Omscholen?
donderdag 4 september 2014 om 16:01
Als je de kans hebt en financieel lukt het, zou je je dan laten omscholen? En degenen die dit doen/hebben gedaan, wat heeft het je gebracht?
Ik zit er zelf aan te denken eens goed te onderzoeken of de richting waar ik al een tijd aan denk echt bij mij past. Dat eens goed uit te zoeken. O.a. door naar vacatures te kijken en later open dagen te bezoeken, een dag meelopen, dat soort dingen.
En sparen (voor zover mogelijk) want nu is het geld er gewoonweg niet.
Het liefste wacht ik tot mijn jongste van net 2 ook op school zit. Ik heb een achtergrond op mbo niveau, zou wel een 21+ toets moeten doen.
Maar door deze opleiding heb ik mogelijk wel meer baankansen, zeker meer dan nu met mijn huidige ervaring en diploma's.
Ik zit er zelf aan te denken eens goed te onderzoeken of de richting waar ik al een tijd aan denk echt bij mij past. Dat eens goed uit te zoeken. O.a. door naar vacatures te kijken en later open dagen te bezoeken, een dag meelopen, dat soort dingen.
En sparen (voor zover mogelijk) want nu is het geld er gewoonweg niet.
Het liefste wacht ik tot mijn jongste van net 2 ook op school zit. Ik heb een achtergrond op mbo niveau, zou wel een 21+ toets moeten doen.
Maar door deze opleiding heb ik mogelijk wel meer baankansen, zeker meer dan nu met mijn huidige ervaring en diploma's.
donderdag 4 september 2014 om 16:04
Ja.
Ik wil een opleiding (Master) gaan doen die helemaal past bij mijn passie. Niet omdat hij mijn baankansen vergroot, daarvoor zou ik beter een andere opleiding kunnen doen, maar omdat ik nu eindelijk wil gaan voor datgene waar mijn hart ligt.
Dus als je het geld er ooit voor hebt zou ik zeggen, ga ervoor!
Ik wil een opleiding (Master) gaan doen die helemaal past bij mijn passie. Niet omdat hij mijn baankansen vergroot, daarvoor zou ik beter een andere opleiding kunnen doen, maar omdat ik nu eindelijk wil gaan voor datgene waar mijn hart ligt.
Dus als je het geld er ooit voor hebt zou ik zeggen, ga ervoor!
donderdag 4 september 2014 om 17:35
donderdag 4 september 2014 om 18:01
Ik zou wel heel graag willen, maar opleiding is heel erg duur en dat kan ik helaas niet betalen. Ook vind ik de werktijden niet handig met kleine kinderen en een man die ook onregelmatig werkt. Als de kinderen straks alleen thuis kunnen blijven ga ik ervoor...mits ik de financiele middelen heb natuurlijk.
vrijdag 5 september 2014 om 11:51
quote:5x5 schreef op 04 september 2014 @ 16:01:
Als je de kans hebt en financieel lukt het, zou je je dan laten omscholen?
.Ja zeker zou ik dat doen. alleen is financiële haalbaarheid een rekbaar begrip. Niet alleen tijdens mijn omscholing, maar ook tot ver daarna zou "iemand" moeten bijdragen. Dus als single is dit voor mij alleen maar een droom. Of ik moet de lotto winnen, of zoiets.
Als je de kans hebt en financieel lukt het, zou je je dan laten omscholen?
.Ja zeker zou ik dat doen. alleen is financiële haalbaarheid een rekbaar begrip. Niet alleen tijdens mijn omscholing, maar ook tot ver daarna zou "iemand" moeten bijdragen. Dus als single is dit voor mij alleen maar een droom. Of ik moet de lotto winnen, of zoiets.