Werk & Studie alle pijlers

Niet ziek mogen melden.

19-05-2018 09:49 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon werkt nachtdiensten in een horecaketen. Nu moest hij gister om 21u beginnen, maar om 20u (voor die tijd had hij liggen slapen) kreeg hij acute buikgriep, denk iets verkeerds gegeten.

Toen hij zijn manager belde, kreeg hij te horen, niets mee te maken, je komt maar gewoon. (Er is een groot evenement in de omgeving, dus misschien dacht ze, dat hij terwijl hij nooit ziek is, gewoon geen zin had)

Mijn man heeft hem weggebracht, met het idee, als ze zien hoe ziek hij is, sturen ze hem wel weerbaar huis, is tenslotte ook niet echt hygiënisch. Maar hij moest gewoon blijven, later op de avondkwam er een andere manager binnen, die zei, zodra manager 1 naar huis is, ga jij ook gelijk (dit was pas om 2 uur vannacht)

Ik denk dat ik hem adviseer, om het te melden bij de bedrijfsleider of is dit overdreven, misschien heeft hij de halve zaak wel besmet.)
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
19-05-2018 15:44
Waar lees je dat ik hem verplicht heb, dat deed zijn manager
Jullie hebben hem toch heen gebracht ipv hem in bed te laten uit zieken? Wat vindt je zoon er zelf eigenlijk van?
lucky82 schreef:
19-05-2018 15:47
Jullie hebben hem toch heen gebracht ipv hem in bed te laten uit zieken? Wat vindt je zoon er zelf eigenlijk van?
Zou ik écht niet hebben gedaan. En als er gebeld zou worden naar huis, zou ik met liefde opnemen.
LoveDobby schreef:
19-05-2018 15:44
Waar lees je dat ik hem verplicht heb, dat deed zijn manager
Een manager heeft helemaal niets te verplichten als je ziek bent. Erg hoor als je ouders je met dit beeld opvoeden. Voor die jongen is zijn werkomgeving nu wel verziekt doordat hij niet gewoon standvastig is thuisgebleven. Nu denken ze vast dat hij zich aanstelde omdat zijn bloedeigen ouders hem bij z'n werk hebben afgeleverd.
redbulletje schreef:
19-05-2018 15:52
Nu denken ze vast dat hij zich aanstelde omdat zijn bloedeigen ouders hem bij z'n werk hebben afgeleverd.
Zoiets ziet er wel extra lullig uit, ja.
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel2 schreef:
19-05-2018 15:54
Zoiets ziet er wel extra lullig uit, ja.
Die brengen hem altijd, zoals je kon lezen.
Such a beautiful place to be with Friends.
LoveDobby schreef:
19-05-2018 15:56
Die brengen hem altijd, zoals je kon lezen.
Je mist het punt. Je nam je zoons ziekte niet serieus en door hem naar z'n werk te brengen nadat hij probeerde ziek te melden, bevestig je in de ogen van zo'n manager dat ie zich aanstelde. Snap trouwens niet dat je zoon zich heeft laten dwingen door jullie.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
19-05-2018 15:58
Je mist het punt. Je nam je zoons ziekte niet serieus en door hem naar z'n werk te brengen nadat hij probeerde ziek te melden, bevestig je in de ogen van zo'n manager dat ie zich aanstelde. Snap trouwens niet dat je zoon zich heeft laten dwingen door jullie.
Hij besloot zelf te gaan uit angst voor ontslag, ik wist niet dat dit niet kon, had ik hem dan moeten verbieden? Nu zou ik anders handelen, maar sorry dat ik niet overal van op de hoogte ben.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Wat heeft je man daar trouwens dat half uur lopen doen? En nogmaals mijn vraag, wat vindt je zoon er zelf van?
Alle reacties Link kopieren
lucky82 schreef:
19-05-2018 16:07
Wat heeft je man daar trouwens dat half uur lopen doen? En nogmaals mijn vraag, wat vindt je zoon er zelf van?
Wat gedronken.

Die heb ik nog niet gesproken, ben aan het werk.
Such a beautiful place to be with Friends.
Ziek is ziek. En hij heeft met deze actie wel een hele slechte indruk gemaakt.
Bizar ook dat jullie hem altijd brengen, die jongen is 19, laat hem lekker zelf gaan.
LoveDobby schreef:
19-05-2018 16:03
Hij besloot zelf te gaan uit angst voor ontslag, ik wist niet dat dit niet kon, had ik hem dan moeten verbieden? Nu zou ik anders handelen, maar sorry dat ik niet overal van op de hoogte ben.
Hoe kun je nu als volwassen vrouw die dus al jaaaren meedraait in het arbeidsleven denken dat je ontslagen kan worden vanwege een ziekmelding? Hoe wereldvreemd ben je dan?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
19-05-2018 16:12
Hoe kun je nu als volwassen vrouw die dus al jaaaren meedraait in het arbeidsleven denken dat je ontslagen kan worden vanwege een ziekmelding? Hoe wereldvreemd ben je dan?
Ik begrijp dat inderdaad ook niet.
Het komt natuurlijk wel voor dat je ontslag krijgt als je je regelmatig ziek meld maar dat geven ze niet op als reden. Als ze je eruit willen werken dan verzinnen ze wel 1 of andere smoes. Misschien heeft zoon dat wel bij collega's mee gemaakt.
lise1985 schreef:
19-05-2018 16:12
Ziek is ziek. En hij heeft met deze actie wel een hele slechte indruk gemaakt.
Bizar ook dat jullie hem altijd brengen, die jongen is 19, laat hem lekker zelf gaan.
Misschien heeft hij nog geen auto?
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
19-05-2018 16:18
Het komt natuurlijk wel voor dat je ontslag krijgt als je je regelmatig ziek meld maar dat geven ze niet op als reden. Als ze je eruit willen werken dan verzinnen ze wel 1 of andere smoes. Misschien heeft zoon dat wel bij collega's mee gemaakt.
Dat geven ze vaak genoeg ook wel op als reden.
Alle reacties Link kopieren
Waarom lag jouw zoon aan het eind van de middag / begin van de avond eigenlijk in bed?
Hamsterweken schreef:
19-05-2018 16:34
Een knul van 19 kan prima op de fiets, brommer of met het OV.
Hangt er vanaf waar ie werkt he. Ik werkte bij 'n wegrestaurant op die leeftijd, daar reed sowieso geen OV en het was zo'n 20 km van huis langs de snelweg.
LoveDobby schreef:
19-05-2018 15:45
Je hobby afspraken en geplande vakantie uitgaven zijn vrijblijvend? Lijkt me dat hij zijn geld gewoon nodig heeft.

Hij kan er prima zonder. Hij is 19, behandel dat kind niet als een baby.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
19-05-2018 16:12
Ziek is ziek. En hij heeft met deze actie wel een hele slechte indruk gemaakt.
Bizar ook dat jullie hem altijd brengen, die jongen is 19, laat hem lekker zelf gaan.
Sorry ik laat mijn kind niet smorgens om 5 uur alleen over een industrieterrein gaan, ook al is het een jongen. Zo lang hij geen rijbewijs heeft breng ik hem.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
19-05-2018 16:12
Hoe kun je nu als volwassen vrouw die dus al jaaaren meedraait in het arbeidsleven denken dat je ontslagen kan worden vanwege een ziekmelding? Hoe wereldvreemd ben je dan?
De keren dat ik zoek ben geweest zijn op 1 hand te tellen, dus geen ervari g mee.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
19-05-2018 16:32
Waarom lag jouw zoon aan het eind van de middag / begin van de avond eigenlijk in bed?
Omdat hij van 21 tot 5 moest werken na een dag stage, waarvoor hij om half 6 zijn bed uit was. (Was overigens maar 1,5 uur)
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
19-05-2018 16:47
Hij kan er prima zonder. Hij is 19, behandel dat kind niet als een baby.
Dan zou ik juist alles voor hem betalen.
Such a beautiful place to be with Friends.
redbulletje schreef:
19-05-2018 16:21
Misschien heeft hij nog geen auto?
Dan gaat ie met de fiets, of hij neemt de bus.
Ik zou eerlijk gezegd wel willen weten waar die tent is waar ze personeel met buikgriep laten werken. Daar zou ik dan nooit meer komen.
sugarmiss schreef:
19-05-2018 16:32
Waarom lag jouw zoon aan het eind van de middag / begin van de avond eigenlijk in bed?
Wat is dit nou weer voor flauwekul? Mag een mens niet overdag in bed liggen? Ik sta zo vaak in de middag pas op, zeker toen ik student was. Genoeg dagen gehad dat ik om 17u pas opstond om te douchen. En dan ging ik werken. Wat is het verschil met iemand die ‘s ochtends opstaat voor z’n kantoorbaan?

Dat zo’n jongen van 19 nog door zijn ouders naar werk wordt gebracht/gehaald vind ik ook vreemd, maar dat is weer een andere discussie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven