Omscholing advies
donderdag 1 augustus 2019 om 20:05
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar tips mbt keuzes maken of werk/schoolgebied.
Mijn man is 31 jaar, en heeft diploma hovenier. Hier is hij al heel lang werkzaam in maar is alleen seizoen werk. Dus zit vaak in de winter thuis of bij oproepklusjes voor van alles en nog wat.
Een paar jaar geleden is hij zich gaan omscholen naar gehandicaptenbegeleider omdat dit echt zijn passie was. Tijdens de opleiding kreeg hij een ernstige depressie en angst/dwangklachten. Hij heeft de opleiding niet kunnen afmaken.
Nu zit hij weer in hetzelfde schuitje, inmiddels weer als hovenier aan het werk. en voltijdtherapie achter de rug. Hij wil zich weer gaan oriënteren op werkgebied, maar hij komt er alleen niet uit. Weet iemand of er iets bestaat die hem kan ondersteunen bij het zoeken wat hij wil en wa hij kan etc. Een soort van coach. we hebben al veel gegoogeld en ook beroepskeuzetesten gedaan via internet maar hij komt er niet uit. Is ook nog steeds erg onzeker wat ook niet meehelpt.
Heeft iemand misschien tips?.
Ik ben op zoek naar tips mbt keuzes maken of werk/schoolgebied.
Mijn man is 31 jaar, en heeft diploma hovenier. Hier is hij al heel lang werkzaam in maar is alleen seizoen werk. Dus zit vaak in de winter thuis of bij oproepklusjes voor van alles en nog wat.
Een paar jaar geleden is hij zich gaan omscholen naar gehandicaptenbegeleider omdat dit echt zijn passie was. Tijdens de opleiding kreeg hij een ernstige depressie en angst/dwangklachten. Hij heeft de opleiding niet kunnen afmaken.
Nu zit hij weer in hetzelfde schuitje, inmiddels weer als hovenier aan het werk. en voltijdtherapie achter de rug. Hij wil zich weer gaan oriënteren op werkgebied, maar hij komt er alleen niet uit. Weet iemand of er iets bestaat die hem kan ondersteunen bij het zoeken wat hij wil en wa hij kan etc. Een soort van coach. we hebben al veel gegoogeld en ook beroepskeuzetesten gedaan via internet maar hij komt er niet uit. Is ook nog steeds erg onzeker wat ook niet meehelpt.
Heeft iemand misschien tips?.
donderdag 1 augustus 2019 om 20:11
Anoniem262821034 schreef: ↑01-08-2019 20:08Waarom niet verder met de opleiding die hij niet af heeft kunnen maken?
dit inderdaad. vaak zijn de resultaten die je al behaald had een aantal jaar geldig. en anders kan er misschien een verzoek tot uitzondering ingediend worden, zodat hij behaalde onderdelen niet opnieuw hoeft te doen.
als dit zijn passie is, waarom dan op zoek naar iets nieuws?
vrijdag 2 augustus 2019 om 17:40
vrijdag 2 augustus 2019 om 17:45
Anneroos89 schreef: ↑02-08-2019 17:40Hij werkt op dit moment voor een uitzendbureau. Maar er is geen zicht op wat vastigheid qua contract oid.
Hij weet dus niet meer of het zijn passie is omdat hij daardoor dus daardoor dus zulke klacht en kreeg/ in ieder geval getriggerd werd.
Heeft er iemand ervaring met een jobcoach?
Hoe weten jullie dat, waarom ga je daarvanuit? Wat heeft een bepaald beroep of opleiding met depressie/ angst/ dwang te maken?
En als het gerelateerd is, waarom daar niet iets aan doen dan?
.