Werk & Studie alle pijlers

Nieuwe collega's uitnodigen op bruiloft ?

16-06-2019 22:15 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Ik héb het op dit moment niet meer naar mijn zin op mijn huidige werk. ( lees: ik ben doodongelukkig )
Er om is veel gedoe en ik loop dan ook tegen overspannen aan.
Nu is het zo dat er bij een bedrijf waar ik graag zou gaan werken een functie vrijkomt dit jaar.
Dit zal zo rond september/ oktober zijn.

Het feit is dat dit ongeveer een week of 4 voor mijn bruiloft is.
Nou is het natuurlijk nog niet zeker dat ik ook daadwerkelijk aangenomen word ( maar je mag altijd dromen ;) )

Nou zit ik alleen met het volgende , zouden jullie dan je nieuwe collega's al gelijk uitnodigen voor je bruiloft ??
Nee, wat een onzin. Ik zou veel van m’n huidige collega’s al niet eens uitnodigen.
Alle reacties Link kopieren
Okay... er is nog niet eens concreet een vacature en je maakt je nu al druk over de vraag of je eventueel je nieuwe collega’s moet uitnodigen 🤔
Nee natuurlijk niet!
Alle reacties Link kopieren
Nee
Smartwoman1971 schreef:
16-06-2019 22:39
Ik zou het wel juist wel doen, mits je na een week of zo het gevoel hebt dat het klikt, het toch al een vrij groot feest is en niet al te formeel. Leuke gelegenheid om een beetje een band te krijgen. Is het klein en juist wel formeel, dan niet dien dan voelt het voor je collega's misschien een beetje gedwongen.
Je hebt daarna toch nog tijd genoeg om je nieuwe collega’s op de werkvloer te leren kennen en een band op te bouwen? Zo doet iedereen die ergens nieuw komt werken dat toch ook gewoon?
girasole3 schreef:
16-06-2019 23:01
Okay... er is nog niet eens concreet een vacature en je maakt je nu al druk over de vraag of je eventueel je nieuwe collega’s moet uitnodigen 🤔
:-D

Ben ook echt benieuwd waarom TO denkt dat dat iets is wat ze zou moeten, of willen of waarom de misschien ooit nieuwe collega's dat dan zouden willen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben de enige die hier anders over denkt misschien:-)

Mijn partner werkte 5 maanden ergens en heeft zijn directe collega's uitgenodigd op onze bruiloft.

Was heel gezellig!
Poezemens84 schreef:
16-06-2019 23:16
Ik ben de enige die hier anders over denkt misschien:-)

Mijn partner werkte 5 maanden ergens en heeft zijn directe collega's uitgenodigd op onze bruiloft.

Was heel gezellig!
We hebben het over een max 4 weken. Misschien korter....
Als die baan er ooit komt.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
16-06-2019 23:18
We hebben het over een max 4 weken. Misschien korter....
Als die baan er ooit komt.
Das waar...
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
16-06-2019 23:01
Okay... er is nog niet eens concreet een vacature en je maakt je nu al druk over de vraag of je eventueel je nieuwe collega’s moet uitnodigen 🤔
Ok weet niet of het quoten goed gaat.
Ik weet 100% zeker dat die vacature er gaat komen , er werkt iemand die ik ken en die geeft ook aan een goed woordje voor me te doen.

Uiteraard moet ik me bewijzen tijdens een sollicitatie gesprek
En ik ben mij er echt wel van bewust dat ik het ook niet kan worden.
Ik was gewoon benieuwd hoe anderen hier tegenaan keken.
Ben hier zelf wat onzeker over ( helaas)
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
16-06-2019 23:12
:-D

Ben ook echt benieuwd waarom TO denkt dat dat iets is wat ze zou moeten, of willen of waarom de misschien ooit nieuwe collega's dat dan zouden willen?
Gewoon pure onzekerheid helaas
Wil soms iets te graag mensen te vriend houden.
Bang dat ik iets zou doen wat gek /vreemd is.
Compleet verkeerd maar deze antwoorden kan ik zeker wat mee

Dank hiervoor
Alle reacties Link kopieren
Gewoon niet druk om maken: als die vacature er komt en jij wordt aangenomen, en je zou er net 4 weken werken op het moment dat jouw bruiloft is, zal niemand beledigd zijn over het feit dat zij, al nieuwe collega's, níet uitgenodigd worden.
Iedereen snapt immers wel dat je alles al geregeld had voordat je hun collega werd.

Dus als je dan inderdaad gebak meeneemt op de eerste werkdag na het huwelijk, dan voelt niemand zich gepasseerd.
Alle reacties Link kopieren
Over 2 weken werk ik 30 jaar bij deze organisatie. Als ik al zou trouwen zou ik van mijn huidige collega's niemand uitnodigen. Wel wat collega's van vroeger, daar heb ik veel meer mee.

Zo gaan collega's hier ook naar uitvaarten van familie van collega's. Nou daar hoef ik ze al helemaal niet bij te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Net zoals iedereen zeg ik; nee, zeker niet doen! Wij hadden wel collega’s op de bruiloft maar dan wel collega’s waar we een goede band mee hadden, die we ook privé spraken en/of zagen. Net zoals dat er collega’s op de crematie van mijn moeder zijn gekomen, heel fijn vond ik dat. Maar als je ergens net werkt moet je dat niet doen en is er ook niemand die dat van je verwacht.
Alle reacties Link kopieren
Het is JULLIE bruiloft, dus jullie bepalen met welke mensen je dit wilt delen. Nieuwe collega's, vage familieleden, vrienden die minder in jullie leven zijn, etc etc, zou ik echt niet uitnodigen. Grote kans dat zij er ook niet op zitten te wachten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Zou je je huidige collega's uitnodigen? Als ik het zo lees niet. Waarom zou je dan wel je nieuwe collega's uitnodigen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen, nee. En ik denk dat niemand het gek vindt, als je nog maar zo kort in dienst bent.
Maar goed, dat hangt dus inderdaad ook af van wat voor feest je geeft. Ik ben een keer uitgenodigd, samen met de hele afdeling, voor de receptie van een bruiloft van een collega. Dus een handje geven, uurtje zitten met taart en koffie, en weer naar huis. Best leuk, maar als we niet uitgenodigd waren had ik het ook helemaal prima gevonden.
Zelf hadden we geen receptie, alleen een feest voor goede vrienden en familie. Geen collega's dus, van beide kanten. Een andere collega die recent getrouwd is deed het net zo.
Wat wil je partner qua zijn/haar collega's? Als er daar ook geen collega's van komen zou ik het zeker ook niet doen.
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
Daantje1970 schreef:
17-06-2019 07:17
Over 2 weken werk ik 30 jaar bij deze organisatie. Als ik al zou trouwen zou ik van mijn huidige collega's niemand uitnodigen. Wel wat collega's van vroeger, daar heb ik veel meer mee.

Zo gaan collega's hier ook naar uitvaarten van familie van collega's. Nou daar hoef ik ze al helemaal niet bij te hebben.
Oh inderdaad. Verschrikkelijk vind ik zoiets, als het nu bijvoorbeeld de moeder van je beste vriendin of zo is, ja dan snap ik het. Maar idd collega's die langs gaan om een handje te schudden als de schoonmoeder van een collega is overleden. Wat is er mis met gewoon die collega even aan te spreken op kantoor? Lijkt mij persoonlijker.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb soms het idee dat ze het doen zodat ze niet hoeven te werken ofzo, want het mag altijd in de baas zijn tijd.
Pantoffelheldin schreef:
16-06-2019 23:28
Gewoon pure onzekerheid helaas
Wil soms iets te graag mensen te vriend houden.
Bang dat ik iets zou doen wat gek /vreemd is.
Compleet verkeerd maar deze antwoorden kan ik zeker wat mee

Dank hiervoor
Het is een beetje vreemd om mensen/collega's die je niet of amper kent op je bruiloft uit te nodigen.
Alle reacties Link kopieren
Daantje1970 schreef:
17-06-2019 10:58
Ik heb soms het idee dat ze het doen zodat ze niet hoeven te werken ofzo, want het mag altijd in de baas zijn tijd.
Als je een begrafenis leuker vindt dan werken, heb je écht de verkeerde baan. Dat lijkt me heel raar.

Ik heb het zelf erg gewaardeerd dat er enkele collega's naar de crematie van mijn vader kwamen.

Om on topic te blijven : nee, ik zou beslist je nieuwe collega's niet uitnodigen.
Alle reacties Link kopieren
Pantoffelheldin schreef:
16-06-2019 23:28
Gewoon pure onzekerheid helaas
Wil soms iets te graag mensen te vriend houden.
Bang dat ik iets zou doen wat gek /vreemd is.
Compleet verkeerd maar deze antwoorden kan ik zeker wat mee

Dank hiervoor
is een slechte reden om mensen uit te nodigen
nee, je bent echt volgens geen enkele (on)geschreven regel verplicht en ze zullen echt niet negatief over je gaan denken
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
17-06-2019 10:00
Oh inderdaad. Verschrikkelijk vind ik zoiets, als het nu bijvoorbeeld de moeder van je beste vriendin of zo is, ja dan snap ik het. Maar idd collega's die langs gaan om een handje te schudden als de schoonmoeder van een collega is overleden. Wat is er mis met gewoon die collega even aan te spreken op kantoor? Lijkt mij persoonlijker.
Ik werkte nog geen jaar op mijn locatie toen mijn man overleed en ik had het niet verwacht maar ze hadden alle (medicatie)diensten laten vervangen en waren bij mij. Ik vond dat wel heel fijn en collegiaal. Kan me niet meer herinneren of ik ze uitgenodigd had.

Maar voor een bruiloft na 4 weekjes werken zou ik ze niet uitnodigen. Ik zou het ook wat ongemakkelijk ervaren als ik je nieuwe collega was.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
17-06-2019 10:00
Oh inderdaad. Verschrikkelijk vind ik zoiets, als het nu bijvoorbeeld de moeder van je beste vriendin of zo is, ja dan snap ik het. Maar idd collega's die langs gaan om een handje te schudden als de schoonmoeder van een collega is overleden. Wat is er mis met gewoon die collega even aan te spreken op kantoor? Lijkt mij persoonlijker.
Ik vond het juist echt heel erg fijn dat mijn lieve collega’s op de crematie van mijn moeder kwamen. Ze hadden de jaren dat ze ziek was ook erg met me meegeleefd, vond ik alleen maar erg fijn!
Alle reacties Link kopieren
Nee, zeker niet. Ik ga zelf binnenkort trouwen en nodig geen enkele collega uit. Met sommige collega's kan ik best goed opschieten, maar ik heb met geen van de collega's wel eens wat afgesproken buiten werktijd. Dat vond ik duidelijk genoeg. Ik heb nog even getwijfeld of het 'netjes was' om mijn baas uit te nodigen, maar ik zou me daar eigenlijk helemaal niet bij op mijn gemak voelen. Dus nee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven