Werk & Studie alle pijlers

ontleden zinnen hulp?

20-09-2016 12:03 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi allemaal,

Ik ben momenteel bezig met een thuis studie met het vak Nederlands.

ik ben ik het hoofdstuk zinnen ontleden, maar is zit even vast. ik kan het wel een de mentor vragen maar dat duurt 2 dagen voor ik antwoord heb.

dus ik dacht ik vraag het hier even.

de zin is 'praatte Gerard onverstoorbaar met een bezoeker'.

gerard= onderwerp

praatte= werkwoordelijk gezegde

wat ik me nu afvraag is je vind het lijdendvoorwerp door wie/wat+gezegde+onderwerp.

maar ik denk niet dat als je vraagt wat praatte Gerard het een goede zin is, dus dat deze zin geen lijdend voorwerp heeft.

of zie ik dit verkeerd en is het lv onverstoorbaar? ( wat praatte gerard= onverstoorbaar)

ik hoop dat iemand me kan helpen.
quote:ponny schreef op 20 september 2016 @ 12:52:

[...]

Omdat er nog niet veel reacties waren, en ik het onderwerp beter dacht te beheersen dan ik blijkbaar doe. Maar goed, TO beheerst het ook niet zo goed anders zou zij geen topic openen, en dat is misschien wat kwalijker want zij studeert wel Nederlands. Waarom ga je daar niet lekker over zeuren? Want je zegt wel niet om te zeuren hoor... maar echt niet-zeurderig of aardig is je reactie nou ook weer niet. Zeker niet omdat je deze over 3 posts tegen mij verspreid hier uit. Is het zelfde als 'ik bedoel het niet onaardig, maar ik vind je een kutwijf' :-)

Fijne dag Bugsie!!! Begrijpend lezen kun je ook niet. TO doet een thuisstudie met een vak Nederlands. En als iemand daar dan een topic over opent, is het erg verwarrend als ze foute antwoorden als goede gepresenteerd krijgt natuurlijk. Nou kan iedereen zich vergissen, maar om dat nou zo te vergoelijken (en feitelijk de schuld bij de TO te leggen) ipv gewoon sorry te zeggen, vind ik wel kinderachtig. Maar ik vind je geen kutwijf hoor.

[...]

Omdat er nog niet veel reacties waren, en ik het onderwerp beter dacht te beheersen dan ik blijkbaar doe. Maar goed, TO beheerst het ook niet zo goed anders zou zij geen topic openen, en dat is misschien wat kwalijker want zij studeert wel Nederlands. Waarom ga je daar niet lekker over zeuren? Want je zegt wel niet om te zeuren hoor... maar echt niet-zeurderig of aardig is je reactie nou ook weer niet. Zeker niet omdat je deze over 3 posts tegen mij verspreid hier uit. Is het zelfde als 'ik bedoel het niet onaardig, maar ik vind je een kutwijf' :-)

Fijne dag Bugsie!!!

Wat.

1. TO studeert geen Nederlands

2. TO van zichzelf dat ze het niet snapte en stelt een vraag; wat is daar mis mee?

3. Bugs stelt een heel terechte vraag, want jouw antwoord was gewoon fout. Het is niet erg om een fout te maken, maar als iemand je daar op wijst hoef je niet gelijk zo aangevallen te doen.

4. De hartjes komen een beetje vals over. Beetje maar hoor.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Aan de andere kant is het ook wel een teken van zelfvertrouwen... Ik ga maar eens iemand juridisch advies geven op Geld en Recht.
quote:orkenflow schreef op 20 september 2016 @ 13:02:

Ik vraag me trouwens af of 'met een bezoeker' geen voorzetselvoorwerp is, maar ik heb geen zin om het op te zoeken.Het is geen voorzetselvoorwerp, omdat met niet het vaste voorzetsel is van praten.

[...]

Fijne dag Bugsie!!! Voor een volgende keer dan: een bijvoeglijk naamwoord geeft meer informatie over een zelfstandig naamwoord. Een bijwoord geeft meer informatie over een werkwoord.
quote:Geliefde schreef op 20 september 2016 @ 13:57:

[...]

Het is geen voorzetselvoorwerp, omdat met niet het vaste voorzetsel is van praten.Dank! :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven