nieuwe carriere beginnen?
dinsdag 7 september 2010 om 13:46
Ik ben een 32 jarige moeder van twee gezonde, mooie kinderen en werk 24 uur als juriste...een leuke baan die geweldig te combineren is met mijn gezin en huishouden...toch is dit het niet: ik wil graag aan de (deeltijd) pabo beginnen en werken in het basisonderwijs...
Heeft iemand in een vergelijkbare situatie een dergelijke keuze gemaakt? Graag hoor ik jullie ervaringen.
Heeft iemand in een vergelijkbare situatie een dergelijke keuze gemaakt? Graag hoor ik jullie ervaringen.
dinsdag 7 september 2010 om 14:01
voor dat je aan een studie gaat beginnen, zou ik eerst eens een tijdje op een school gaan werken. iedereen lijkt het heel leuk om juf te zijn, maar in werkelijkheid is het hard werken, weining respect, en (vaak) een slechte sfeer in een team door de hoge werkdruk voor een heel laag salaris.
ik werk nu zelf een lange tijd in het onderwijs en ik zoek juist ander werk en vele collega's met mij.
ik zeg niet dat je het niet moet doen, maar weet waar je aan begint.
ik werk nu zelf een lange tijd in het onderwijs en ik zoek juist ander werk en vele collega's met mij.
ik zeg niet dat je het niet moet doen, maar weet waar je aan begint.
dinsdag 7 september 2010 om 14:03
Ik heb een soortgelijke keuze willen maken, maar kreeg het financieel niet rond. Daarom nu een andere switch gemaakt. Helaas in slechte tijden, waardoor ik gedeeltelijk 'm'n oude werk moest aanhouden.
Het lijkt me idd wel een goed idee om eens een tijdje mee te lopen op een school. Dat kun je gewoon eens hier of daar voorstellen. Bij mijn kinderen op school was ik zonder meer gelijk welkom, extra handen zijn natuurlijk altijd fijn
Achteraf voor mij trouwens goed dat ik het niet gedaan heb, want ik krijg steeds meer last van m'n migraine, en ben daardoor ook buiten de echte migraineperiodes gevoeliger voor geluid. Dan kun je beter niet op een basissschool zitten
Het lijkt me idd wel een goed idee om eens een tijdje mee te lopen op een school. Dat kun je gewoon eens hier of daar voorstellen. Bij mijn kinderen op school was ik zonder meer gelijk welkom, extra handen zijn natuurlijk altijd fijn
Achteraf voor mij trouwens goed dat ik het niet gedaan heb, want ik krijg steeds meer last van m'n migraine, en ben daardoor ook buiten de echte migraineperiodes gevoeliger voor geluid. Dan kun je beter niet op een basissschool zitten
Later is nu
dinsdag 7 september 2010 om 14:27
helaas laten scholen echt al die kuddes mensen die 'misschien geinteresseerd zijn' heus niet meelopen. Ze hebben het al druk genoeg, en voor de kinderen zou het ook vervelend zijn.
Tjah, onderwijs: sommige mensen leven ervoor. Ik vind het hard werk, met niet altijd even veel waardering, hoe dan ook staat het niet in vergelijking met het loon (lees: echt te weinig voor dat ren-en vliegewerk!)
Tjah, onderwijs: sommige mensen leven ervoor. Ik vind het hard werk, met niet altijd even veel waardering, hoe dan ook staat het niet in vergelijking met het loon (lees: echt te weinig voor dat ren-en vliegewerk!)
dinsdag 7 september 2010 om 14:45
Ik realiseer me dat studeren nu naast mijn gezin en werk (de hypotheek moet betaald worden) niet zal mee vallen...over een paar weken als het schooljaar wat gevorderd is, ga ik in een paar klassen meelopen om te ervaren hoe het is om voor de klas te staan...
Het loon zal zeker niet beter zijn dan wat ik nu krijg...maar ja geld is ook niet alles...mijn werk nu is ook echt niet bevredigend (meer)...
Tips, ideen en ervaringen zijn altijd weer goede stof om na te denken....Toch?!
Het loon zal zeker niet beter zijn dan wat ik nu krijg...maar ja geld is ook niet alles...mijn werk nu is ook echt niet bevredigend (meer)...
Tips, ideen en ervaringen zijn altijd weer goede stof om na te denken....Toch?!
dinsdag 7 september 2010 om 14:53
Kan je niet op een buurthuis een cursus geven voor kinderen of bijles geven?
Eventueel extra helpen op school om te leren lezen, zgn. leesmoeders. Dan kan je misschien kijken of het je wat lijkt.
Je gaat inderdaad wel flink omlaag met salaris. Nu is dat niet zaligmakend, maar het moet financieel wel mogelijk zijn.
Eventueel extra helpen op school om te leren lezen, zgn. leesmoeders. Dan kan je misschien kijken of het je wat lijkt.
Je gaat inderdaad wel flink omlaag met salaris. Nu is dat niet zaligmakend, maar het moet financieel wel mogelijk zijn.
dinsdag 7 september 2010 om 14:58
Je bent 32, je hebt nog 35 jaar werken voor de boeg. Iets doen wat je echt leuk lijkt vindt en waar je genoegdoening / energie uit haalt, is naar mijn mening wel belangrijk. Je brengt er immers een groot deel van je tijd mee door. Die terugval in loon is op te vangen door je bestedingspatroon aan te passen. Al zou ik zelf ook weer niet terug gaan naar minimum loon. But that's just me...
dinsdag 7 september 2010 om 15:20
dinsdag 7 september 2010 om 15:42