Werk & Studie alle pijlers

Niet ziek mogen melden.

19-05-2018 09:49 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon werkt nachtdiensten in een horecaketen. Nu moest hij gister om 21u beginnen, maar om 20u (voor die tijd had hij liggen slapen) kreeg hij acute buikgriep, denk iets verkeerds gegeten.

Toen hij zijn manager belde, kreeg hij te horen, niets mee te maken, je komt maar gewoon. (Er is een groot evenement in de omgeving, dus misschien dacht ze, dat hij terwijl hij nooit ziek is, gewoon geen zin had)

Mijn man heeft hem weggebracht, met het idee, als ze zien hoe ziek hij is, sturen ze hem wel weerbaar huis, is tenslotte ook niet echt hygiënisch. Maar hij moest gewoon blijven, later op de avondkwam er een andere manager binnen, die zei, zodra manager 1 naar huis is, ga jij ook gelijk (dit was pas om 2 uur vannacht)

Ik denk dat ik hem adviseer, om het te melden bij de bedrijfsleider of is dit overdreven, misschien heeft hij de halve zaak wel besmet.)
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Hamsterweken schreef:
19-05-2018 10:30
Als je ziek bent sluit je de boel af en hang je een papiertje op de deur met
"Kantine gesloten"
Ja, dit dus.
Bij een bedrijf gaat dat toch anders. En als je dan een kutwerkgever die je tijdelijke contract daarom niet verlengd én je bent afhankelijk van dat inkomen, dan is dat toch iets heel anders dan dat de voetbalclub 3 dagen niet op je kan rekenen.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
19-05-2018 10:30
Dus jij staat daar in de voetbalkantine lekker met je buikgriep en al je bacteriën broodjes kroket te bereiden en glazen bier in te schenken?
Nouuuuu, dat is echt geweldig stoer ja en zal de voedselinspectie ook leuk vinden.

Dat diploma Sociale hygiëne is ook maar een wassen neus, geloof ik.
Jullie begrijpen mij verkeerd. Ik had het over gaan werken als je iets verkeerd gegeten hebt, niet over buikgriep. Je kunt toch aan de dunne staan en er niet ziek van zijn. Dan zou ik gaan werken ja. Dat is ook niet besmettelijk.
Blondie456 schreef:
19-05-2018 10:35
Jullie begrijpen mij verkeerd. Ik had het over gaan werken als je iets verkeerd gegeten hebt, niet over buikgriep. Je kunt toch aan de dunne staan en er niet ziek van zijn. Dan zou ik gaan werken ja. Dat is ook niet besmettelijk.
Dat mag dus niet, er staat letterlijk in de wettekst
Personen die [...] diarree hebben, mogen geen levensmiddelen hanteren of, in welke hoedanigheid ook, ruimten betreden waar levensmiddelen worden gehanteerd, indien er kans bestaat op rechtstreekse of onrechtstreekse verontreiniging.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
19-05-2018 10:35
Jullie begrijpen mij verkeerd. Ik had het over gaan werken als je iets verkeerd gegeten hebt, niet over buikgriep. Je kunt toch aan de dunne staan en er niet ziek van zijn. Dan zou ik gaan werken ja. Dat is ook niet besmettelijk.

Ik begrijp je heel goed, je bent zelf degene die er niets van snapt. Je kunt iets verkeerds gegeten hebben en daardoor een salmonella- of norobesmetting hebben opgelopen. Die zéér besmettelijk is. Waardoor je dus iedereen in die voetbalkantine besmet. Dat is niet alleen dom en asociaal, maar kan ook levensgevaarlijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Fragolisa schreef:
19-05-2018 10:37
Dat mag dus niet, er staat letterlijk in de wettekst

En dit.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
19-05-2018 10:35
Jullie begrijpen mij verkeerd. Ik had het over gaan werken als je iets verkeerd gegeten hebt, niet over buikgriep. Je kunt toch aan de dunne staan en er niet ziek van zijn. Dan zou ik gaan werken ja. Dat is ook niet besmettelijk.
Als je spuugt of aan de schijterij bent, dan weet je niet of het besmettelijk is. In verreweg de meeste gevallen wordt diarree veroorzaakt door een bacterie of virus, en beiden kunnen besmettelijk zijn. De regel dat je niet in de horeca of zorg mag werken met zulke klachten is er niet voor niets!
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
19-05-2018 10:35
Jullie begrijpen mij verkeerd. Ik had het over gaan werken als je iets verkeerd gegeten hebt, niet over buikgriep. Je kunt toch aan de dunne staan en er niet ziek van zijn. Dan zou ik gaan werken ja. Dat is ook niet besmettelijk.
Wat boeit het nou of je 'aan de dunne', 'schijterij' of 'buikgriep' hebt? Is maar een naam. Feit is in alle gevallen dat die bacteriën besmettelijk zijn.
minnimouse wijzigde dit bericht op 19-05-2018 11:14
11.85% gewijzigd
Bizar dat jullie hem zijn gaan brengen.

Op deze manier leren jullie je zoon niet echt om assertief te zijn. Hij ziet nu dat zijn eigen ouders zelfs niet zeker zijn van hun zaak. Weet niet hoe oud zoon is, maar dit had hij zelfstandig moeten regelen.

Nu denkt zoon misschien dat je moet bewijzen dat je ziek bent. Dat is nergens voor nodig. Ziek is ziek. Bellen en ophangen.
minnimouse schreef:
19-05-2018 10:54
Wat boeit het nou of je 'aan de dunne', 'schijterij' of 'buikgriep' hebt? Is maar een naam. Feit is in alle gevallen dat die bacteriën besmettelijk zijn.
Dus succes, jij woont in (de buurt van) XXX toch? Weten we in elk geval waar we geen broodjes kroket moeten gaan eten.
Prima hoor, dat jij Blondie niet mag, en in die discussie wil ik mij verder niet mengen.

Maar waarmee heb jij ontbeten dat jij het oké vindt om in random topics de woonplaats van een forummer te grabbel te gooien?
Blondie456 schreef:
19-05-2018 10:27
Doe eens niet zo laatdunkend. Ik kan niet zo maar naar huis als ik ziek ben want dan moet er een vervanger komen die ook af kan sluiten. Niet iedereen heeft de sleutel van de kantine en de code van het alarm. Ik sta vaak alleen achter de bar en men moet wel op je kunnen rekenen. Sorry voor off topic maar ik vond het een misselijke opmerking.
Ja, dat zal allemaal wel, maar ziek is ziek. Dan moet er maar gezorgd worden voor een beter backup plan.
Alle reacties Link kopieren
intothewild schreef:
19-05-2018 11:06
Prima hoor, dat jij Blondie niet mag, en in die discussie wil ik mij verder niet mengen.

Maar waarmee heb jij ontbeten dat jij het oké vindt om in random topics de woonplaats van een forummer te grabbel te gooien?
Dat maak jij ervan dat ik Blondie niet mag.
Beetje een voorbarige conclusie als we een keer een woordenwisseling hebben.

En de dingen die ik genoemd heb weet ik alleen omdat Blondie dat zelf op het forum gooit.
Maar ik heb het weggehaald voor jouw gemoedsrust.
Laat wel weer duidelijk zien dat men heel veel info op het forum gooit; bewust of onbewust. Goed om je daar bewust van te zijn als je dit niet wilt.
minnimouse wijzigde dit bericht op 19-05-2018 11:16
16.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
LizBakker schreef:
19-05-2018 10:58
Bizar dat jullie hem zijn gaan brengen.

Op deze manier leren jullie je zoon niet echt om assertief te zijn. Hij ziet nu dat zijn eigen ouders zelfs niet zeker zijn van hun zaak. Weet niet hoe oud zoon is, maar dit had hij zelfstandig moeten regelen.

Nu denkt zoon misschien dat je moet bewijzen dat je ziek bent. Dat is nergens voor nodig. Ziek is ziek. Bellen en ophangen.
19 en ik dacht idd kijk het maar ff aan. Ben hier misschien te makkelijk in.We brengen hem trouwens altijd.
Such a beautiful place to be with Friends.
Waarom heb jij niet effe de manager gebeld, heb ik ook gedaan tien dichters ziekmelding in de supermarkt niet geaccepteerd werd.

Er werd geëist dat dochter de manager de aard van de klachten vertelde. Alleen zeggen dat ze te ziek was om te werken was niet genoeg. (Bijna) volwassen of niet jij blijft de ouder en kunt het voor je kind opnemen.

Als je net 18 bent heb je nog een hoop te leren over het werkende leven daar mogen je ouders je best bij helpen.
LoveDobby schreef:
19-05-2018 11:13
19 en ik dacht idd kijk het maar ff aan. Ben hier misschien te makkelijk in.We brengen hem trouwens altijd.
Ik denk echt dat je hierin een verkeerd voorbeeld stelt. Ziek is ziek.

Ik heb ook van die collega’s die het “dan toch maar proberen”, erg vervelend. Of collega’s die hun ziek zijn uitgebreid beschrijven met wat ze dan hadden en hoe vaak ze gekakt en gekostst hebben. Allemaal onzekerheid om ziekte te willen bewijzen.

Ik heb altijd geleerd dat je belt en je ziek meldt, ik zeg er niet eens bij wat ik heb, en je geeft aan wanneer je inschat er weer te zijn. In de tussentijd contact als het toch anders loopt. Je hoeft echt niet met een schor zielig stemmetje je ziekte aan te dikken (collega meldt zich altijd ziek met zielige stem).

Ik meld me zelden ziek overigens, maar dat is omdat ik het geluk heb zelden ziek te zijn. Sommige mensen zijn nou eenmaal gevoeliger voor een heersende griepgolf etc.
Alle reacties Link kopieren
Maar hoe is het daar nu in de praktijk gegaan? Heeft hij daar nog een paar keer moeten overgeven ofzo?
Ik ben echt geneigd met dit soort managers inderdaad te komen en dan en plein public over een paar borden te kotsen ofzo. Tja hij vond dat je moest werken, zijn probleem, leert hij het een volgende keer af. En natuurlijk de VWA inlichten.
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
19-05-2018 10:27
Jij kent al het arbeidsrecht volledig uit je hoofd...ik niet...
Is ook niet nodig.

Als het goed is ben je zelf in staat om te bepalen of je te ziek bent om te werken of niet.

En blijkbaar viel dat te ziek om te werken wel mee. Aangezien hij de hele avond gewoon aan het werk is geweest.

Je zoon heeft nu een hele slechte indruk gemaakt bij de eerste manager. Die heeft nu de indruk dat jouw zoon geen goede mentaliteit heeft wat werken betreft en zich zomaar onterecht ziek meld terwijl hij wel in staat was om te werken.

Dan kan jij wel gaan klagen bij de bedrijfsleider en dan zegt de manager grwoon nou hij heeft de hele avond gewerkt en ik heb er niets van gemerkt dat hij ziek was.

Blijkbaar vonden jullie als ouders het ook wel meevallen met zijn ziekte.

Want als je echt denkt dat je kind niet in staat is om te werken dan laat je hem niet gaan. Fan los je datprobleem dat de manager dreigt dat hij dan niet weer hoeft te komen later wel weer op..
intothewild schreef:
19-05-2018 11:06
Prima hoor, dat jij Blondie niet mag, en in die discussie wil ik mij verder niet mengen.

Maar waarmee heb jij ontbeten dat jij het oké vindt om in random topics de woonplaats van een forummer te grabbel te gooien?
Ik heb niet gelezen dat mijn woonplaats hier te grabbel is gegooid maar ik heb mijn woonplaats ook nooit op viva gezet en daar ben ik ook niet van gediend. weet ook niet of ze het goed had of niet.
LoveDobby schreef:
19-05-2018 11:13
19 en ik dacht idd kijk het maar ff aan. Ben hier misschien te makkelijk in.We brengen hem trouwens altijd.
Kijk het maar effe aan? Terwijl hij, naar jouw zeggen, in een uur lang meerdere keren moest overgeven?
Iets klopt hier niet. Als jij vond dat hij het maar even aan moest zien, waarom heb je dan zoveel kritiek op de manager?
Alle reacties Link kopieren
lattemachiato schreef:
19-05-2018 11:31
Maar hoe is het daar nu in de praktijk gegaan? Heeft hij daar nog een paar keer moeten overgeven ofzo?
Ik ben echt geneigd met dit soort managers inderdaad te komen en dan en plein public over een paar borden te kotsen ofzo. Tja hij vond dat je moest werken, zijn probleem, leert hij het een volgende keer af. En natuurlijk de VWA inlichten.
Heb hem nog niet gesproken ben nu zelf ah werk. Man werd om 2 uur wakker gebeld of hij hem wilde halen. Was de hele avond ziek geweest zei hij (weet dus niet in welke mate) maar mocht van manager 1 niet naar huis.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
IJskoffie schreef:
19-05-2018 11:55
Kijk het maar effe aan? Terwijl hij, naar jouw zeggen, in een uur lang meerdere keren moest overgeven?
Iets klopt hier niet. Als jij vond dat hij het maar even aan moest zien, waarom heb je dan zoveel kritiek op de manager?
Omdat er eerder op de avond niets ad hand was en ik vaak zelf snel weer opknap na spugen.

Omdat hij niet naar huis mocht.
Such a beautiful place to be with Friends.
Sneu dat je zoon blijkbaar zelfs van zijn ouders niet zelf mag bepalen of hij ziek genoeg is om thuis te blijven. Hij is nu negentien, hoe lang ga je dat nog volhouden?
LoveDobby schreef:
19-05-2018 10:19
Voor zijn rekeningen wel, maar zijn hobby en vakanties betaald hij maar lekker zelf.

Ja maar niet dus wat jij zegt:

Voor sommige zijn die inkomsten wel belangrijk en kunnen dus niet zonder.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
19-05-2018 14:01
Sneu dat je zoon blijkbaar zelfs van zijn ouders niet zelf mag bepalen of hij ziek genoeg is om thuis te blijven. Hij is nu negentien, hoe lang ga je dat nog volhouden?
Waar lees je dat ik hem verplicht heb, dat deed zijn manager
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
19-05-2018 15:22
Ja maar niet dus wat jij zegt:

Voor sommige zijn die inkomsten wel belangrijk en kunnen dus niet zonder.
Je hobby afspraken en geplande vakantie uitgaven zijn vrijblijvend? Lijkt me dat hij zijn geld gewoon nodig heeft.
Such a beautiful place to be with Friends.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven