Werk & Studie alle pijlers

onregelmatig werken .. en kinderen.. hoe doen jullie dit?

08-08-2009 12:50 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk als verpleegkundige onregelmatige tijden. Mijn vriend werkt als politie (nu nog in opleiding) en werkt ook onregelmatige tijden.

We zitten eraan te denken om een kindje te krijgen (als het allemaal lukt natuurlijk), maar ik vraag mij echt af hoe je dit kan gaan regelen met kinderopvang e.d.

Ik kan namelijk, net als mijn vriend, geen Vaste dagen werken... en dus kan je ook geen kinderopvang voor vaste dagen regelen.

Ik ben heel benieuwd hoe jullie dit opgelost hebben.

Het idee is dat ik straks 3 dagen ga werken, en mijn vriend gewoon 36 uur blijft werken.

Alle tips zijn welkom :-)
er zijn speciale dagverblijven met flexibele opvangdagen en tijden. Ook zijn er in de grotere steden speciale 24 uursopvangverblijven. Speciaal voor mensen met een baan met onregelmatige tijden.
Ik werk onregelmatig en mijn vriend regelmatig. Ik zat eerst net als jij te denken aan vaste dagen werken, dat kan idd niet.

Een vaste dag vrij, kan wel.

Jij een dag en hij een dag. Dan heb je dus die twee dagen al geen opvang nodig.

Voor de drie andere dagen regel je opvang en dan ben je rond. En ja, dan ben je af en toe vrij terwijl je wel kdv betaalt. Ik heb dat wel over voor de rust van het goed geregeld hebben, en niet op zondagavond een rondje moeten bellen wie er deze week eens op wil passen.

Voor je weekenden weet ik het even niet en ook niet in hoeverre je jullie roosters op elkaar af kunt stemmen.
Ik ben er een poosje mee gestopt om die zelfde redenen .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik werk 20 uur onregelmatig in de zorg. Mijn vriend werkt nu nog regelmatig, maar is aan het solliciteren op een baan die ook onrgelmatigheid inhoudt. ik heb twwe kinderen, die al naar school gaan, maar nog te jong zijn om alleen thuis te zijn.