Werk & Studie alle pijlers

nieuwe baan maar...

03-08-2010 19:43 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik vind het echt niet leuk! het is een baan bij een niet z'on heel groot bedrijf, waar mensen al heel wat jaren samenwerken.

Ik ben daar een maand of 4 geleden begonnen, en ik vind het werk helemaal niet leuk, echt verschrikkelijk gewoon.

Nu kan je zeggen, nou ga daar weg, ware het niet dat ik de 5e persoon in deze functie ben en ze echt graag een vaste persoon willen hebben, het is dan ook een baan met uitzicht op een vast contract. Ook heb ik deze functie via een kennis, en die wil ik ook niet voor schut zetten. Wat moet ik nou? ik moet er gewoon van huilen zo erg vind ik het daar...
Wuiles, ja ik denk dat ik dat idd ga doen, eerste een beetje moed verzamelen, ik ben wat dat betreft een beetje een schijterd.( en dat terwijl ik z'on grote waffel heb!) Maar er moet iets veranderen, ik word hier zo ongelukkig van!

wat mijn vriend betreft, nogmaals, hij bedoelt het niet slecht, hij weet gewoon dat ik van stress snel van de kook raak, en niteveel ineens op mijn nek moet krijgen, hij is heel begripvol en steunt me.

Ik moet nog 3 dagen volhouden,dan is mijn leidinggevende weer terug van vakantie en zal ik haar om een gesprek vragen.

Bedankt alvast voor de tips en reacties, ik voel me iets beter nu.
quote:beetjegek schreef op 03 augustus 2010 @ 20:49:

Wuiles, ja ik denk dat ik dat idd ga doen, eerste een beetje moed verzamelen, ik ben wat dat betreft een beetje een schijterd.( en dat terwijl ik z'on grote waffel heb!) Maar er moet iets veranderen, ik word hier zo ongelukkig van!

wat mijn vriend betreft, nogmaals, hij bedoelt het niet slecht, hij weet gewoon dat ik van stress snel van de kook raak, en niteveel ineens op mijn nek moet krijgen, hij is heel begripvol en steunt me.

Ik moet nog 3 dagen volhouden,dan is mijn leidinggevende weer terug van vakantie en zal ik haar om een gesprek vragen.

Bedankt alvast voor de tips en reacties, ik voel me iets beter nu.Succes. Een laatste tip: laat zinnen als "Ik kan het niet aan" achterwege. Die kun je hooguit gebruiken nadat je goed bent ingewerkt en zover is het kennelijk nog niet.
Bridges6, ja de collega's zijn leuk en aardig, een soort familie is het, ze werken er echt al jaren, daarom wil ik er ook graag wat van maken, het is een goed bedrijf, goed salaris en dat uitzicht op vast is ook super natuurlijk.
Oké. Nou dan ga je ervoor dus.

Nou, je hebt nog 3 dagen. Ga dingen voor jezelf op papier zetten. Wat vind je precies lastig? Heb je zelf een mogelijke oplossing bedacht? Wat vind je echt te saai voor woorden.

Probeer mee te denken in het gesprek. Laat merken dat je graag wil, maar bedenk ook dat ze jou ook vast graag willen houden. Dus niet alleen van jouw kant of alleen van hun kant.

Succes!
Ja ik ga ervoor, bedankt voor al jullie reacties!
Gewist.

Het modereerbeleid van1Viva-Sanoma is beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Ik wil je alleen even veel succes wensen! Goed bezig!
Ik zou eerlijk zijn en vertellen dat je het niet naar je zin hebt. Zo kunnen jij en je leidinggevende een oplossing of werkverandering bespreken. Ik heb het zelf namelijk ook zo ongeveer gehad. En ik werk op het secretariaat met 2 medewerkers en het schijnt dat het met elk team fout gaat. Waarom? Omdat het altijd schijnt te botsen! Dus er zijn heel wat mensen voor mij geweest. Het is altijd lastig om eerlijk te zijn. Ik voel me nu namelijk ook niet happy op mijn werk, terwijl ik juist promotie, vast contract enz heb! tsja soms.....
Pfff...wat kan er in godsvredesnaam moeilijk zijn aan receptiewerk en blaadjes bij elkaar zoeken??

Shoot me.
Huts!
Niet iedereen is zo slim als jou bellatrix
Als jij
Huts!
quote:BellatrixVanDetta schreef op 10 augustus 2010 @ 19:47:

Pfff...wat kan er in godsvredesnaam moeilijk zijn aan receptiewerk en blaadjes bij elkaar zoeken??

Shoot me.

Wat kan er zo moeilijk zijn aan lé-zen een beetje empathie?

Shoot me.

Ze heeft niet gezegd dat blaadjes bij elkaar zoeken moeilijk is. Ze vindt dit geestdodend, dat is iets anders. Ze heeft nog niet benoemd wat de moeilijke werkzaamheden precies zijn.

TO, wat voor soort taken heb je erbij gekregen? Als je in gesprek gaat met je LG zou je ook je takenpakket kunnen doorspreken en afkaderen. Ik weet dat een functie zoals deze heel geschikt is om zaken naartoe te schuiven die niets met de functie te maken hebben maar dat hoef je niet te accepteren. Als de extra taken echter redelijk zijn zou je inderdaad moeten zorgen dat je deze eerst duidelijk uitgelegd/aangeleerd krijgt zodat je er niet meer zo tegenop ziet. Dat maakt het allicht iets makkelijker voor je. Het geestdodende zal er vrees ik altijd wel in blijven zitten, dat is eigenlijk altijd zo met 'droog' werk dat elke dag terug komt.
Ik ben een klein jaar geleden ook begonnen als receptioniste en in het begin vond ik het ook verschrikkelijk. Het ene moment is het inderdaad compleet geestdodend, het volgende moment is het onverwacht stressvol en wordt verwacht dat jij overal iets vanaf weet. En zoals hinde ook al zegt: het is inderdaad een functie waar heel makkelijk van alles bij "gedumpt" wordt.

Maar toen ik het bedrijf en de mensen beter leerde kennen, en steeds beter ingewerkt raakte, vond ik het om die reden juist ook steeds leuker worden. Het voelt zo goed om iets echt te gaan beheersen. En opeens ben jij degene die de nieuwe mensen inwerkt en alle moeilijke vragen weet te beantwoorden. Maar na vier maanden ben je simpelweg nog niet zover, dat snappen je collega's waarschijnlijk ook wel.

Hoe harder je tegen jezelf roept dat je dit niet aankan, hoe ongelukkiger je zult worden. Vraag in plaats daarvan extra uitleg en hou jezelf voor dat je het gewoon nog moet leren. Hoe krampachtiger je met je moeilijke taken omgaat, hoe moeilijker ze worden! Misschien blijkt het best mee te vallen als er nog eens iemand met je mee kijkt!
@ Hinde, dat heeft met empathie niks te maken. Ik vraag me in alle ernst af wat TO nou zo moeilijk vindt en of ze het allemaal niet een beetje te zwart ziet.

Daarbij...elke functie en elk werk is wat je er zelf van maakt. (ik detacheer, lang niet alle opdrachten zijn leuk en uitdagend hoor).

TO moet denk ik doorvragen bij wat ze niet snapt, zichzelf wat meer tijd gunnen en niet bij de pakken neer gaan zitten.
Huts!
@TO ik wil je baan ook wel overnemen hoor, zeker nu de bijstand volgende week maandag aan mijn deur klopt en ik in het kader van "work first" veel geestdodender "werk" moet gaan doen. Ik zoek juist een baan voor 32 uur dus ruilen?? Even zonder gekheid: 4 maanden is veel te kort om alles al te kennen en te kunnen en het duurt normaal wel een tijdje voordat je je thuisvoelt bij een bedrijf. Verder solliciteren kan maar in deze tijden heb je niet zomaar een andere baan. Andere bedrijven zullen zich wel afvragen waarom je na 4 maanden al weer weg wil....
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven