Werk & Studie alle pijlers

Nieuwe baan maar een FWG lager?

23-08-2010 12:04 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Op dit moment heb ik een ontzettend leuke baan in de zorg. Vast contract, veel vrijheid maar helaas wel wat ver weg. Nu is er een soortgelijke baan voor het juiste aantal uren hier in de buurt waarvan ik vanochtend de vacature las. Ook leuke inhoud, ruimte voor ontwikkeling, kortom ik zou heel graag willen solliciteren. Echter..... deze baan is een schaal lager (FWG) ingeschaald.

Omdat de inhoud van de functie hetzelfde lijkt te zijn vraag ik me af wanneer moet ik dit benoemen, en of het mogelijk is om toch mijn huidige FWG te vragen? Wie oh wie weet hoe dit werkt in de zorg? Het gaat trouwens om de CAO VVT.

Alvast bedankt!
De FWG's worden verschillend gebruikt bij de verschillende instellingen.

Ik heb bijvoorbeeld een FWG 40 baan, maar als ik 30 km de andere kant op rij kan ik voor eenzelfde baan met vergelijkbare functieomschrijving FWG 45 krijgen.
Hai Kipstra,

Wat vreemd is dat!

Ik wil heel graag op deze baan solliciteren, maar wil natuurlijk financieel er niet op achteruit gaan. Maar wie weet valt dit te onderhandelen met personeelszaken.... geen idee hoe dat werkt!
Hier hetzelfde als bij Kipstra.

Ik ben vanuit een fwg 45 naar een fwg 40 gegaan, maar heb precies dezelfde functie ( maar dan 30 km dichterbij huis).

Ik ben overgegaan van 45-5 naar 40-9 waardoor ik hetzelfde bleef verdienen. Overzetten naar 45 wilden ze toen nog niet ( is inmiddels door functie verzwaqring wel gebeurd.).
Je kunt het proberen Rapapa, niet geschoten = altijd mis.
Ik zou het aanpakken zoals bij Snowy.

Het individueel in een andere schaal inpassen wordt niet graag gedaan om dat (redelijk rigide) functiehuis niet overhoop te halen. (Als je weet hoe lang en met hoeveel moeite de FWG-beschrijvings- en wegingsprocedures tot stand komen, snap je waarom ).

Wel kun je aanmerkelijk maken dat je niet alleen een bepaald aantal functieervaringsjaren hebt (eerste ingredient voor het bepalen van je trede) maar ook in een hogere schaal elders hebt gewerkt. Speel daarbij open kaart, want de schalen en tredes zijn overal gelijk, en geef aan dat je graag voor hetzelfde werk dat salaris wilt verdienen.

Het is al een hele stap om hoger dan je ervaringsjaren trede te gaan belonen (moet ook allerlei hogere toestemming voor komen) dus zet bij voorkeur niet gelijk ook in op een loonsverhoging, als je huidige salaris o.k. voor jou is en de verandering van werkplek al een verbetering van je positie (zakelijk en privé) is. Dan kun je vast alsnog wel wat verder groeien daarna.
Dank je wel voor de reacties!

Ik denk dat vooral de voordelen voor mijn priveleven (kortere reistijd, eindelijk op de fiets ipv OV en auto) ook belangrijk zijn.

De tip van Snowy is een hele goede. En wie weet wordt de functie in de toekomst wel een schaal hoger gewaardeerd, die kans is best mogelijk.

Enniewee, eerst maar eens een sollicitatiebrief versturen en hopen dat ik op gesprek mag komen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven