Werk & Studie alle pijlers

opleiding, doen of uitstellen?

05-08-2010 16:04 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Waarom?
Zou allereerst gewoon heengaan. Je weet nooit of je aangenomen wordt.

Hoe lang duurt de opleiding? Is het schriftelijk? Eventueel mogelijk om, als het korte opleiding is, een 3e uit te stellen? Ik ga er dan even van uit dat dat qua leeftijd kan enz.
Kom op je hebt de eerste stap al gezet (aanmelden) nu dan oook de laatste stappen lijkt me. Je meldt je toch niet voor niets aan? Het is niet zeker dat je een derde krijgt echter het staat vast dat je dit gesprek hebt. Ga uit van wat nu is..... de rest zie je later wel.
.
Gelijk heb je meid ook al is de wens groot echter wellicht laat het nog even op zich wachten dan kan je toch gewoon verder gaan. Komt tijd komt raad lijkt me.
Ik ben op dit moment bijna 22 weken zwanger en start in september weer met een opleiding. Ik heb zelf twee kids van 3,5 jaar en 12 maanden. Daarbij werk ik niet, maar ik regel wel alle administratieve zaken voor mijn vriend zijn zaak.

Ik wist vorig jaar al dat ik in september ging starten met een opleiding, maar dat heeft mij niet tegengehouden om zwanger te worden.

Wel heb ik dingen geregeld, als huishoudelijke hulp, hulp met de kinderen etc.Bij mijn zoontje is recentelijk ADHD en een autistische stoornis ontdekt ( ze weten nog niet welke ) en daarbij krijgen we hulp.

Toch ga ik weer studeren, omdat ik zelf ook belangrijk ben. Het is gelukkig maar parttime naar school en de rest thuis.

Ik zou zeggen ga voor je opleiding en mocht je zwanger worden dan is daar ook wel weer het een en ander voor te regelen!
.
Ik weet ook niet of het te doen is hoor! Ik ga gewoon mijn uiterste best doen en ik hoop dat het gaat lukken! Aan mijzelf zal het in ieder geval niet liggen. Ik weet dat het niet makkelijk zal zijn, maar dat hoeft voor mij ook niet!Ik heb gelukkig veel hulp aan mijn vriend, voor wat betreft het door laten lopen op rolletjes.

Ik denk dat alles valt of staat met een goede organisatie!

Ik moet ongeveer 3 dagen per week naar school. De rest moet ik thuis doen. Dit gaat vooral gebeuren in de avonduren, omdat ik er ook voor de kids wil zijn ( anders had ik niet aan kids moeten beginnen ). Gaat misschien een beetje ten koste van de relatie, maar 2 uurtjes op een avond moet ik wel vrij kunnen maken om te studeren.

Mijn opleiding duurt trouwens 4 jaar, waarvan het 3e jaar volledig stage ( fulltime ) en het 4e jaar scriptie enz. schrijven.

Niet geschoten is altijd mis. En stel je mocht zwanger worden, sluit je het eerste jaar af en dan ga je het tweede jaar verder als je weer "hersteld" bent!
Als je de kans er voor hebt, gewoon doen.

Op den duur hebben je kids en man er ook profijt van!

kan niet meer zeggen dan doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven