Werk & Studie alle pijlers

ontslag nemen

27-03-2014 20:45 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
HELP !!!

Ik heb een niet al te lieve bazin !

Nou loopt 30 maart a.s. mijn contract af, en heb gesolliciteerd naar een andere baan en kreeg vandaag te horen dat ik ben aangenomen !! Dolgelukkig natuurlijk want kan hier fulltime werken ipv parttime. Maar hoe ga ik dit vertellen ? Ik weet dat het kortdag is en dat ze helemaal uit haar plaat gaat dus ik scheit 7 kleuren ! Deze nieuwe baan maakt mij alleen maar beter dus alleen maar pluspunten ! En ben er al een tijdje klaar mee omdat ik continu word afgesnauwd en vd week werd me verteld dat ik dik ben ( en dat valt echt wel mee !!)
if no one hates you, you re doing something boring
Hadden jullie al over contractverlenging gesproken? Zo nee, dan zou ik aangeven: "beste X, omdat je me geen nieuw contract hebt aangeboden, heb ik een andere baan geaccepteerd".
Je contract loopt af dus het enige dat je hoeft te doen is aangeven dat je niet wilt verlengen. Dat is geen ontslag nemen en je bazin mag jou zelf ook op het allerlaatst nog aangeven dat je contract niet verlengd wordt. Niet te moeilijk over doen dus.

En gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Nee ze heeft nog niks gezegd over een contractverlenging ! Das ook al zo raar ! Ik ga morgen maar de stap nemen om het te vertellen. heel moeilijk zit er echt mee !
Nee joh, gewoon dikke doei!
Haha zal morgen even laten weten hoe het is gegaan...

Helaas moet ik zaterdag nog een dag... Hoop dat ze mij niet gaat lopen stangen...
30 maart loopt je contract af en zij is er nog niet over begonnen? Nogal logisch dat je iets anders hebt gezocht lijkt me, het zou haar niet moeten verbazen. En anders maar wel...

Succes met je nieuwe baan to!
Ik zou haar gewoon vragen waar je je spullen kunt inleveren op je laatste werkdag? Of dat ie nog iets moet doen om alles goed af te ronden. Dan gaat het haar echt wel dagen..... Stel nou dat je geen andere nieuwe baan had, dan had de 30e alsnog je laatste dag kunnen zijn? Zij heeft jou toch ook niks laten weten?
Haar bedanken op je laatste dag en doei!!
Gewoon met gebak komen aanzetten voor bijbde koffie. Oh ben je jarig? Nee, het is mn laatste werkdag. :-)
Ik heb eens een collega gehad die ook op de manier van Yoshe is weggegaan. Ik was erbij en zal nooit de blik op het gezicht van mijn (verschrikkelijke) baas vergeten. Die had er toch wel op gerekend dat ze zou blijven, maar ja hij had hij het daar niet met haar over gehad. Eigen schuld van de baas.
Ja ik moet zowieso voor me eigen toekomst kiezen ! Denk dar zij er ook niet op rekent dat ik weg ga en aangezien wij op afspraak werken met klanten en ik de enige werknemer ben heeft ze een groot probleem... maar das niet mijn probleem..

Bedankt gewoon netjes mijn ex klanten op Facebook en verder adios.
Toen ik trouwens vorig jaar vertelde dat ik zwanger was kreeg ik een kopje koffie letterlijk naar me hoofd en me contract liep ook af en dreigde ze dat ze hem niet zou verlengen en ik maar zwart moest werken en toen kreeg ik een miskraam kon ik ineens een contract krijgen...
Je weet niet eens of je contract wordt verlengd. Ik zou niet moeilijk doen, geef haar en hand, zeg dat je het zeer aangenaam vond om met haar te werken maar dat je het nog aangenamer vindt om haar je achterste te tonen.
verba volant, scripta manent.
Ik zou wel even zorgen dat je bij je nieuwe baan snel een contract tekent...
Ik voel me zo moedellooos
quote:dhlady schreef op 27 maart 2014 @ 21:20:

Toen ik trouwens vorig jaar vertelde dat ik zwanger was kreeg ik een kopje koffie letterlijk naar me hoofd en me contract liep ook af en dreigde ze dat ze hem niet zou verlengen en ik maar zwart moest werken en toen kreeg ik een miskraam kon ik ineens een contract krijgen...

Damn. Gelukkig ben je daar vanaf zeg.

Sterkte ermee, en succes bij je nieuwe baan!
Let even op, je uitroeptekentoets blijft hangen.
Contract is al getekend bij mijn nieuwe baan.

En bedankt voor alle succes wensen

En het beetje moed haha
Zorg dat je nieuwe contract getekend is.

En zaterdag is officieel je laatste werkdag. Ik zou aan het eind van de dag vragen waar ik mijn sleutels van kluisje (of toegangsdeur of wat dan ook maar) kan inleveren, haar een hand geven, vriendelijk bedanken voor de samenwerking in de afgelopen periode.

Omdraaien en weg lopen. Als je buiten bent nog even een kushandje na sturen.

En geniet van je vrijheid en je nieuwe baan.
Doe ik niet aan....
Mooi toch nu zit zij met een probleem en dat is lekker niet jouw probleem haha ik zou niet kunnen wachten om het te zeggen alles wat ze daarna roept gewoon ene oor in andere oor uit en denken heb toch nieuwe baan succes en van harte met je nieuwe baan
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Rond t wel netjes af, je kan haar of collega's altijd weer tegenkomen
Ik voel me zo moedellooos
Eens met tjjjjemig! Je weet het nooit, straks blijkt de oude werkgever de beste vriendin te zijn van je nieuwe werkgever/leidinggevende. Gewoon keurig afsluiten.
Sommige contracten worden toch stilzwijgend verlengd?

Het niet groter maken dat het is; Wat jou betreft is 30 maart jouw laatste werkdag, en dat ook zo meedelen.
@liveforever

Van stilzwijgende verlenging is pas sprake wanneer meer door zou werken alsof er niets aan de hand is.
Hou het inderdaad netjes. Als ik jou was, zou ik zou zeggen dat m'n contract afloopt en dat ik een nieuwe baan heb gevonden. En dan overleggen hoe je alles afrondt enzo.

Mocht ze echt lullig doen of een kopje naar je hoofd gooien (serieus?!) dan zou ik me omdraaien en direct weg gaan. Dan maar iets minder netjes.

Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven