Werk & Studie alle pijlers

Omscholing.

05-06-2017 07:59 38 berichten
Ik wil volgend jaar februari hopelijk de opleiding verzorgende IG BBL voor volwassenen gaan volgen aan het ROC. Ik ben alleenverdiener,alleenstaand. Zal hiervoor mijn huidige baan moeten opzeggen,werk nu nog fulltime. Maar dit is een droom en die wil ik gaan waarmaken, anders doe ik het nooit meer. Hoe kan ik dit gaan doen, wat inkomsten betreft, zal toch mijn vaste lasten moeten betalen. Iemand hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
En een vergoeding voor een opleiding??? De juiste werkgever betaald de opleiding gewoon voor je. Helemaal in de zorg
If you can dream it, you can do it.
mel.nl schreef:
05-06-2017 19:15
Volgens mij ben je zelfs verplicht om ook een werkplek te hebben bij het bbl welke aansluit op de opleiding. Ik weet niet meer wat ik verdiende als leerling, maar ben nooit onder de €1000 gegaan.
Dat is ook zo, moet ik zelf naar opzoek. Wil in februari 2018 starten dus maar een beetje vroeg erachteraan gaan.
mel.nl schreef:
05-06-2017 19:17
En een vergoeding voor een opleiding??? De juiste werkgever betaald de opleiding gewoon voor je. Helemaal in de zorg
Dat is dan nog niet mijn hoogste prioriteit, maar als dat kan is dat natuurlijk mooi meegenomen.
Cinderella76 schreef:
05-06-2017 19:07
Bedankt voor je reactie krullen-bol, ik wil binnenkort eerst eens opzoek naar een geschikte werk/leerplek. Was dit voor jouw lastig om dit te vinden of ging dit vrij makkelijk. Alsik dit maar eens voor mekaar heb. Dat ik tijdelijk rustig aan moet gaan doen wat geld betreft vindt ik niet erg, het is voor een goed doel. En anders zoek ik voor 10/16 uur als dat lukt nog eeen baantje erbij.
Alle reacties Link kopieren
Een werkplek vinden in de zorg ligt misschien aan de regio. In mijn regio super makkelijk te vinden, werk zat.
If you can dream it, you can do it.
mel.nl schreef:
05-06-2017 19:34
Een werkplek vinden in de zorg ligt misschien aan de regio. In mijn regio super makkelijk te vinden, werk zat.
ik woon in het Oosten des lands! Hier is ook wel het een en ander te vinden, maar oprijd erbij zijn.
Cinderella76 schreef:
05-06-2017 19:36
ik woon in het oosten des lands! Hier is ook wel het een en ander te vinden, maar optijd erbij zijn.
[quote=Cinderella76 post_id=27162927 time=1496684198 user_id=347365]
i
Alle reacties Link kopieren
Hmm als je in Brabant had gewoond had ik je wel verder kunnen helpen.
Waar ik werk zijn de vacatures namelijk niet op te vullen en inderdaad wordt de opleiding voor je betaald.
Ik was eigenlijk na mijn sollicitatie brief en daarna gesprek meteen aangenomen.
Tralalalala
Je kun je eventueel ook de levenslang leren beurs aanvragen. Mocht het niet vergoed worden. Zie hiervoor DUO
Alle reacties Link kopieren
Een BBL plek houd in dat je betaald krijgt voor het werk en dat de opleiding betaald wordt door de instelling waar je werkt.
Ik heb 2 keer een BBL opleiding gedaan en altijd salaris gehad.
Succes met het vinden van een plek.
Never give up hope.
krullen-bol schreef:
05-06-2017 20:42
Hmm als je in Brabant had gewoond had ik je wel verder kunnen helpen.
Waar ik werk zijn de vacatures namelijk niet op te vullen en inderdaad wordt de opleiding voor je betaald.
Ik was eigenlijk na mijn sollicitatie brief en daarna gesprek meteen aangenomen.
Helaas ik woon in Overijssel😀
fientje1982 schreef:
06-06-2017 14:59
Je kun je eventueel ook de levenslang leren beurs aanvragen. Mocht het niet vergoed worden. Zie hiervoor DUO
dat had ik ook gelezen, we gaan het eens bekijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven