Werk & Studie alle pijlers

onregelmatig werken .. en kinderen.. hoe doen jullie dit?

08-08-2009 12:50 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk als verpleegkundige onregelmatige tijden. Mijn vriend werkt als politie (nu nog in opleiding) en werkt ook onregelmatige tijden.

We zitten eraan te denken om een kindje te krijgen (als het allemaal lukt natuurlijk), maar ik vraag mij echt af hoe je dit kan gaan regelen met kinderopvang e.d.

Ik kan namelijk, net als mijn vriend, geen Vaste dagen werken... en dus kan je ook geen kinderopvang voor vaste dagen regelen.

Ik ben heel benieuwd hoe jullie dit opgelost hebben.

Het idee is dat ik straks 3 dagen ga werken, en mijn vriend gewoon 36 uur blijft werken.

Alle tips zijn welkom :-)
Wat echt onmogelijk is, is allebei dezelfde nachtdiensten of weekenddiensten, die moet je dus op elkaar proberen af te stemmen.
He

ik heb ff een mailadres aangemaakt, waar ook spam op mag komen :p dus ik plaats hem ff.

RooSwa wil jij mij hier dan ff op mailen?

kkika82@gmail.com

dank je !

en arwen, ja nachtdiensten (die ik nu overigens ook altijd al wegruil.... haat nachtdiensten..) en weekenden moeten we dan echt op elkaar aanpassen... anders wordt het een groot probleem !

iig bedankt voor je reactie
Ik heb je gemaild hoor!
Ik ben ook verpleegkundige en mijn vriend werkt ook 2 dagen overdag en 's avonds. Wij hebben ons al snel aangemeld bij een gastouderbureau voor flexibele opvang. Hier in de buurt geen kdv met felxibele uren. De uren die er zijn zelfs zeeeeer krap. Heeft even geduurd maar vlak voor ik moest beginnen met werken was het rond. Zo gauw ik mijn rooster heb geef ik het aan de gastouder door. Probeer wel altijd de dagen dat vriendlief 's avonds moet werken overdag te werken. Moet ook weekenden en hij ook iedere zaterdag. Dan passen schoonouders op. Meestal lukt dat ook allemaal wel. En anders kan schoonzusje nog wel bijspringen. Zag er ook wel beetje tegenop hoe dat het zou gaan. Maar het loopt nu bijna een jaar prima! wel erg fijn als je goede gastouder hebt. Voorkeuren konden wij trouwens ook goed aangeven! Wel of niet roken, huisdieren enz enz. Zoek wel een goed bureau hiervoor!

succes!
He

Bedankt voor je reactie. Ja ik hoor idd toch veel mensen over gastouders... maar idd erg van belang dat het klikt en dat diegene echt een goeie vervanging is voor het Kdv. Niet iemand die zomaar aanprutst.

Maar tegen de tijd dat ik zwanger ben, gaan we driftig opzoek.... Eerst maar eens bij de kdv's informeren, maar volgens mij zijn hier geen flexibele opvangcentra's.

Ergens heeft onregelmatig werken volgens mij ook wel weer voordelen, juist omdat je onregelmatig werkt, kan je wel (als je werk dit dus goed vindt) zo nodig ruilen als je echt een keer omhoog zit. Alleen... iedere week weer moeten ruilen wordt natuurlijk een ramp!

Eigenlijk is het denk ik maar 1 ding: uitproberen en kijken wat het beste werkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven