Werk & Studie alle pijlers

Ontzet en gewoon zo beduusd!

28-12-2009 20:47 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
De deur gaat open en daar sta je dan voor mijn neus. Onze blikken kruisen elkaar en ik heet je hartelijk welkom. Je begint je verhaal dat je al bij ons ingeschreven staat en dat je op zoek bent naar werk. Helaas kan ik je niet helpen daarin op dit moment, puur en alleen omdat het het einde van het jaar is en dat we genoeg mensen hebben waaruit we kunnen putten. Je knikt en zegt:” o daar zit een man, die weet het wel! “Ik was met stomheid geslagen! Hij stapte op mijn collega af en vroeg precies hetzelfde! Hij nam de man dus serieuzer dan mij omdat ik puur en alleen een vrouw ben en het schijnbaar in zijn ogen niet weet! Het moet echt niet gekker worden! Ik heb absoluut respect voor iemand zijn geloof echter dit gaat mij gewoon veels te ver! Hoe moet zo iemand integreren in onze maatschappij als hij van een vrouw iets niet wilt aan nemen omdat je in zijn ogen niet voor vol wordt aangezien! En nee ik ga hier niet mee in omdat ik het pertinent weiger om aan dit soort achterlijke hersenspinsels van zo een vent mee te doen. Takei t or leave it en bevalt het niet? Toen dacht ik echt een enkeltje terug naar het land waar dit soort dingen normaal zijn maar dit is Nederland en daar gelden onze normen en waarden toch?! En ik bleef beduusd en ontzet achter……

Ligt dit nou aan mij?
quote:Scorpia1978 schreef op 28 december 2009 @ 20:47:

De deur gaat open en daar sta je dan voor mijn neus. Onze blikken kruisen elkaar en ik heet je hartelijk welkom. Je begint je verhaal dat je al bij ons ingeschreven staat en dat je op zoek bent naar werk. Helaas kan ik je niet helpen daarin op dit moment, puur en alleen omdat het het einde van het jaar is en dat we genoeg mensen hebben waaruit we kunnen putten. Je knikt en zegt:” o daar zit een man, die weet het wel! “Ik was met stomheid geslagen! Hij stapte op mijn collega af en vroeg precies hetzelfde! Hij nam de man dus serieuzer dan mij omdat ik puur en alleen een vrouw ben en het schijnbaar in zijn ogen niet weet! Het moet echt niet gekker worden! Ik heb absoluut respect voor iemand zijn geloof echter dit gaat mij gewoon veels te ver! Hoe moet zo iemand integreren in onze maatschappij als hij van een vrouw iets niet wilt aan nemen omdat je in zijn ogen niet voor vol wordt aangezien! En nee ik ga hier niet mee in omdat ik het pertinent weiger om aan dit soort achterlijke hersenspinsels van zo een vent mee te doen. Takei t or leave it en bevalt het niet? Toen dacht ik echt een enkeltje terug naar het land waar dit soort dingen normaal zijn maar dit is Nederland en daar gelden onze normen en waarden toch?! En ik bleef beduusd en ontzet achter……

Ligt dit nou aan mij?

Ik weet het niet, maar waar staat in hemelsnaam dat het een moslim is? Ik heb het stuk nu een aantal keer doorgelezen, maar kan het er niet uit op maken. ligt het nu aan mij dat ik het niet zie?

Ik maak het regelmatig mee in mijn baan, ik sta samen met een collega, man of vrouw, en er komt iemand iets aan mij of mij collega vragen, kun je er donder op zeggen dat nadat het antwoord gegeven is de vrager het aan de ander nog eens gaat vragen, "gewoon om het zeker te weten". Ik maak daar verder geen probleem van, moet er alleen verschrikkelijk om lachen, ik zie het als onzekerheid van de vraagsteller.
quote:Scorpia1978 schreef op 28 december 2009 @ 20:47:

De deur gaat open en daar sta je dan voor mijn neus. Onze blikken kruisen elkaar en ik heet je hartelijk welkom. Je begint je verhaal dat je al bij ons ingeschreven staat en dat je op zoek bent naar werk. Helaas kan ik je niet helpen daarin op dit moment, puur en alleen omdat het het einde van het jaar is en dat we genoeg mensen hebben waaruit we kunnen putten.

ach, gut weer zo'n miep die denkt dat haar leventje de bouquetreeks evenaart, denk ik hier nog

Je knikt en zegt:” o daar zit een man, die weet het wel! “Ik was met stomheid geslagen! Hij (he! nou ineens over naar derde persoon enkelvoud?)stapte op mijn collega af en vroeg precies hetzelfde! Hij nam de man dus serieuzer dan mij ik omdat ik puur en alleen omdat ik een vrouw ben en het schijnbaar in zijn ogen niet weet!

zei hij dat? of concludeerde hij, net als ik, dat je gewoon een domme doos bent.

en nee, lieverd, die man wil echt graag een baan... en als jij nee zegt gaat hij naar de volgende, misschien zegt die wel ja

Het moet echt niet gekker worden! Ik heb absoluut respect voor iemand zijn geloof echter dit gaat mij gewoon veels te ver! Hoe moet zo iemand integreren in onze maatschappij als hij van een vrouw iets niet wilt hij wil zonder t aan nemen omdat je in zijn ogen niet voor vol wordt aangezien! En nee ik ga hier niet mee in omdat ik het pertinent weiger om aan dit soort achterlijke hersenspinsels van zo een vent mee te doen. Takei t or leave it en bevalt het niet? Toen dacht ik echt een enkeltje terug naar het land waar dit soort dingen normaal zijn maar dit is Nederland en daar gelden onze normen en waarden toch?! En ik bleef beduusd en ontzet achter……

Ligt dit nou aan mij?

ja

als je in het echt net zo simpel bent als je in dit verhaal laat blijken, zou ik je ook snel voorbij lopen en dezelfde vraag aan je collega stellen.

ik neem ook maar zo aan dat de minachting voor "die cultuur" en "die mensen" van je gezicht afstraalde?
Nou nee dat straalt niet van mijn gezicht af omdat ik geen minachting voel! Sorry als het verhaal zo bij jou is overgekomen.
quote:wuiles schreef op 28 december 2009 @ 21:52:

[...]

Geen idee. Ik vertel wat ik doe en waarom ik dat doe.Nee dat weet je niet. Je post suggereert dat ik alleen maar verontwaardigt ben en dat jij daadwerkelijk iets doet. Mis.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 29 december 2009 @ 08:49:

[...]

Nee dat weet je niet. Je post suggereert dat ik alleen maar verontwaardigt ben en dat jij daadwerkelijk iets doet. Mis.Dat zei ik: ik weet niet wat jij doet, eenvoudigweg omdat je dat niet verteld hebt. Ik suggereer verder niks. Andere vraag, heb ik je iets misdaan?
quote:Scorpia1978 schreef op 28 december 2009 @ 22:32:

Nou nee dat straalt niet van mijn gezicht af omdat ik geen minachting voel! Sorry als het verhaal zo bij jou is overgekomen.

Het kwam bij mij exact hetzelfde over.

Maar goed, ik kan me de emoties wel voorstellen.

Persoonlijk word ik er wel eens moe van:

- berichten op dit forum over "alle mannen" die alleen aan neuken denken, geen vriendschappen met vrouwen kunnen onderhouden, niet in staat zijn tot enige huishoudelijke activiteit, niet in staat zijn tot communiceren, etc., etc.

- verkopers van dure en/of technische zaken die mij aanspreken, terwijl mijn vrouw die wel verstand heeft van technische zaken en die wel in staat is te onderhandelen er naast staat

- redacties die hun tijdschrift "Ouders" oid noemen, maar overal laten blijken dat ze "Moeders" bedoelen, aangezien ze een evidente diepe minachting hebben voor vaders.

- mensen die alles wat ze niet bevalt aan anderen op godsdienst schuiven.

Mijn ervaring tot nu toe is dat mannen en vrouwen vrij massaal gedrag vertonen zoals door TO beschreven, of variaties daar op. En dat heeft niets met afkomst of geloof te maken.
quote:rider wrote on 29 December 2009 @ 10:18:

[...]

Mijn ervaring tot nu toe is dat mannen en vrouwen vrij massaal gedrag vertonen zoals door TO beschreven, of variaties daar op. En dat heeft niets met afkomst of geloof te maken.

Helemaal mee eens!

Scorpia1978, wat is jouw visie op onderstaande? Ik had even gemist wat je daarop gezegd had... ;)

quote:Ligeia wrote on 28 December 2009 @ 21:39:

[...]

Even flauw doen nu, maar als er echt geen verschil is, dan maak jij je ook niet druk om het feit dat meneer een andere collega wil spreken, toch?... ;)
Tja, ik kan zulke lomperiken enkel uitlachen en i jouw situatie, uitschrijven uit jullie bestand.....

Ik heb zoiets ook weleens aan het handje, ik merk soms ook dat ze van mijn mannelijke (maar ontzettend onzeker overkomende) mannelijke collega makkelijker dingen aannemen, zowel autochtonen als allochtonen..... Dat probleem ligt bij hen, niet bij mij... dus ik kan me enkel over verwonderen.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Lekker belangrijk, je bent wel snel geshokeerd.

Iedereen heeft zo zijn voorkeur, de 1 spreekt het uit.

Ik weet niet of het een uitzendbureau betreft of zo, maar ik heb dan ook mijn keuze daarin.
Ook wijlen Pim Fortuyn stuurde vrouwen terug achter het aanrecht, dus daar hoef je geen moslim voor te zijn.

Ik en mijn vrouwelijke collega hebben we twee mannelijke secretaresses. Hoewel onze namen en functies op de deur staan, komt het minimaal 1x per week voor dat er iemand onze kamer binnenkomt die een afspraak heeft of iets komt afgeven en dus op het secretariaat moet zijn, en er klakkeloos van uit gaat dat die twee heren onmogelijk de secretaresses kunnen zijn, en dus dat wij dat wel moeten zijn. Wij kunnen daar doorgaans wel om lachen, en de secretaresses ook wel. Maar het is dus echt niet voorbehouden aan moslims om er van uit te gaan dat een man de baas is en een vrouw de ondergeschikte.
Ik word zo vaak aangezien voor secretaresse of bediening, voornamelijk door oudere mannen. Tja, een jonge blonde vrouw he? Die kan vast geen deskundige zijn.
Maar heeft jouw mannelijke collega wel wat voor hem kunnen betekenen?
Zie QR
Ik heb het ook gehad; mijn leidinggevende was een kleine Filipijnse. Dan denken ze ook vaak dat die lange blonde wel de baas zal zijn en keken ze alleen mij aan bij het praten: zo fout!

Zij begon heel duidelijk het gesprek en ik hield mijn mond dicht, maar ze antwoorden dan tegen mij.

In dit geval... bekijk of je hem toch in een mannelijke omgeving kan plaatsen: heb jij ook weer iemand geplaatst. Als ie er uit wordt gebonjourd vanwege vrouwonvriendelijkheid heeft hij hopelijk weer wat geleerd.
-
anoniem_91574 wijzigde dit bericht op 02-01-2010 18:21
Reden: een keer is wel genoeg...
% gewijzigd
Andersom heb ik het ook wel meegemaakt als secretaresse. Dachten ze dat ik de manager was. Vond ik ook een heel goed teken.
Ja, iets soortgelijks maar dan net anders heb ik ook meegemaakt. Ik (vrouw) ben ooit door een (westerse) man gevraagd wie ik had verleid om aan mijn functie (hoger dan die van hem) te komen. Dan sta je ook met je mond vol tanden. Over sexisme gesproken!
Ik voel me zo moedellooos
ik ben het volledig eens met de postings van hoipippilangkous.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven