Werk & Studie alle pijlers

Opdrachten gezocht!

10-06-2019 22:59 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een hele goede avond allemaal :cheer:

Ik ben opzoek naar “schoolopdrachten”. Ik ben studie en werkloos. Allemaal heel vervelend, lastig en saai. Ik zal er hier verder ook niet over uit wijken want dat is verder niet relevant.

Nu ben ik wel heel erg leergierig. Als het nu even via de schoolse manier niet lukt dan maar anders. Ik ben op zoek naar schoolopdrachten. Ik zoek vaak via internet maar dan kom ik vaak op basisschool dingen uit 😬
Hiermee bedoel ik: het liefst praktische opdrachten waar een theoretische opdracht aanhangt. Net zoals op de middelbare school dat je uilenballen moest zoeken, vervolgens uitpluizen en er een verslag van schrijven.
Het mag ook helemaal theoretisch zijn.
Op mijn betere dagen wil ik graag iets meer uitdaging dus iets doen qua leren.

:!: Dus hier mijn vraag :!:
Zijn er mensen die dit soort opdrachten hebben? Zoals middelbare school opdrachten, studie opdrachten, oefenvellen. Jullie snappen wel een beetje wat ik bedoel.

Mijn voornaamste interesses zijn:
  • Biologie
    Ethologie
    Geschiedenis
    Ecologie
    Zoölogie
    Psychologie

ps: Zeg alsjeblieft geen dingen zoals “ga gewoon naar school dan”
Ik ben ook niet instaat op cursussen te volgen.

Misschien is het niet nodig om dat laatste hier te vermelden maar mensen zijn ontzettend Beoordelend over anderen zoals denk ik vele weten. Daar heb ik even geen trek in :bonk:

Veel Liefs Nien
Hoe oud ben je dan?
Lekker vriendelijk bericht zo en dat terwijl je andere mensen om hulp vraagt. Duik eens je lokale bibliotheek in of kijk eens bij Coursera.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ga naar de bieb, informatieve boeken, zoek iet hits wat je aanspreekt en ga het doorwerken!
.
Je kunt eens kijken op leren.nl
Ik heb (Google) ingetikt:

Leren.nl. biologie
Zoals je ziet kun je dan eerst het (school)niveau aangeven,
daarna kun je op een interessant onderwerp klikken - en per onderwerp + niveau zie je bovenaan de pagina een button "oefenen".
Coursera is idd een goeie plek en er zijn ook allerlei podcasts gemaakt van colleges. Via universiteitswebsites kun je die vinden.
En is de open universiteit wel wat voor je?
Ga allerlei TED talks bekijken.
Maak een herbarium
Via Duolingo kun je gratis talen leren.
https://maken.wikiwijs.nl/125040/Keuzep ... ucten_vmbo

Via deze link leer jij zelf een online game maken. Zelf was dit een schoolopdracht van mij en ik vond het een en al ellende, uiteindelijk is het gelukt en zo trots als een pauw.
Je kunt kok jezelf iets nuttigs aanleren waar je evt nog wat aan hebt qua werk, zoals websites bouwen, photoshoppen of inderdaad een nieuwe taal leren. Had je daar al aan gedacht? Kan allemaal voor een zeer groot deel meer thuisstudie.
Leer programmeren in python via programming for everyone (p4ye). Het staat op Coursera maar ook gewoon op YouTube
Waarom ga je niet een opleiding volgen
Is het een idee om tweedehands lesboeken en een examenbundel van een bepaald vak te kopen?

Anders: zoek de eisen voor een essay op en ga essays schrijven over de vakken/onderwerpen die jij leuk vindt
Maak een insectenhotel voor minstens 3 verschillende dieren
You can be the ripest, juiciest peach in the world, but there will always be someone who hates peaches.
Mijn vader en ik downloaden ieder jaar de vwo-examens geschiedenis en aardrijkskunde. De vraagstelling is vaak superleuk en je bent er zo tussen de bedrijven door een week mee zoet. Nu werken wij beide fulltime en hebben we er weinig tijd voor, maar toch denk ik dat je met opzoekwerk en zijweggetjes inslaan daar best een paar dagen mee kunt stukslaan.
Ken je de Khan academie? Dat is een leuke app / website waar je van allerlei vakken dingen kan doen.

Verder zou je eens op de site van de kNAG kunnen kijken.

Zoek eens op veldwerkopdrachten

Digischool.nl
Staan van alle vakken ontzettend veel opdrachten op. Even aanmelden voor de leermiddelendatabank.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Future Learn zou je ook nog kunnen kijken, daar staan ook allerlei cursussen en opleidingen op.
Orișa schreef:
10-06-2019 23:01
Hoe oud ben je dan?
Ik ben 20
Belle73 schreef:
10-06-2019 23:02
Lekker vriendelijk bericht zo en dat terwijl je andere mensen om hulp vraagt. Duik eens je lokale bibliotheek in of kijk eens bij Coursera.
Ik las het net even het onderste staat er niet heel vriendelijk inderdaad. Was niet de bedoeling :worship:
Thanks allemaal! :heart: Aan deze tips heb ik wel wat. Leuke ideeën en linkjes/apps,
Zoek je stamboom uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven