Werk & Studie alle pijlers

Onderwerp profielwerkstuk?

19-06-2010 10:55 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand een leuk onderwerp voor mijn profielwerkstuk?

Ik doe natuur en techniek, en wil het liefst iets met wiskunde doen. Het moet niet al te moeilijk zijn natuurlijk.
quote:Beio schreef op 19 juni 2010 @ 14:24:

Aah, super bedankt!

@ Spinter, Fiefje en Borderwalk, heel fijn jullie reacties. Ik vind het echt lastig, ik heb al een onderwerp namelijk al wel bedacht in me achterhoofd: Lucia de B. Over een vrouw die vroeger in een kinder te huis (zoiets was het) werkte en toen zij altijd werkt, ging er altijd 1 baby dood. En via wiskundige berekeningen hebben zij ondervonden dat zij de dader was.

Naja heel leuk allemaal dus.. maar ik wil op één of andere manier toch iets anders.

Kunnen computers denken, dat lijkt mij wel een leuke. Ik moet nog ff kijken. Ik vind het lastig om te brainstormen. Ik hou namelijk van de psychologische kant en wiskunde. Hoe iemand beredeneert, is en zo. Maar ik kan alsmaar geen verband zegmaar er tussen leggen.

Als je "denken" en "computers" op een wat exacte manier wil benaderen, zou je van Daniel C Dennett het boek "Het ebwustzijn verklaard" eens moeten lezen. Erg leuk boek voor wie dit soort onderwerpen boeiend vindt, en je hebt meteen meer dan genoeg informatie om een goed profielwerkstuk mee in elkaar te zetten.

Succes!
@ Beio: Ik ben al weer een hele tijd van school af.

Volgens mij was de vrijspraak van Lucia de B. in hoger beroep/door het Hof? Ik weet er het fijne niet van, maar volgens mij is ze in de eerste zaak veroordeeld op basis van statistische berekeningen.

Statistiek is een veel gebruikte wiskundige methode bij de psychologie, wat Letgo al zegt, dus met die combinatie zijn wel meer onderwerpen te bedenken. Wellicht is het een idee om hierover met je docent wiskunde te praten? Goede tips ook van Borderwalk om dat informatiepunt te benaderen.

Je bent goed op weg met brainstormen.
Groningen heeft een Betasteunpunt daar kun je terecht met al je vragen over de (beta gerelateerde onderwerpen) in je profielwerkstuk.
Ben je overigens niet een beetje laat met denken over je profielwerkstuk? Ik begreep uit je andere onderwerp dat je dit jaar examen deed (of heb ik dat verkeerd begrepen?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven