Omscholen: maar wat?
dinsdag 28 mei 2019 om 08:32
Inmiddels ben ik 11 jaar werkzaam in de communicatiesector. Helaas merk ik regelmatig dat ik 'vastloop'. Ik ben vrij bescheiden, geen haantje de voorste en dat heb je in het vak blijkbaar wel nodig. Daarnaast vind ik mijn eigen baan een 'onzinjob'. Het is niet dat het bedrijf omvalt als ik hier niet rondstap en dat draagt niet bij aan de motivatie. Daarom speel ik met de gedachte me om te laten scholen. Maar ja.. tot wat? Ik wil namelijk graag een opleiding gaan doen, maar moet dan wel min of meer zeker weten dat ik ook echt een baan overhoud aan zo'n opleiding. En dan de crux: alle vakgebieden waar momenteel personeelstekorten in zijn spreken me totaal niet aan.
Zorg: ik kan niet tegen allerhande lichaamsvloeistoffen en viel laatst flauw toen ik zelf bij een dokter zat en die me uit ging leggen wat er allemaal mis met me was.
Onderwijs: Ik vind kinderen best leuk, maar niet meer dan 3 tegelijk en ik ben ontzettend ongeduldig. Volwassenenonderwijs zou me eventueel wel aanspreken, omdat die mensen ervoor 'kiezen' naar school te gaan.
'Iets technisch': gaat qua hersencapaciteit niet lukken, ik ben een ramp in bètavakken.
Wat zou ik dan willen? Mensen letterlijk helpen, met een concreet resultaat. Hebben jullie tips en ideeën?
Zorg: ik kan niet tegen allerhande lichaamsvloeistoffen en viel laatst flauw toen ik zelf bij een dokter zat en die me uit ging leggen wat er allemaal mis met me was.
Onderwijs: Ik vind kinderen best leuk, maar niet meer dan 3 tegelijk en ik ben ontzettend ongeduldig. Volwassenenonderwijs zou me eventueel wel aanspreken, omdat die mensen ervoor 'kiezen' naar school te gaan.
'Iets technisch': gaat qua hersencapaciteit niet lukken, ik ben een ramp in bètavakken.
Wat zou ik dan willen? Mensen letterlijk helpen, met een concreet resultaat. Hebben jullie tips en ideeën?
dinsdag 28 mei 2019 om 08:39
dinsdag 28 mei 2019 om 08:39
dinsdag 28 mei 2019 om 08:52
dinsdag 28 mei 2019 om 09:15
Ja, weet ik hoor, maar ik dacht bij de tekortberoepen toch vooral aan de 'handen aan het bed' zeg maar, dus de verpleegkundigen en de verzorgenden. En dat lijkt me niet passend.
Maatschappelijk werk spreekt me wel aan.
dinsdag 28 mei 2019 om 09:19
Je weet wel érg weinig van de zorg/hulpverlening af als je denkt dat er in iedere tak 'lichaamsvloeistoffen' bij komen kijken
. Psychiatrie? Maatschappelijk werk? Schuldhulp? Sociaal-juridische zorg? Logopedist, diëtist, noem maar op? Allemaal vloeistofvrij hoor
. Het klinkt niet alsof je een breed beeld hebt van wat er op werkvlak allemaal mogelijk is. Is een jobcoach een idee? Een open dag van een hogeschool waar je eens bij allerhande opleidingen kan gaan kijken? En sowieso is eens een heel uitgebreide vacaturezoektocht nooit verkeerd denk ik.
dinsdag 28 mei 2019 om 09:27
Ja, dat zijn dus allemaal dingen die me wel aanspreken, logopedie, diëtetiek, psychiatrie.Koffiehagedis schreef: ↑28-05-2019 09:19Je weet wel érg weinig van de zorg/hulpverlening af als je denkt dat er in iedere tak 'lichaamsvloeistoffen' bij komen kijken. Psychiatrie? Maatschappelijk werk? Schuldhulp? Sociaal-juridische zorg? Logopedist, diëtist, noem maar op? Allemaal vloeistofvrij hoor
. Het klinkt niet alsof je een breed beeld hebt van wat er op werkvlak allemaal mogelijk is. Is een jobcoach een idee? Een open dag van een hogeschool waar je eens bij allerhande opleidingen kan gaan kijken? En sowieso is eens een heel uitgebreide vacaturezoektocht nooit verkeerd denk ik.
Ik heb net gegoogeld dat de hogeschool hier in de buurt binnenkort een open dag heeft, dus daar neem ik zeker een kijkje!