Werk & Studie alle pijlers

Opleiding MWD

27-02-2013 11:45 35 berichten
Hoi meiden,

Ik ben erg nieuwschierig naar ervaringen van iedereen die nu de opleiding MWD volgt, heeft gevolgd of al aan het werk is.

Zoals hoe jullie de opleiding (hebben) ervaren. Vond je hem moeilijk of juist heel erg makkelijk. En wat was je vooropleiding?

Waar werk je nu?

Is er veel werkgelegendheid in deze branche?

Is het werk wat je er van verwacht had?

En voor wat voor organisatie werk je?

Ik ben erg benieuwd en ik hoor het dan ook graag! Ook informatie die ik niet in mijn vragen benoemd heb.

Groetjes,

Saintjeanoniem
Alle reacties Link kopieren
quote:majose schreef op 27 februari 2013 @ 21:32:

Ik zit in het tweede jaar deeltijd Mwd aan Inholland en moet zeggen dat het me goed bevalt. Er is een niveauverschil met hbo-v, dat klopt, maar ik zie niet waarom dat iets negatiefs is.

Ik vind het verschil zó groot, dat ik de titel HBO niet passend vind.

Maar goed, nogmaals, het is 15 jaar geleden aan de HvA, ik weet niet of dit nog steeds geldt en of dit op andere scholen ook zo is.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Ik ben 4 jaar geleden afgestudeerd aan de HU. Ik vond de opleiding niet moeilijk, maar ook weer niet zo slecht of simpel dat ik het niet interessant meer vond. Het vele samenwerken mocht van mij inderdaad ook wel wat minder. Maar volgens mij is dat iets wat op vrijwel elke HBO-opleiding terugkomt. Net zoals er vakken waren die ik reuze interessant vond en vakken waar ik na 2 lessen besloot dat ik mijn tijd beter kon besteden.

Na mijn afstuderen (en reizen) ben ik eerst in de inburgering gaan werken (niet echt mwd) en nu werk ik in een vrouwenopvangcentrum. Mijn huidige werk is echt mwd werk en super veelzijdig. Ik vind het pittig maar ook erg leuk en inspirerend.
Zo, als hier iemand meeleest die mij kent IRL dan is het nu overduidelijk wie ik ben
Ik heb het ook gedaan. Op de HRO.

Na mijn SPW ben ik gelijk het 2e jaar MWD ingegaan. Met wat extra vakken uit het eerste jaar erbij. Dit was een speciale ex-mbo klas.

Ik had veel moeite in het begin met de vele lesstof en tentamens. Het verschil was zo groot vergeleken met het MBO dat ik het bijna niet trok. Uiteindelijk flink doorbijten.

De groepjes waren in veel gevallen rampzalig. De afhankelijke positie en niet nakomen van afspraken irriteerde me mateloos.

Ik heb de opleiding in 3 jaar netjes afgerond. En heb al wat verschillende werkplekken gehad. Nu combineer ik mijn SPW en MWD diploma en volg ik een Post HBO. Ik werk nu deels op een groep en deels ambulant. Voor mij een leuke combinatie!

qua inkomsten moet je niet teveel verwachten. Het is goed te doen. Maar geen mega-luxe.
Ik heb weer een vraag haha. Hoe had ik die duidelijke kleur overgang kunnen voorkomen? Door de ronde met een halve vaste te sluiten?

http://i1340.photobucket. ... F096DABB1_zps53690e1a.jpg
Die pannenlappen zijn geweldig! Haha je sjaal is ook mooi. Ben je er al lang mee bezig?
Ik denk dat je in een verkeerd topic zit Majose, of zie je ons MWD'ers allemaal voor geitenwollensokken-breiers aan?! Haha
quote:Louba schreef op 27 februari 2013 @ 12:19:

Achteraf had ik vele malen beter SJD kunnen doen.

Edit: heb een post-HBO opleiding gedaan en ben nu bewindvoerder.

Ik kan je vertellen, ook bij SJD krijg je veel vakken waarvan je denkt 'waar is dit in Godsnaam nuttig voor' en waarvan je de inhoud al bent vergeten nog voordat je de uitslag van het tentamen terug hebt.

MWD moet je denk ik echt het type voor zijn. In het gebouw waar ik les volg zit ook de opleiding MWD. De MWD-verdieping is zeer herkenbaar aan alle knutselwerkjes, muziekgeluiden etc. Ik ben er te nuchter voor en ben niet creatief.
quote:Blusher schreef op 02 maart 2013 @ 23:26:

[...]

Ik kan je vertellen, ook bij SJD krijg je veel vakken waarvan je denkt 'waar is dit in Godsnaam nuttig voor' en waarvan je de inhoud al bent vergeten nog voordat je de uitslag van het tentamen terug hebt.

MWD moet je denk ik echt het type voor zijn. In het gebouw waar ik les volg zit ook de opleiding MWD. De MWD-verdieping is zeer herkenbaar aan alle knutselwerkjes, muziekgeluiden etc. Ik ben er te nuchter voor en ben niet creatief.Dat was bij ons juist de SPH en Pedagogiek en Pabo afdeling met de knutselwerkjes. De MWD afdeling had geen knutselvakken. Wel een pittig vakkenpakket.
Ik zit in het eerste jaar MWD. Ik vind de opleiding erg leuk.

De opleiding valt mij erg mee. Elke periode heb ik twee andere hoofdvakken(psychologie&pedagogiek, ethiek&sociologie ect.).

Het vele samenwerken zie ik niet als een probleem, er zijn hele duidelijke regels en als iemand zich daar niet aan houdt is het simpel, exit uit de groep.

Ik lees toch aardig veel reacties over creatieve vakken en knutselwerkjes. Alleen dit herken ik totaal niet. Wij hebben één periode creatieve agogische keuzevakken maar dan houdt het echt wel op met het creatieve gedeelte.

Ik merk wel dat ik bij sommige vakken wat meer diepgang zou willen en ik zit er dan ook aan te denken om na het halen van mijn P te switchen naar orthopedagogiek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven