Werk & Studie alle pijlers

Onbevoegd voor de klas?

10-05-2011 18:51 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zwager en schoonzus komen binnenkort weer naar Nederland, na 8 jaar Roergebied. Mijn zwager heeft Duits gestudeerd in Nederland maar geen lesbevoegdheid. Hij vraagt zich af of je tegenwoordig nog onbevoegd voor de klas kan op de middelbare school? Weet iemand dat? Een paar jaar geleden hoorde je daar veel over maar ik heb geen idee hoe dat nu is.
Het mag niet, maar docenten Duits zijn een zeldzaamheid aan het worden dus ik gok dat het niet zo`n groot probleem zal zijn.

Ik denk wel dat hij zijn lesbevoegdheid zal moeten halen. Dat doen veel universitair geschoolden tijdens hun lesgevende baan trouwens (ik ken er in ieder geval al drie )
Ik ben van de jazz, blues, pop, soul, R&B en latin.

Wanda_p, is je zwager een native speaker?
Bedankt voor alle informatie!

Zamirah, mijn zwager is Nederlander, drs Duits en heeft bij elkaar 12 jaar in Duitsland gewoond en gewerkt, getrouwd met een Duitse vrouw. In Duitsland heeft hij Nederlandse les gegeven als bijbaan.

Ik stuur dit alles door naar hem.
Vraag eens informatie aan bij leraarwordenmetevc.nl

Wellicht is dat nog wat.
Haha, geen zorgen! Momenteel wordt tussen de 25 en de 35% (!) van alle lessen onbevoegd gegeven. En ja, officieel hoor je dan te studeren voor een bevoegdheid en officieel horen scholen je maximaal twee jaar in dienst te houden als je niet bevoegd bent, maar in de praktijk kraait er geen haan naar als het anders loopt.
Mijn zwager heeft, mede dankzij jullie informatie, enkele open sollicitaties gestuurd. Over een week heeft hij al 2 sollicitatiegesprekken. Een in Rotterdam en een in Hilversum. Zijn vrouw wil liever in de regio Groningen gaan wonen dus daar gaat hij ook nog solliciteren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven