Werk & Studie alle pijlers

Onzeker over lichaamsgeur

17-06-2019 12:30 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Even wat achtergrondinfo, ik heb al sinds de middelbare school last van overmatig zweten. Ik ben er toen ook mee gepest. Dat en omdat ik tijdens mijn puberteit overgewicht had.

Het heeft me best wel gevormd in de zin dat ik aangeleerd heb mensen op afstand te houden. Als ze dichtbij me komen word ik heel onzeker zo van, ik hoop dat ze niets ruiken... Ik douche iedere dag, was mijn kleding bijna obsessief en gebruik deo. Ik dacht dat ik het probleem wel een beetje onder de knie had op deze manier maar werd net door mijn manager op een harde manier hierop aangesproken.

Ik barstte in huilen uit nadat dat gebeurde en ben buiten gaan zitten. Ik durf nu niet terug te gaan en mensen onder ogen te komen. Ik ben er echt kapot van en denk er zelfs aan om mijn werk hier op te zeggen.

Ik mag hier geen korte mouwen dragen wat het probleem alleen maar verergert. Voor de mensen die dit herkennen wil ik vragen of iemand tips heeft. Voor de mensen die het bij zichzelf niet herkennen wil ik een boodschap meegeven: oordeel alsjeblieft niet zo hard op deze dingen. Ik begrijp dat het vervelend is maar je weet niet wat er allemaal aan ten grondslag ligt. Het is niet altijd een gebrek aan persoonlijke verzorging wat deze situatie veroorzaakt.
Cateautje schreef:
17-06-2019 13:50
Het hoeven niet persé alleen de oksels te zijn hoor. Ik had het over mijn hele lichaam en stonk naar zweet alsof ik me een jaar niet had gewassen terwijl ik twee keer per dag onder de douche stond te schrobben en juist dat schrobben maakte het alleen maar erger. Ik heb alle soorten zeep geprobeerd en heb zelfs op het punt gestaan mezelf te wassen met bleek, zo erg was het, toen vond ik het antwoord en TO, echt, het werkt als een tierelier.
Wat naar zeg!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
17-06-2019 13:51
Maar TO dacht het onder de knie(oksel :) ) te hebben
En is nu overvallen, door de reactie van manager
Oh ja, nu zie ik het. Overheen gelezen. Dan was mijn reactie vrij nutteloos.
Alle reacties Link kopieren
bieslookje schreef:
17-06-2019 13:29
Wat vervelend voor je. Mijn zoon van 11 had er ook veel last van. We waren om een andere reden bij een osteopaath, het kwam ter sprake en zijn advies was geflterd water te drinken met een speciale filter ( geen Brita, weet niet of ik het mag noemen, maar het is s.l.r.p. zonder de puntjes) mij zoon was te verzuurd.....het gaat nu stukken beter.
Fijn voor je zoon, dat hij minder last heeft van een vervelende lichaamsgeur, maar het is natuurlijk een raar kwakverhaal dat je zoon "verzuurd" was en dat gefilterd water de oplossing was voor het probleem.
Alle reacties Link kopieren
Wat rot voor je dat je op die manier werd aangesproken. Niet iedereen heeft de gave om iets empathisch te brengen helaas.
Moet je bedrijfskleding dragen en is dat synthetisch? Misschien een katoenen shirt of hemd eronder dragen, dan trekt het zweet niet direct in je werkkleding.

En verder lijkt me inderdaad een bezoekje aan je huisarts een goed idee.

Hebben jullie een vertrouwenspersoon in het bedrijf? Dan zou je met hem/haar dit kunnen bespreken. Wat de manier van de boodschap brengen met je doet.

Niet je baan opzeggen hoor!

Sterkte!
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
17-06-2019 13:53
Het leven bestaat niet alleen maar uit werk, ook een avondje naar de bios wordt onmogelijk vanwege de opmerkingen en het omkijken naar waar de luft vandaan komt. Zelfs op straat worden opmerkingen gemaakt en bij de kassa in de super. Wat moet zij dan? Met een sandwichbord rond gaan lopen?
Zover had ik nog niet gekeken. Daar valt natuurlijk weinig tegen te doen, maar op zich zie je die mensen niet elke dag dus daar word je niet dagelijks mee geconfronteerd. Maar, het is wel zo dat die mensen vaak ook grotere horken zijn, omdat het toch geen consequenties heeft.

Bevestiging van mijn zinloze post.
spell68 schreef:
17-06-2019 13:58
Zover had ik nog niet gekeken. Daar valt natuurlijk weinig tegen te doen, maar op zich zie je die mensen niet elke dag dus daar word je niet dagelijks mee geconfronteerd. Maar, het is wel zo dat die mensen vaak ook grotere horken zijn, omdat het toch geen consequenties heeft.

Bevestiging van mijn zinloze post.
Het is je vergeven. :)
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
17-06-2019 14:01
Het is je vergeven. :)
Dank je. Het is in ieder geval goed te horen dat je het wel echt onder controle hebt.
spell68 schreef:
17-06-2019 14:02
Dank je. Het is in ieder geval goed te horen dat je het wel echt onder controle hebt.
De mensen in dit land zijn veelal zeer confrontatiezuchtig en die ervaring heeft mij op een gegeven moment gebroken. Ik zat op balkon en ik voelde me ineens breken, dat had ik nog nooit meegemaakt, het lijkt wel alsof je hart eruit gerukt wordt. Ik huilde niet, was eerder verbaasd en het vreemde is is dat deze ervaring mij gesterkt heeft, want niemand is het waard om mij eronder te krijgen en vanaf dat moment ging ik weer trots over straat en had ik maling aan de hele wereld.
Een paar dagen later vond ik die remedie en toen ben ik gaan slikken en heeft het nog zeker een kleine week geduurd eer het werkte, maar ik had er sowieso geen last meer van, want ik zag die hufters voor wat ze zijn.
Het heeft mijn beeld van mijn medemens wel veranderd, dat wel.
Alle reacties Link kopieren
Gaat het voornamelijk om de oksels? Mijn zoon hebben de Miradry behandling(en) gehad en transpieren niet of nauwelijks meer onder hun oksels. Het is niet goedkoop. Eerste behandeling 1500 euro en 2e 750 of 1000 euro.
Alle reacties Link kopieren
goldmember schreef:
17-06-2019 13:18
Wat rot voor je! Er is hier een forummer die schreef over bepaalde supplementen die heel goed hier tegen zouden helpen. Dacht iets met zink maar ik weet het niet meer.
Dat topic is al van lang geleden en ik kon het niet terugvinden.
Maar volgens mij was het een reactie van Cateautje over die supplementen. Geen idee of dit mag, zo niet dan haal ik het direct weg!
Al gezegd, laat maar.

Verder wel eens dat mensen soms hufterig reageren.
Ja, sommige mensen zweten meer en sneller dan anderen. Ipv daar over te klagen kunnen ze ook bedenken dat die persoon er vast van alles aan probeert te doen.
Mater tua tam obesa est ut cum Romae est urbs habet octo colles!
Alle reacties Link kopieren
Ruik je jezelf eigenlijk? je arm of je oksel? even voor de nieuwsgierigheid.

Er kunnen zoveel dingen zijn die je geur beïnvloeden, je wast heel fanatiek zeg je... met wasverzachter? Mijn ervaring is dat je wasmachine en dus je was juist kan gaan ruiken van overmatig wasverzachter gebruik... af en toe draai ik een kookwasje (voor de handdoeken vooral) en wasverzachter gebruik ik alleen nog voor beddengoed. Beddengoed wissel ik wekelijks, zeker in de zomer, mijn kussensloop nog vaker.
Drink veel water, als je dat saai vind dan gooi je er wat fruit doorheen.
Magnesium supplementen kan ik sowieso aanraden.
Probeer eens een antibacteriële zeep in de douche voor je oksels, dat scheert ook makkelijk vind ik... daarna een beetje douchegel voor de rest van je lichaam voor de leuk.
Als korte mouwen niet mag, misschien mag dan wel katoenen truitjes met opengewerkte mouwtjes? Of van die gehaakte vestjes over een topje? Koop ook van alles wat wel fijn is twee, dan kun je nog een reserve shirtje meenemen naar je werk.
Hoe zit het met je schoenen, wissel je regelmatig of draag je elke dag dezelfde? Misschien eens een ander zooltje inleggen?
Lorem Ipsum
Antibacteriële zeep is wel het laatste dat ze moet gebruiken, daar wordt het alleen maar erger van omdat de goede bacteriën daarmee ook gedood worden.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
17-06-2019 14:09
De mensen in dit land zijn veelal zeer confrontatiezuchtig en die ervaring heeft mij op een gegeven moment gebroken. Ik zat op balkon en ik voelde me ineens breken, dat had ik nog nooit meegemaakt, het lijkt wel alsof je hart eruit gerukt wordt. Ik huilde niet, was eerder verbaasd en het vreemde is is dat deze ervaring mij gesterkt heeft, want niemand is het waard om mij eronder te krijgen en vanaf dat moment ging ik weer trots over straat en had ik maling aan de hele wereld.
Een paar dagen later vond ik die remedie en toen ben ik gaan slikken en heeft het nog zeker een kleine week geduurd eer het werkte, maar ik had er sowieso geen last meer van, want ik zag die hufters voor wat ze zijn.
Het heeft mijn beeld van mijn medemens wel veranderd, dat wel.
Ik kan me daar iets bij voorstellen ja. Jezelf zo hoog te zetten dat een ander daar ook omhoog getild wordt. Dat kost moeite, zelfreflectie en geconfronteerd worden met jezelf. Helaas is dat zeldzaam.

Een ander omlaag halen om jezelf beter te voelen, is een stuk makkelijker. Alhoewel dat vaak ook maar tijdelijk is. Ik verwijder dat soort mensen ook meteen uit mijn leven. Het zal je niet verbazen dat ik ook maar weinig mensen in mijn directe omgeving heb, maar ze zijn allemaal de moeite waard.

Maar ik bedoelde dat eigenlijk met mijn eerste post. Hoe meer je dat zelf accepteert en het gewoon uitspreekt, omdat het je niet meer zo interesseert, hoe makkelijker het wordt.
spell68 schreef:
17-06-2019 14:51
Ik kan me daar iets bij voorstellen ja. Jezelf zo hoog te zetten dat een ander daar ook omhoog getild wordt. Dat kost moeite, zelfreflectie en geconfronteerd worden met jezelf. Helaas is dat zeldzaam.

Een ander omlaag halen om jezelf beter te voelen, is een stuk makkelijker. Alhoewel dat vaak ook maar tijdelijk is. Ik verwijder dat soort mensen ook meteen uit mijn leven. Het zal je niet verbazen dat ik ook maar weinig mensen in mijn directe omgeving heb, maar ze zijn allemaal de moeite waard.

Maar ik bedoelde dat eigenlijk met mijn eerste post. Hoe meer je dat zelf accepteert en het gewoon uitspreekt, omdat het je niet meer zo interesseert, hoe makkelijker het wordt.
Dat is heel moeilijk hoor.
Ik moest echt eerst door de bodem voordat ik zover was. Daarbij, ik ben een heel sterk en nuchter mens en niet een ieder is dat gegeven, de meeste m mensen willen toch graag gewaardeerd worden en ergens bijhoren en dat wordt hiermee helemaal teniet gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Hier ervaring met overmatig zweten en echt, sommige opmerkingen hier... :facepalm:

Als het zo erg is, lijkt het me logisch dat je de meest voor de hand liggende oplossing zoals een anti transpirant deo al geprobeerd hebt. En ook minder voor de hand liggende oplossingen overigens.

Bij mij speelde dit probleem in mijn puberteit, daarna werd het geleidelijk aan steeds minder en vanaf mijn 22e ongeveer heb ik er niet meer zo'n last van (al zweet ik nog steeds veel, maar vergeleken met mijn puberteit is dit wel onder controle te houden). Ik heb in mijn puberteit meerdere keren de huisarts benaderd, maar die deed het steeds af met "alle pubers zweten, probeer eens odorex extra dry" (6) (6) . Pas rond mijn 20e denk ik werd ik enigszins serieus genomen, en kreeg ik een flesje met een soort aluminium oplossing. Dat moest je dan voor het slapen onder je oksels smeren. Werkte vrij goed moet ik zeggen, maar man wat brandde dat spul!

Als botox tegenwoordig vergoed wordt en je last hebt van plaatselijk zweten, zou ik zeggen: ga naar de huisarts, blijf volhouden in je klacht en laat je niet afschepen!

Succes TO :hug:
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
17-06-2019 14:47
Antibacteriële zeep is wel het laatste dat ze moet gebruiken, daar wordt het alleen maar erger van omdat de goede bacteriën daarmee ook gedood worden.
ik typte 'probeer eens' en niet 'smeer jezelf elke dag religieus onder'

voor mij werkt het goed en wie weet heeft TO er wel baat bij...
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
17-06-2019 14:57
Dat is heel moeilijk hoor.
Ik moest echt eerst door de bodem voordat ik zover was. Daarbij, ik ben een heel sterk en nuchter mens en niet een ieder is dat gegeven, de meeste m mensen willen toch graag gewaardeerd worden en ergens bijhoren en dat wordt hiermee helemaal teniet gedaan.
Dat ontken ik ook niet. Ik heb er zelf op zich nooit zo'n last van gehad. Dat ligt ook aan hoe ik in elkaar zit, maar ik had ook al vrij snel door dat anderen ervan overtuigen om je te accepteren vrij zinloos is. Het is makkelijker om jezelf te veranderen (of de perceptie van jezelf), zodat je jezelf meer accepteert.

Maar ik snap dat andere mensen heel anders in elkaar zitten dan ik en dat dat de zaak niet altijd makkelijker maakt, maar hoe het proces ook loopt, uiteindelijk eindigt de weg toch bij zelfacceptatie wil je het probleem oplossen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is ook een overmatige zweter en heeft de pech dat hij af en toe een ontstoken okselklier heeft. Van die lucht wordt je niet vrolijk.
Hij draagt altijd katoenen overhemden maar het rare is dat hij van sommige overhemden sterk gaat ruiken en van andere niet. We zijn er nog niet achter waar 'm dat in zit.
Denk je dat het gaat lukken om van de huisarts een verwijsbrief voor een dermatoloog te krijgen? Dan kunnen jullie eens goed onderzoeken wat eraan gedaan zou kunnen worden.

Wat ontzettend vervelend dat je manager zo lomp in een wond heeft zitten porren joh. Kan me goed voorstellen dat dat heel pijnlijk was.
Is hij/zij iemand bij wie je er nog op terug kunt komen als je zelf weer rustig bent?
Alle reacties Link kopieren
Ik zweet zelf ook veel, dus heb wel wat tips. Wat voor mij werkt is:
  • altijd een wit shirt onder je kleding dragen
  • geen strakke kleding dragen
  • de kleding na het dragen een tijdje in natuurazijn leggen en daarna normaal wassen. Dan gaan de bacteriën namelijk dood
  • een anti-perspirant als deo nemen. Deze zorgt ervoor dat je minder zweet (ik heb de Rexona ultra dry cotton deostick)
  • elke ochtend en avond je oksels wassen met zeep
to?
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
17-06-2019 13:25
Heb hetzelfde probleem gehad, kwam bij mij door de overgang.
Na een teleurstellend bezoek aan de huisarts ben ik het internet opgedoken en vond in Nieuw Zeeland het antwoord. Nu slik ik dagelijks zink picolinaat en magnesium citraat en heb er geen last meer van.
Verder smeer ik etherische rozemarijnolie onder mijn oksels, dat neutraliseert alle luchtjes. Is voor een mooi prijsje te koop bij het Kruidvat.
Gebruik je de olie i.p.v. deo? Ik heb het niet op de site kunnen vinden maar wel bij h&b, blauw flesje als voorbeeld. Zou dit hetzelfde werken? Zag wel dat je deze moet mengen met andere olie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven