Werk & Studie alle pijlers

nieuwe opleiding pabo toelating/ assessment

02-11-2018 16:07 2 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Viva Leden,

Ik heb zelf enige ervaring met kinderen door diverse projecten etc die ik heb gedaan.
Met deze ervaring en kennis maak ik praktisch gezien een goede kans om aan de slag te gaan
binnen het onderwijs.

Nu ben ik een leuk traject tegen gekomen die de opleiding betaald,
een stage regelt enz. Het betreft een verkort traject ivm het leraren tekort een mooie kans voor mij dus.

Maar nu dus mijn struikelblok. Ik heb meerdere gesprekken gehad en ben ben wat dat betreft aangenomen voor het traject.
Maar voordat je aan de slag kunt moeten de kandidaten een assessment maken om je niveau te bepalen om eigenlijk
te bepalen of je geschikt bent en de opleiding aan zou kunnen.
Ik heb geen idee wat ik kan verwachten van dat assessment. Het enige wat ze mij zeggen is dat ik me er niet op kan voorbereiden.
En dat het een digitaal linkje is. Ik wil super graag als leerkracht werken in het onderwijs maar maak me wel een beetje zorgen
om het assessment. Dus daarom hier mijn verhaal en vraag. Zijn er meerdere hier die mij voorgegaan zijn voor het maken van
het assessment? Of ken je iemand die het heeft moeten maken. Zo ja, wat houdt dat assessment in? Moet ik denken aan het maken
van rekensommen, taaltoetsje etc? Of moet ik meer denken aan een persoonlijkheidsvragenlijst?

Ik heb het proberen te vragen aan de opdrachtgever maar die wilde er weinig over loslaten. Als het een reken of taaltoets betreft
dan zou ik me daarop kunnen voorbereiden door het maken van opdrachten enz juist omdat het allemaal een beetje is weggezakt.
Dus mensen help me out! Weten jullie wat het inhoudt? informatie is welkom!
Je moet een Wiscat (rekentoets maken) een simulatie van een oudergesprek doen, een taal- en rekendidatiek opdracht en een natuurkundeles voorbereiding uitschrijven, althans ik. Daarnaast natuurlijk ook een proefles geven op een aangewezen basisschool.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven