Ontzet en gewoon zo beduusd!
maandag 28 december 2009 om 20:47
De deur gaat open en daar sta je dan voor mijn neus. Onze blikken kruisen elkaar en ik heet je hartelijk welkom. Je begint je verhaal dat je al bij ons ingeschreven staat en dat je op zoek bent naar werk. Helaas kan ik je niet helpen daarin op dit moment, puur en alleen omdat het het einde van het jaar is en dat we genoeg mensen hebben waaruit we kunnen putten. Je knikt en zegt:” o daar zit een man, die weet het wel! “Ik was met stomheid geslagen! Hij stapte op mijn collega af en vroeg precies hetzelfde! Hij nam de man dus serieuzer dan mij omdat ik puur en alleen een vrouw ben en het schijnbaar in zijn ogen niet weet! Het moet echt niet gekker worden! Ik heb absoluut respect voor iemand zijn geloof echter dit gaat mij gewoon veels te ver! Hoe moet zo iemand integreren in onze maatschappij als hij van een vrouw iets niet wilt aan nemen omdat je in zijn ogen niet voor vol wordt aangezien! En nee ik ga hier niet mee in omdat ik het pertinent weiger om aan dit soort achterlijke hersenspinsels van zo een vent mee te doen. Takei t or leave it en bevalt het niet? Toen dacht ik echt een enkeltje terug naar het land waar dit soort dingen normaal zijn maar dit is Nederland en daar gelden onze normen en waarden toch?! En ik bleef beduusd en ontzet achter……
Ligt dit nou aan mij?
Ligt dit nou aan mij?
maandag 28 december 2009 om 21:18
quote:citronella schreef op 28 december 2009 @ 21:16:
HPL, ik begrijp dat dus niet, dat het zo persoonlijk opgevat wordt, ik ga er van uit dat "die" mannen alleen maar zo denken omdat ze niet anders gewend zijn, en er hier vast nog wel achter komen dat het hier anders werkt. Ik zie het niet als een "bewijs" dat ze vrouwen te min vinden in ieder geval (een hele enkele uitzondering daargelaten) en ik werk de hele dag, iedere dag met allochtone inburgeraars.Wat ontzettend naïef.
HPL, ik begrijp dat dus niet, dat het zo persoonlijk opgevat wordt, ik ga er van uit dat "die" mannen alleen maar zo denken omdat ze niet anders gewend zijn, en er hier vast nog wel achter komen dat het hier anders werkt. Ik zie het niet als een "bewijs" dat ze vrouwen te min vinden in ieder geval (een hele enkele uitzondering daargelaten) en ik werk de hele dag, iedere dag met allochtone inburgeraars.Wat ontzettend naïef.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
maandag 28 december 2009 om 21:19
quote:citronella schreef op 28 december 2009 @ 21:16:
HPL, ik begrijp dat dus niet, dat het zo persoonlijk opgevat wordt, ik ga er van uit dat "die" mannen alleen maar zo denken omdat ze niet anders gewend zijn, en er hier vast nog wel achter komen dat het hier anders werkt. Ik zie het niet als een "bewijs" dat ze vrouwen te min vinden in ieder geval (een hele enkele uitzondering daargelaten) en ik werk de hele dag, iedere dag met allochtone inburgeraars.Hoe dan, als niemand ze op dat gedrag aanspreekt?
HPL, ik begrijp dat dus niet, dat het zo persoonlijk opgevat wordt, ik ga er van uit dat "die" mannen alleen maar zo denken omdat ze niet anders gewend zijn, en er hier vast nog wel achter komen dat het hier anders werkt. Ik zie het niet als een "bewijs" dat ze vrouwen te min vinden in ieder geval (een hele enkele uitzondering daargelaten) en ik werk de hele dag, iedere dag met allochtone inburgeraars.Hoe dan, als niemand ze op dat gedrag aanspreekt?
maandag 28 december 2009 om 21:21
maandag 28 december 2009 om 21:21
maandag 28 december 2009 om 21:22
Ik zeg toch niet dat ik niemand op gedrag aanspreek? Als mensen zich niet aan de regels houden die bij ons gelden, en dat gebeurt regelmatig, dan spreken we ze daar op aan. Ik merk alleen niet dat men op mij anders reageert dan op mijn mannelijke collega. Dat ik niet serieus genomen zou worden omdat ik een vrouw ben. Natuurlijk komt het wel voor dat alleen mijn mannelijke collega aangesproken of aangekeken wordt als men vragen heeft, maar ik heb echt nog heel weinig problemen meegemaakt waarbij ik als vrouw ronduit geminacht werd om mijn vrouw zijn hoor, echt niet.
maandag 28 december 2009 om 21:23
maandag 28 december 2009 om 21:24
quote:HoiPippiLangkous schreef op 28 december 2009 @ 21:21:
[...]
Omdat je vrouw bent?Dus? Ik ben feministe in hart en nieren, draag niet de last van de wereld op mijn schouders en raak zeker niet ontzet door iemand die zich niet weet te gedragen. Dit is een man zonder enige macht van betekenis. Waarom zou je hem zoveel invloed geven op je eigen humeur?
[...]
Omdat je vrouw bent?Dus? Ik ben feministe in hart en nieren, draag niet de last van de wereld op mijn schouders en raak zeker niet ontzet door iemand die zich niet weet te gedragen. Dit is een man zonder enige macht van betekenis. Waarom zou je hem zoveel invloed geven op je eigen humeur?
maandag 28 december 2009 om 21:25
quote:wuiles schreef op 28 december 2009 @ 21:24:
Dus? Ik ben feministe in hart en nieren, draag niet de last van de wereld op mijn schouders en raak zeker niet ontzet door iemand die zich niet weet te gedragen. Dit is een man zonder enige macht van betekenis. Waarom zou je hem zoveel invloed geven op je eigen humeur?Daar moet ik je wel gelijk in geven trouwens: ik vind dergelijk gedrag van leidinggevenden en collega's vele malen storender dan wanneer het van een klant oid afkomt.
Dus? Ik ben feministe in hart en nieren, draag niet de last van de wereld op mijn schouders en raak zeker niet ontzet door iemand die zich niet weet te gedragen. Dit is een man zonder enige macht van betekenis. Waarom zou je hem zoveel invloed geven op je eigen humeur?Daar moet ik je wel gelijk in geven trouwens: ik vind dergelijk gedrag van leidinggevenden en collega's vele malen storender dan wanneer het van een klant oid afkomt.
maandag 28 december 2009 om 21:26
quote:Ligeia schreef op 28 december 2009 @ 21:23:
[...]
En welke debielen neem jij allemaal serieus dan?
Het gaat er niet om of je zo`n debiel serieus neemt. Het gaat erom dat dit gedrag maar een heel klein topje van de ijsberg is.
Moslim mannen die dergelijk gedrag vertonen zijn de vaders die hun dochters klein houden, de broers die hun zus in de gaten houden etc. Ik ken teveel moslim meiden die door dit soort kerels in meer of mindere mate worden onderdrukt.
Ik weet hoe die mannen denken en daar is weinig onschuldigs aan. Kom maar eens met die meiden praten
[...]
En welke debielen neem jij allemaal serieus dan?
Het gaat er niet om of je zo`n debiel serieus neemt. Het gaat erom dat dit gedrag maar een heel klein topje van de ijsberg is.
Moslim mannen die dergelijk gedrag vertonen zijn de vaders die hun dochters klein houden, de broers die hun zus in de gaten houden etc. Ik ken teveel moslim meiden die door dit soort kerels in meer of mindere mate worden onderdrukt.
Ik weet hoe die mannen denken en daar is weinig onschuldigs aan. Kom maar eens met die meiden praten
maandag 28 december 2009 om 21:26
quote:wuiles schreef op 28 december 2009 @ 21:24:
[...]
Dus? Ik ben feministe in hart en nieren, draag niet de last van de wereld op mijn schouders en raak zeker niet ontzet door iemand die zich niet weet te gedragen. Dit is een man zonder enige macht van betekenis. Waarom zou je hem zoveel invloed geven op je eigen humeur?Huh? Wat heeft mijn humeur hier nu weer mee te maken?
[...]
Dus? Ik ben feministe in hart en nieren, draag niet de last van de wereld op mijn schouders en raak zeker niet ontzet door iemand die zich niet weet te gedragen. Dit is een man zonder enige macht van betekenis. Waarom zou je hem zoveel invloed geven op je eigen humeur?Huh? Wat heeft mijn humeur hier nu weer mee te maken?
maandag 28 december 2009 om 21:29
maandag 28 december 2009 om 21:30
maandag 28 december 2009 om 21:32
quote:HoiPippiLangkous schreef op 28 december 2009 @ 21:26:
[...]
Ik weet hoe die mannen denken en daar is weinig onschuldigs aan. Kom maar eens met die meiden praten Daarom geef ik die meiden stageplaatsen en de kans om zich na hun studie verder te ontwikkelen in hun vak. Dat is vele malen effectiever dan mezelf druk te maken over hun vaders die leven in een spreekwoordelijk andere eeuw.
[...]
Ik weet hoe die mannen denken en daar is weinig onschuldigs aan. Kom maar eens met die meiden praten Daarom geef ik die meiden stageplaatsen en de kans om zich na hun studie verder te ontwikkelen in hun vak. Dat is vele malen effectiever dan mezelf druk te maken over hun vaders die leven in een spreekwoordelijk andere eeuw.
maandag 28 december 2009 om 21:33
quote:Scorpia1978 schreef op 28 december 2009 @ 21:30:
To Ligeia: Natuurlijk weet ik het te relativeren. Echter was dit wel iets nieuws voor me dat iemand het zo bewust kon doen.
Mijn collega heeft het zelfde aangegeven en dat wat ik zei precies zo was zoals het is. Het gaat mij gewoon om het respect. Dat is toch niet raar?Die man zal, wat wij daar verder van mogen denken, desgevraagd hetzelfde hebben gezegd. Daarmee kom je dus niet verder.
To Ligeia: Natuurlijk weet ik het te relativeren. Echter was dit wel iets nieuws voor me dat iemand het zo bewust kon doen.
Mijn collega heeft het zelfde aangegeven en dat wat ik zei precies zo was zoals het is. Het gaat mij gewoon om het respect. Dat is toch niet raar?Die man zal, wat wij daar verder van mogen denken, desgevraagd hetzelfde hebben gezegd. Daarmee kom je dus niet verder.
maandag 28 december 2009 om 21:34
Ik vrees dat de oude garde "ouderwetse" Moslim mannen niet meer te veranderen zijn, want hun denkbeelden over vrouwen zijn helemaal ingesleten en ze geven dit weer door aan de nieuwe generatie, die dus vervolgens precies zo denkt.
Ook al spreek je ze er op aan, dan zullen ze wellicht hun gedrag iets aanpassen om die baan te krijgen, maar in hun hart blijven ze precies hetzelfde denken.
Het heeft nog wel wat generaties nodig voor dit eruit gesleten is, net als met "ouderwetse" mannen in Nederland, die pas vanaf de jaren 60 (!) anders over vrouwen zijn gaan denken.
Dat TO zich minderwaardig voelt behandeld en daar beduusd over is kan ik me goed voorstellen, want het is nog al wat om je als vrouw minderwaardig te laten voelen door een man, terwijl je jezelf wel gewoon gelijkwaardig voelt.
Ook al spreek je ze er op aan, dan zullen ze wellicht hun gedrag iets aanpassen om die baan te krijgen, maar in hun hart blijven ze precies hetzelfde denken.
Het heeft nog wel wat generaties nodig voor dit eruit gesleten is, net als met "ouderwetse" mannen in Nederland, die pas vanaf de jaren 60 (!) anders over vrouwen zijn gaan denken.
Dat TO zich minderwaardig voelt behandeld en daar beduusd over is kan ik me goed voorstellen, want het is nog al wat om je als vrouw minderwaardig te laten voelen door een man, terwijl je jezelf wel gewoon gelijkwaardig voelt.
maandag 28 december 2009 om 21:35
quote:Hummm ik kan nog steeds niks met je post HPL. Ik begrijp dat het niet leuk is om zo behandeld te worden, maar heb je wel alles eruit gehaald om de situatie te verbeteren? Dit is geen kritiek en ik weet eigenlijk niet hoe erg de situatie bij jou is. Ik kan enkel spreken over eigen ervaringen en in mijn geval was het aanpassen en accepteren, met als gevolg dat ik nu wel serieus wordt genomen.
Sorry? Ik ga me dus niet aanpassen, dat doe ik wel als ik in Afghanistan ga wonen.
Wuiles, wat denk je dat ik doe voor die meiden?
Sorry? Ik ga me dus niet aanpassen, dat doe ik wel als ik in Afghanistan ga wonen.
Wuiles, wat denk je dat ik doe voor die meiden?