Werk & Studie alle pijlers

Onveroorloofd afwezig

24-12-2012 09:44 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Gister heb ik mij op het werk later dan 2 uur 's middags ziekgemeld (dat moest ik normaal voor die tijd doen, doen omdat ik om 8 uur 's avonds moest werken). Ik voelde me de hele dag al niet goed, maar wilde het proberen, het ging op zich wel. Rond een uur of 4 werd ik helemaal niet meer goed. Onwijs misselijk en ik kon alleen op bed liggen met de lichten uit. Ik heb dit al een hele tijd niet meer gehad.

Ik heb rond 5/6 uur (weet het niet eens meer) gebeld dat ik ziek was. Ze (niet mijn teamleider) zei wel van je bent te laat, maar bel morgen maar terug hoe het gaat. Nu deze ochtend nog steeds strontmisselijk en wat pijn achter m'n ogen, maar ik kan weer wat in ieder geval (behalve opgestaan met dikke blaasontsteking, ik val uit elkaar).

Ik heb dus vanmorgen gebeld, zegt een andere teamleider dat ik gister op onveroorloofd afwezig sta en dat ik het hier over moet hebben met mijn eigen teamleider, wat pas woensdag kan. Nu voel ik mij zó shit.. Voel me net zo'n iemand die een potje van zijn werk maakt en 'gewoon geen zin heeft dus zich maar ziekmeldt'.

Heeft iemand hier ervaring mee, en weet iemand wat de consequenties kunnen zijn? Zouden ze bijvoorbeeld zo ver (kunnen) gaan om mij te ontslaan?
Hebben jullie een vastgelegd verzuimprotocol? Als jij je daar niet aan hebt gehouden kan je daar in principe een waarschuwing voor krijgen. Ontslaan kunnen ze je pas als er een behoorlijk dossier van je ligt, met daarin bewijs van zaken die jij niet goed/correct afhandelt. Het UWV Werkbedrijf staat echt niet vooraan hoor, met het uitdelen van ontslagvergunningen, daar is echt wel wat voor nodig.

Ik zou wel even gaan praten als je weer beter bent en vragen waarom er zo aanvallend gereageerd is. Heb je vaker problemen gehad?

Beterschap!
trek de deken over je hoofd en als je het weer aankan ga je naar je werk en leg je het uit. Beterschap en bel de dokter iig!
it's a big club and you ain't in it
Vind het een belachelijke regel. Eh, ik dénk dat ik straks mijn been breek, toch maar ff bellen....
Mocht dit nou heel vaak gebeuren ( je bent iedere 2 weken een keer ziek) dan is het wat anders. Ik neem aan dat je andere teamleider het wel begrijpt als je uitlegt wat er gebeurd is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven