Werk & Studie alle pijlers

onderwijs uit en dan?

02-11-2012 11:31 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 11 jaar sta ik voor de klas maar ik ben het zo vreselijk zat. Het is geen lesgeven meer wat wij moeten , maar zo hoog mogelijke scores halen bij de CITO resultaten. Nu ben ik me nog steeds aan het orienteren maar ik kom er echt niet uit. IK ben ook gewoon opgebrand elke week weer met een steen in mijn maag naar school toe.

Ik heb al contact gehad met een uitzendbureau maar ze weten ook niet zo goed wat je nog meer kunt behalve lesgeven.

Ik zit er zelf aan om de kledingbranche in te gaan en te werken in een kinderkledingwinkel of zo iets. Heel eerlijk weet ik gewoon niet eens meer wat ik leuk vind naast het onderwijs.

Hier dames met ervaring?
Ik heb wel de keuze gemaakt om het onderwijs te verlaten. De school heeft mij een loopbaantraject laten volgen, maar daar heb ik, wat betreft nieuw werk krijgen, niet echt iets aan gehad.

Tijdens het traject kwam wel naar voren dat ik nu graag een andere studie zou willen volgen, duurt 2 jaar in deeltijd, maar kost 14000 euro. Dat kunnen we niet betalen, dus is het nu gewoon solliciteren en hopen op het krijgen van een gesprek.

Het is dus geen rozengeur en maneschijn als je uit het onderwijs stapt, maar omdat ik me nu goed/fit/rustig voel is het mij het allemaal wel waard geweest.
quote:fiddeldee schreef op 02 november 2012 @ 13:42:

Je moet zo'n master maar kunnen betalen denk ik dan.Als je iets anders wil gaan doen wat zijdelings met het onderwijs te maken heeft, kan je ook een master doen met de lerarenbeurs. Met bijvoorbeeld onderwijskunde (UvA) kan je educatief lesmateriaal gaan ontwerpen, onderwijsbeleid bij de overheid schrijven, of bij een schoolbegeleidingsdienst werken.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
-
ik ben vol goeie moed het onderwijs ingegaan, met beste bedoelingen. en er ook weer uit vertrokken omdat het geen voldoening gaf. wel de interactie met de kinderen hoor, maar je doet vrijwel niet aan kennisoverdracht. ik heb trouwens wel nog veel plezier gehaald uit het lesgeven in het hbo en aan de uni. maar ook daar liggen de banen niet voor het oprapen.

ik werk nu in de journalistiek, is ook hard werken. maar nergens ben ik zo opgebrand geweest als in het onderwijs. dus ik vind je sowieso een kanjer dat je dit volhoudt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven