Werk & Studie alle pijlers

Ongeduldig? Is dit normaal?

03-11-2014 13:36 30 berichten
man heeft een week of 3 terug een sollicitatie gehad, het bedrijf is een opdrachtgever van hem, maar omdat hij wil stoppen en in loondienst wilt had hij aangegeven dat hij een baan zocht. Ze hadden hem later gebeld en op gesprek geweest, paar dagen later ook in die functie voor ze gewerkt. Het gesprek was positief en waren ook tevreden over de dagen dat hij voor hun had gewerkt. Dit is inmiddels ruim een week terug. Maar wat nu? Als mijn man iemand op sollicitatie had, dan liet hij de dag erna al weten of hij aangenomen was of niet. Maar hij hoort niets meer van het bedrijf, hij voert nog opdrachten voor ze uit, maar dat is niet het werk waar hij voor benadert is. Het gaat om een functie als manager dus wij hopen zo dat hij wordt aangenomen.

Maar nu gaan we dus twijfelen omdat het zo lang duurt voordat we wat horen, of is dat normaal? Het zou dan pas in het nieuwe jaar ingaan, maar dan kunnen we alvast alles afsluiten wat het eigen bedrijf betreft.

Hij heeft voor dezelfde functie binnenkort ook nog een gesprek bij een ander bedrijf, en wie het eerst een contract geeft daar gaat hij voor, maar hij zou het liefst bij dit bedrijf willen, daar heeft hij de meeste doorgroeikansen.
Alle reacties Link kopieren
Je man kan toch bellen of even langsgaan. Vragen staat vrij.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik vind het wel erg lang, kan hij geen balletje opgooien als hij daar toch regelmatig is?

Zo van "Joh, weten jullie al iets, het is alweer een tijdje gelegen dat we een gesprek hebben gehad?"
En wat zeiden ze tegen je man, toen hij vroeg wat de verdere procedure zou zijn en binnen welk tijdsbestek een en ander zal plaatsvinden?
Ik zou idd ook even bellen of langsgaan en ernaar vragen bij degene die erover gaat/ waar hij contact mee heeft bij dit bedrijf.

Wel fijn dat hij nog een optie bij een ander bedrijf heeft ook, ik duim voor jullie dat er spoedig een contract uit rolt.

(man hier is ook ZZP-er, hier ook zware tijden gehad en ik las en leefde met je mee via je topics hierover)
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Je man moet ze echt even bellen of langsgaan.
Ik had ook al aangegeven dat hij moest bellen of aan de directeur vragen of er al wat bekend was. Maar hij wilt niet hopeloos overkomen 😞

Hij is bang dat hij anders te pusherig overkomt, en dat de voorwaarden dan negatief uitpakken. Of zoiets.

Dus jullie vinden het ook lang duren? Dat kan natuurlijk ook positief zijn toch, dan zijn ze nog aan het overdenken. Als het niks was hadden ze toch gelijk gezegd dat de baan hem voorbij ging.

Ik slaap er al nachten niet door, dit aanbod hebben we zo nodig.
quote:lientje69 schreef op 03 november 2014 @ 13:44:

Ik zou idd ook even bellen of langsgaan en ernaar vragen bij degene die erover gaat/ waar hij contact mee heeft bij dit bedrijf.

Wel fijn dat hij nog een optie bij een ander bedrijf heeft ook, ik duim voor jullie dat er spoedig een contract uit rolt.

(man hier is ook ZZP-er, hier ook zware tijden gehad en ik las en leefde met je mee via je topics hierover)

Het is verschrikkelijk om in deze tijden zzp'r te zijn. En nergens krijg je hulp, zoek het maar uit hoe je je redt :( daarom besloten om te stoppen, maar we kunnen alleen stoppen als we uitzicht op een baan hebben. Anders moeten we ons failliet laten gaan maar dat willen we al helemaal niet. We zijn er achter dat je makkelijk een bedrijf kan opstarten, maar een bedrijf beëindigen is nogal een rompslomp. Een advocaat helpt ons met het traject, maar heeft al aangegeven dat het alleen mogelijk is als hij een baan heeft waarmee we de schulden mee kunnen afbetalen.

Jullie ook sterkte met de moeilijke tijden.
Lang duren of niet, het gaat om de onduidelijkheid. En het is niet pusherig om duidelijk te willen. Totaal niet zelfs. Waarom zou je hierop willen wachten?

Hij kan toch zeggen: naar aanleiding van ons gesprek van vorige week, wat zijn nu de volgende stappen en binnen welk tijdsbestek vind een en ander plaats?
Eens met Doreia.

Het is natuurlijk wel de toon die de muziek maakt. Maar over het algemeen is dit een heel normale vraag momodoe.

Zit in hetzelfde schuitje. Vorige week donderdag tweede gesprek gehad. Zou einde dag gebeld worden. Nog steeds niks gehoord. Principiële in mij denkt dan "ja dikke doei" iets met een man z'n woord. Maar aan de andere kant kan dit ook een test zijn. Het voelt in ieder geval niet prettig. En ik snap dus heel goed to's man zijn frustratie.

Maar in jouw geval momodoe: was er een tijdstip genoemd?
Dank je momodoe, we gaan er wel uitkomen denk ik.

We hebben bijna ons hele hebben en houden moeten verkopen en het is nog steeds best zwaar af en toe, maar we klimmen langzaam uit het dal. Alhoewel echt schuldenvrij zijn nog wel een paar jaar zal duren, zolang de bank de stekker er maar niet uittrekt, blijven we doorknokken. Gelukkig tot nu toe (wel met soms regelingen) aan alle betalingsverplichtingen voldaan. Maar ik weet hoe het is om tellend door de supermarkt te moeten gaan, en als ZZP-er heb je helaas idd geen rechten lijkt het wel enkel plichten.

Het lijkt zo mooi hè, zelfstandig zijn.

Maar hier inmiddels ook voorzichtige plannen om weer voor een baas te gaan werken.

Toch, net als Doreia zegt, zou ik het aankaarten bij zijn contactpersoon bij het bedrijf. Ook omdat afhandelen van de bedrijfszaken nog wel enige tijd zal vergen, des te eerder je duidelijkheid hebt, des te beter.

Veel sterkte!
Ja hier ook alles verkocht wat er te verkopen viel. Man heeft zijn goede bus moeten verkopen en heeft daar een oude caddy voor terug gekocht. Vandaag te horen gekregen dat het voor 1200¤ gerepareerd moet worden. Dit is weer een ramp voor ons. Tegenslag op tegenslag, soms denk ik wel eens, we laten ons failliet verklaren want dan zijn we overal vanaf. Maar zo werkt het helemaal niet :'(

Baal er ook zo van dat ik steeds bij anderen moet aankloppen voor geld, we moeten eten he.

Morgen neemt hij contact op, hij zei ook als dit het niet word kan hij tenminste op de andere sollicitatie focussen.
Veel sterkte momodoe. Hou vol, meid!

Tegenslag komt helaas vaak in meervoud.

Ik duim voor een goede uitslag morgen. Aan het werk van je vent kan het niet liggen. Anders hadden ze allang de samenwerking gestopt
Je man is een ondernemer, een ondernemer onderneemt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Heb je helemaal gelijk in viva-amber, maar als je tegenslag op tegenslag hebt, is het soms moeilijk om de knop om te krijgen.

Het is een andere manier van denken, in oplossingen en kansen denken, en niet in problemen. Maar dat is erg lastig als je geen/weinig geld hebt, soms heb je geld nodig om geld te maken.

Momodoe, ik denk dat hij dat het beste kan doen, afwachtend zijn is denk ik momenteel niet de juiste strategie, dat gaat jullie dan nog verder in de problemen helpen i.p.v. eruit.

Want wat als ze hem hier niet aannemen en de andere baan blijkt straks weg te zijn?

Dus gewoon een gesprek aanvragen.
Ik ben benieuwd hoe dit uitpakt. Hoop dat ie het krijgt.
Man heeft contact gehad, ze zouden met alle directieleden en bedrijfsleiders er over vergaderen binnenkort.

Het zijn meerdere BV's in een, met verschillende directeuren en die moeten allen eens zijn. Twee willen hem graag in hun team, maar de rest is niet helemaal overtuigd.
Momodoe, ik deel je zorgen momenteel mbt eigen zaak. Het is een ramp, om gek van te worden.
Spannend momodoe. Hier wordt geduimd voor jullie.

Justmaartje: sterkte ook voor jou. Met deze crisis moet je als ondernemer/ zzp- er een lange adem hebben.

Langer dan ook wij verwacht hadden bij het begin van de crisis in elk geval.
Sterkte voor jullie allemaal. Het is inderdaad moeilijk, wij hadden echt een behoorlijke buffer voor de moeilijke tijden, maar die duurt nu al zolang dat alles verbruikt is. We zijn bij de gemeente langs geweest om hulp te krijgen, maar daar hoef je ook niet op te rekenen.

Het is hopeloos en echt we waren aldoor er van overtuigd dat we het zouden redden, maar intussen zien we het beiden niet meer zitten. We kijken ook wel vooruit hoor, want stel de sollicitaties lopen op niets uit, dan moeten we ons toch weer gaan richten op het bedrijf, alleen waar halen we de motivatie vandaan. Dat gaat steeds moeilijker af.
Breder proberen te denken momodoe, dat is de enige mogelijkheid om nog te overleven als de vaste dingen niet meer lukken.

Motivatie haalden wij uit het feit dat we niet uit ons huis gezet wilden worden.

We hebben een koophuis, en waren erg bang om op straat te komen te staan. Dus zetten we alles op alles om overal en nergens geld mee te verdienen.

We zaten in de transportbranche, maar hebben werkelijk alles aangepakt om ons hoofd boven water te houden. Openhaardhout verkopen, bomen snoeien, technische werkzaamheden, boten uitvegen, je kon het zo gek niet bedenken of wij hebben het wel gedaan.

Ik heb een andere (mindere leuke) baan aangenomen, zodat ik meer uren kon werken en er meer geld binnen kwam.

En overal op besparen, alle geld terug acties aan mee doen, overal kortingscodes van zoeken als we iets nodig hadden (bijv. schoenen voor de kinderen) Maar dat laatste doen jullie al geloof ik.

Het is mega zwaar, maar zoek de motivatie om een dak boven je hoofd te houden.

En uiteindelijk, heel ver weg, zie je op een gegeven moment het einde van die diepe put waar je in zit. Maar dat is, ik weet het uit ervaring, een hele lange klim. Met helaas ook zo nu en dan een terugval.
Ik weet niet hoe veelzijdig je man is (en jij) maar probeer gewoon overal een mogelijkheid in te zien. Want als je zo diep zit als jullie, ik weet het uit ervaring, ben je eerder geneigd de onmogelijkheden te zien.

En blijf met elkaar praten! Want geldzorgen en bedrijfsspanningen, pfff, het kan je zo gemakkelijk je huwelijk kosten. Praat met elkaar over wat het met je doet, maar probeer verwijten en geklaag achterwege te laten. (een valkuil van mij, vandaar dat ik het zeg)

voor jullie
Zie dat er al contact opgenomen is, maar voor een volgende keer: Vraag wanneer zij verwachten dat ze meer weten. Dan spreek je een bepaalde dag af, en weet je waar je aan toe bent. Als je die dag niks hoort, dan kun je teruggrijpen op de afspraak dat je op die datum iets te horen zou krijgen.

Als ik het nu goed lees, is het antwoord nl: 'binnenkort'..... Is dat 3 dagen, is dat een week?

Succes gewenst in ieder geval!
Vandaag heeft ie het andere gesprek gehad. Ook een heel goed salaris en ze betalen de bijtelling van de auto. Dat zou voor ons gunstig zijn omdat we natuurlijk ook schulden moeten terug betalen en zo alsnog auto kunnen rijden.

Maar ook hier, afhankelijk of het hele management akkoord gaat, kan ook een aantal weken duren voordat hij wat hoort.

Bij het andere bedrijf kunnen ze er pas over vergaderen als alle directieleden aanwezig zijn, er zitten er een aantal in het buitenland dus kan nog even duren. 2 van de directieleden willen hem graag in hun team, maar die kan niet alleen beslissen.

Wat zenuwslopend is dit zeg.
Fijn dat je laat weten hoe het nu gaat. Wat duurt het allemaal ontzettend lang. Kiest hij nu voor de eerste die hem de baan aanbiedt? Ik duim voor je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven