Werk & Studie alle pijlers

Onderhandelen salaris

12-07-2017 10:50 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Binnenkort heb ik een gesprek bij een groot autobedrijf in de regio.. Ze hebben mij benadert i.v.m. oude collega die vol lof was over mij :).
De functie waar het om gaat is eigenlijk allround assistent.. receptie/telefoon/administratie/evenementen organiseren enz.
Nu ben ik normaal niet zo'n ster in het onderhandelen over salaris.. tot zover word ik ook nog niet echt wijzer van Google.

Mijn vraag is eigenlijk: Hoe onderhandel je goed over het salaris en wat is het gemiddelde salaris met iemand in deze functie?

Alvast bedankt voor jullie tips!

xoxo
Bekijk dit nu eens heel zakelijk: jij gaat enkel weg om je positie te verbeteren. En je hebt een super uitgangspositie: je bent gevraagd. Dus denk niet truttig over kortere reistijden, fijnere werkplek of hoger scholingsbudget, het gaat enkel over geld. Je secundaire arbeidsvoorwaarden moeten minimaal gelijk blijven (snap je loonstrook, ken je pensioenoverzicht) en je wil onder de streep meer overhouden.
Werkgevers vinden het fijn om iemand in dienst te hebben die kan onderhandelen, daar moet je niet bang voor zijn. Het is de eerste onderhandeling die jij voert voor je werkgever, hij kan zien hoe jij omgaat met offertes, klanten en geld. Door te onderhandelen laat je merken dat je geld op waarde schat.
En nu concreet: reken altijd met je jaarsalaris (zie je jaaropgave). Is je jaarsalaris nu 25000 euro, dan wil je er zeker 10% bij, dus je zet in op het dubbele: 30000 euro.
Succes!
ninanoname schreef:
12-07-2017 11:12
Bekijk dit nu eens heel zakelijk: jij gaat enkel weg om je positie te verbeteren. En je hebt een super uitgangspositie: je bent gevraagd. Dus denk niet truttig over kortere reistijden, fijnere werkplek of hoger scholingsbudget, het gaat enkel over geld. Je secundaire arbeidsvoorwaarden moeten minimaal gelijk blijven (snap je loonstrook, ken je pensioenoverzicht) en je wil onder de streep meer overhouden.
Werkgevers vinden het fijn om iemand in dienst te hebben die kan onderhandelen, daar moet je niet bang voor zijn. Het is de eerste onderhandeling die jij voert voor je werkgever, hij kan zien hoe jij omgaat met offertes, klanten en geld. Door te onderhandelen laat je merken dat je geld op waarde schat.
En nu concreet: reken altijd met je jaarsalaris (zie je jaaropgave). Is je jaarsalaris nu 25000 euro, dan wil je er zeker 10% bij, dus je zet in op het dubbele: 30000 euro.
Succes!
Bedankt voor je fijne advies! Hier kan ik zeker wat mee :) :)
Wat voor functie qua niveau? opleidingen? werkervaring?
Hoe zit het qua secundaire voorwarden? Premievrij pensioen (is nogal eens addertje onder het gras als je nu premievrij hebt en je moet straks zelf betalen)? vrije dagen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven