Opleiding SJM
zondag 4 april 2010 om 11:37
Na lang twijfelen denk ik er eindelijk uit te zijn om de deeltijdopleiding Sociaal Juridisch Medewerker (MBO) te gaan doen.
Alles is mij in principe wel duidelijk, alleen gaf de school aan dat het inderdaad moeilijk is om een stageplaats te vinden maar dat zij helpen en het altijd nog gelukt is.
Gaat om 4 weken stage aan het einde van het 2e jaar.
Heeft iemand hier ervaring mee? Is het moeilijk omdat je maar een relatief korte periode stage loopt??
En iemand nog suggesties waar ik stage kan lopen?? (Misschien weet iemand iets of brengt mij op ideeen waar ik zelf niet aan gedacht heb)
Ik wil het als opstapje naar het HBO gebruiken en oh ja, de school is ROC Aventus.
Alles is mij in principe wel duidelijk, alleen gaf de school aan dat het inderdaad moeilijk is om een stageplaats te vinden maar dat zij helpen en het altijd nog gelukt is.
Gaat om 4 weken stage aan het einde van het 2e jaar.
Heeft iemand hier ervaring mee? Is het moeilijk omdat je maar een relatief korte periode stage loopt??
En iemand nog suggesties waar ik stage kan lopen?? (Misschien weet iemand iets of brengt mij op ideeen waar ik zelf niet aan gedacht heb)
Ik wil het als opstapje naar het HBO gebruiken en oh ja, de school is ROC Aventus.
zondag 4 april 2010 om 11:42
Ik heb dan SJD gedaan, maar ik denk dat de stageplekken wel overeen komen. Ikzelf heb bij SoZaWe in Rotterdam stage gelopen, klasgenoten bij de kesslerstichting, leger des heils, verslavingszorg, psychiatrische zorg, buurthuizen (met projecten voor jongeren enzo), Vrom en dat soort organisaties. Ik denk dat je voor een 4 weken stage het beste op zoek kan gaan naar een wat socialere plek, zoals het leger des heils of verslavingszorg ofzo, omdat daar sowieso veel vrijwilligers werken en het niet nodig is om bijvoorbeeld computersystemen te leren ofzo. Bij SoZaWe hadden we al een cursus van 1 maand om de organisatie te leren kennen en met de systemen om te leren gaan, dus dat schiet niet echt op.
Succes
Succes
zondag 4 april 2010 om 12:27
ik heb ook sjd gedaan en 10 maanden stage gelopen...veel mensen deden dit bij overheidsinstellingen, zelf heb ik het bij de gemeente gedaan...dienst informatie en administratie....
kijk, je moet het zo zien....waar kun je in 4 weken een goeie bijdrage leveren?! denk dat AES wel een goed punt heeft om dit te zoeken bij een instantie met veel vrijwilligers....misschien zelfs een idee om bij begin van de opleiding (of begin 2e jaar) al te beginnen met bijv. een dag(deel) per weel vrijwilligerswerk doen..zodat je al een goeie ingang hebt bij een instantie...
kijk, je moet het zo zien....waar kun je in 4 weken een goeie bijdrage leveren?! denk dat AES wel een goed punt heeft om dit te zoeken bij een instantie met veel vrijwilligers....misschien zelfs een idee om bij begin van de opleiding (of begin 2e jaar) al te beginnen met bijv. een dag(deel) per weel vrijwilligerswerk doen..zodat je al een goeie ingang hebt bij een instantie...