Werk & Studie alle pijlers

Omscholen: maar wat?

28-05-2019 08:32 14 berichten
Inmiddels ben ik 11 jaar werkzaam in de communicatiesector. Helaas merk ik regelmatig dat ik 'vastloop'. Ik ben vrij bescheiden, geen haantje de voorste en dat heb je in het vak blijkbaar wel nodig. Daarnaast vind ik mijn eigen baan een 'onzinjob'. Het is niet dat het bedrijf omvalt als ik hier niet rondstap en dat draagt niet bij aan de motivatie. Daarom speel ik met de gedachte me om te laten scholen. Maar ja.. tot wat? Ik wil namelijk graag een opleiding gaan doen, maar moet dan wel min of meer zeker weten dat ik ook echt een baan overhoud aan zo'n opleiding. En dan de crux: alle vakgebieden waar momenteel personeelstekorten in zijn spreken me totaal niet aan.

Zorg: ik kan niet tegen allerhande lichaamsvloeistoffen en viel laatst flauw toen ik zelf bij een dokter zat en die me uit ging leggen wat er allemaal mis met me was.

Onderwijs: Ik vind kinderen best leuk, maar niet meer dan 3 tegelijk en ik ben ontzettend ongeduldig. Volwassenenonderwijs zou me eventueel wel aanspreken, omdat die mensen ervoor 'kiezen' naar school te gaan.

'Iets technisch': gaat qua hersencapaciteit niet lukken, ik ben een ramp in bètavakken.

Wat zou ik dan willen? Mensen letterlijk helpen, met een concreet resultaat. Hebben jullie tips en ideeën?
werken in de schuldhulpverlening? Werken bij een stichting (voor een goed doel)? Zijn plekken waar je communicatiachtergrond misschien nog handig kan zijn.
Diep van binnen weet je vaak zelf wel wat je wil. Een kinderdroom ofzo? Wij kennen jouw capaciteiten niet... Maar stel je zelf gewoon de vraag: Wat lijkt mij leuk?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon eens een uurtje op vacaturesites kijken, zien wat daar voorbij komt? Op de sites van uitzendbureaus? Grote bedrijven?

Lees de vacatures, misschien zit er iets bij waar je nooit aan had gedacht maar wat je wel leuk lijkt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zit met precies hetzelfde dilemma....werk alleen in een andere sector, maar verder had het mijn vraag kunnen zijn.
Heb al een beroepskeuze test gedaan via internet, maar daar komen beroepen uit waarvan ik denk dat die totaal niet bij mij passen.

Ik kan je dan ook helaas niet adviseren.....
gewoon blijven waar je zit?

misschien helpt het om eens op te schrijven wat je WEL KAN en wat je WEL LEUK vindt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Vervelend voor je, en ik herken je gevoel. Mijn aanpak is geweest: niet kijken naar de baan, maar naar het bedrijf. Als je (in jouw geval) communicatiewerk doet voor een in jouw ogen relevante organisatie, dan voelt het minder als onzinjob.
himalaya schreef:
28-05-2019 08:39
Gewoon eens een uurtje op vacaturesites kijken, zien wat daar voorbij komt? Op de sites van uitzendbureaus? Grote bedrijven?

Lees de vacatures, misschien zit er iets bij waar je nooit aan had gedacht maar wat je wel leuk lijkt.
Goeie tip!
de zorg is meer dan wat jij beschrijft

maatschappelijk werk
saw
juridisch medewerker
mbo en hbo keus
chrys schreef:
28-05-2019 08:55
de zorg is meer dan wat jij beschrijft

maatschappelijk werk
saw
juridisch medewerker
mbo en hbo keus
Ja, weet ik hoor, maar ik dacht bij de tekortberoepen toch vooral aan de 'handen aan het bed' zeg maar, dus de verpleegkundigen en de verzorgenden. En dat lijkt me niet passend.

Maatschappelijk werk spreekt me wel aan.
Je weet wel érg weinig van de zorg/hulpverlening af als je denkt dat er in iedere tak 'lichaamsvloeistoffen' bij komen kijken :roll: . Psychiatrie? Maatschappelijk werk? Schuldhulp? Sociaal-juridische zorg? Logopedist, diëtist, noem maar op? Allemaal vloeistofvrij hoor ;-) . Het klinkt niet alsof je een breed beeld hebt van wat er op werkvlak allemaal mogelijk is. Is een jobcoach een idee? Een open dag van een hogeschool waar je eens bij allerhande opleidingen kan gaan kijken? En sowieso is eens een heel uitgebreide vacaturezoektocht nooit verkeerd denk ik.
lilguinea schreef:
28-05-2019 09:15
ik dacht bij de tekortberoepen toch vooral aan de 'handen aan het bed' zeg maar
Nee hoor, op allerhande vlakken zijn er tekorten (-:
Koffiehagedis schreef:
28-05-2019 09:19
Je weet wel érg weinig van de zorg/hulpverlening af als je denkt dat er in iedere tak 'lichaamsvloeistoffen' bij komen kijken :roll: . Psychiatrie? Maatschappelijk werk? Schuldhulp? Sociaal-juridische zorg? Logopedist, diëtist, noem maar op? Allemaal vloeistofvrij hoor ;-) . Het klinkt niet alsof je een breed beeld hebt van wat er op werkvlak allemaal mogelijk is. Is een jobcoach een idee? Een open dag van een hogeschool waar je eens bij allerhande opleidingen kan gaan kijken? En sowieso is eens een heel uitgebreide vacaturezoektocht nooit verkeerd denk ik.
Ja, dat zijn dus allemaal dingen die me wel aanspreken, logopedie, diëtetiek, psychiatrie.
Ik heb net gegoogeld dat de hogeschool hier in de buurt binnenkort een open dag heeft, dus daar neem ik zeker een kijkje!
Leuk! Ik hoop dat je een opleiding treft die je aanspreekt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven