mijn vakantiebaantje. Alleen, over een stil weggetje.

Als hij er niet op een veilige manier kan komen had hij daar niet moeten gaan werken. Ook dat is onderdeel van opvoeden en volwassen worden. Keuzes maken.
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
19-05-2018 17:55
Ondertussen zoon gesproken, hij heeft dus meerdere keren overgegeven tijdens het werk. Toen 2e manager binnen kwam, zag hij aan mijn zoon dat hij niet lekker was. Hij liep meteen, naar manager 1 met de vraag wat er met zoon was. Haar antwoord “Hij zegt dat hij zieks, maar volgens mij doet hij alsof. Vervolgens heeft hij zoon gezegd dat hij weg mocht zodra manager 1 weg was en hij dus de leiding had.
Het lijkt me een beter plan om manager 1 te ontslaan. Ik zou een klacht indienen.
Alle reacties Link kopieren
TO, dit topic lezende denk ik dat het beter is als zoon ergens anders een baantje zoekt. Eentje waar hij zelf naartoe kan gaan en waar hij normaal wordt behandeld. In zo'n werkomgeving wil je je zoon toch niet laten werken? Laat hem zelfstandig worden. Ik vind het nog steeds erg voor hem dat jullie hem niet gewoon hebben laten uitzieken. Nu werd hij ook nog door zijn ouders gedwongen om te gaan.
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
20-05-2018 13:11
TO, dit topic lezende denk ik dat het beter is als zoon ergens anders een baantje zoekt. Eentje waar hij zelf naartoe kan gaan en waar hij normaal wordt behandeld. In zo'n werkomgeving wil je je zoon toch niet laten werken? Laat hem zelfstandig worden. Ik vind het nog steeds erg voor hem dat jullie hem niet gewoon hebben laten uitzieken. Nu werd hij ook nog door zijn ouders gedwongen om te gaan.
Iemand brengen omdat hij besluit te gaan, is iets anders als iemand dwingen.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Maar goed, hij heeft het overleefd. Melden bij die werkgever haalt niet zo veel uit want je zoon heeft in de praktijk laten zien dat hij kon werken. Je kunt er verder niet veel mee.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
20-05-2018 13:34
Maar goed, hij heeft het overleefd. Melden bij die werkgever haalt niet zo veel uit want je zoon heeft in de praktijk laten zien dat hij kon werken. Je kunt er verder niet veel mee.
Hij heeft aan zijn werkgever laten merken, dat hij zo ziek was, dat hij constant boven het toilet hing, gevraagd of hij naar huis mocht, maar kreeg te horen dat hij deed alsof.
Such a beautiful place to be with Friends.
LoveDobby schreef:
20-05-2018 13:33
Iemand brengen omdat hij besluit te gaan, is iets anders als iemand dwingen.

Hij is 19, weet nog niet hoe heet de soep wordt gegeten in het werkende leven. Je had hem met klem moeten adviseren om niet te gaan, daar ligt je taak als ouder. Horeca nog wel, moet er niet aan denken dat je in de horeca wordt bediend door mensen met buikgriep....
LoveDobby schreef:
20-05-2018 13:39
Hij heeft aan zijn werkgever laten merken, dat hij zo ziek was, dat hij constant boven het toilet hing, gevraagd of hij naar huis mocht, maar kreeg te horen dat hij deed alsof.

Maar die indruk geef je toch ook als je wel gaat werken nadat je je een paar ogenblikken daarvoor nog probeerde ziek te melden.
Andersom schreef:
20-05-2018 13:44
Maar die indruk geef je toch ook als je wel gaat werken nadat je je een paar ogenblikken daarvoor nog probeerde ziek te melden.
Exact.

Ziek is ziek, dan ga je niet werken.
LoveDobby schreef:
20-05-2018 13:33
Iemand brengen omdat hij besluit te gaan, is iets anders als iemand dwingen.
Je had hem beter duidelijk kunnen maken dat zijn besluit niet zo slim was, en stimuleren om voet bij stuk te houden. Toegegeven, het is een beetje laat als je daar bij een negentienjarige nog mee moet beginnen maar beter laat dan nooit.

En een klacht indienen bij zijn werkgever is natuurlijk zinloos. Hij is nu netjes gaan werken, en neem het zijn LG dan eens kwalijk dat die dacht dat het best wel meeviel allemaal. En ik heb nog nergens iets gelezen over klanten van een horecaketen die massaal aan de noro zijn gegaan ook, dus dat gaat ook niet meer werken als argument.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven