Werk & Studie alle pijlers

Opleiding doktersassistent derde leerweg

16-10-2019 23:01 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik wil waarschijnlijk de opleiding doktersassistent derde leerweg gaan doen op de Friese Poort in Leeuwarden. Dit is 1 dag in de week naar school en de rest is zelfstudie, ongeveer 12-15u. Vanmiddag een informatiebijeenkomst gehad. Omdat ik me van tevoren al aardig verdiept had in de studie was het meeste wat er verteld werd wel bekend. Echter wel een nieuw dingetje dat ik hoorde is dat de school de stageplek voor je regelt. Ze zeiden dat je hier dus geen invloed op hebt. Je kan een voorkeur aangeven maar ze houden hier in principe geen rekening mee.

Nu is mijn vraag:
Heeft iemand deze derde leerweg gedaan en kan mij van wat informatie voorzien over hoe je de opleiding ervaren hebt, hoe het met de stage zit (houden ze echt geen rekening met je voorkeur) hoeveel je thuis bezig bent geweest met de lesstof, hoe de schooldag eruit ziet.

Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Meestal wordt de soep niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend.

Het regelen van stages is altijd best wel een lastige klus voor een opleiding. Dus hebben ze het standpunt dat zij bepalen wie waar stage gaat lopen. Anders komen waarschijnlijk heel veel studenten met een bepaalde voorkeur voor allerlei (niet zo) relevante redenen. Niet iedereen kan binnen 3 km een stage plek krijgen, je kan niet allemaal bij een bepaalde leuke huisarts stage lopen, of samen met een klasgenoot, etc.

Heb je echt een hele goede reden, en kan je dit motiveren dan kunnen best met je mee denken.

Maar de opleiding heeft het laatste woord.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Je ziet toch niet van een opleiding af vanwege de inbreng op de keuze van een stage? Na je opleiding ben je vrij om te gaan en staan waar je wil.
Alle reacties Link kopieren
Dit is toch juist heel erg ideaal.

Zoveel mensen hebben moeite om een stage plek te vinden en moeten daardoor soms zelfs stoppen met school.

Nu regelt school alles. Fijn toch.
Alle reacties Link kopieren
Dit is toch juist heel erg ideaal.

Zoveel mensen hebben moeite om een stage plek te vinden en moeten daardoor soms zelfs stoppen met school.

Nu regelt school alles. Fijn toch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven