Werk & Studie alle pijlers

opleiding tot/werken als zelfstandig pedicure

20-11-2008 16:58 4 berichten
Ik overweeg om, na jarenlang op kantoor te hebben gewerkt (dat doe ik nu nog) een hele andere richting in te slaan omdat ik graag meer met mijn handen wil werken dan met mijn hoofd en omdat ik graag zelfstandig(er) wil zijn.

Nu zie je vaak advertenties in kranten e.d. van vrouwen die aan huis een pedicure-praktijk hebben. Heeft iemand van jullie ervaring met de opleiding tot pedicure (hoe lang duurt het, hoe moelijk is het) en vervolgens het zelf opstarten van een praktijk? Is daar een beetje een markt voor? (ik woon in het noorden van het land, dus daar zal het iets anders zijn dan in bijvoorbeeld de Randstad)
Het hele punt van overleven als zelfstandig pedicure is een netwerk opbouwen. Zorg dat je voet tussen de deur krijgt in zorghuizen, verpleeghuizen, dat soort dingen. Er zijn al zoveel dames met jouw doel....bereid je voor op concurrentie. En heb je een auto? Pedicure aan huis is de bom he...
Alle reacties Link kopieren
Jouw verhaal is een beetje mijn verhaal. Ik werk nu ook op kantoor en ga in maart de avondopleiding tot pedicure doen. De avond opleiding duurt tot juni het jaar daarop. Ik heb al bij een pedicure een dag meegelopen om te kijken of het echt iets is voor mij. Zij vertelde mij dat ze het ontzettend druk heeft en zelfs geen nieuwe klanten/patienten aanneemt. Nu ben ik eens gaan rondvragen en het blijkt dat heel veel mensen geregeld naar een pedicure gaan dus ik heb wel hoop dat het starten van een eigen praktijk wel gaat slagen. Ik verwacht zelf dat je pas na 2 jaar een goede klantenkring hebt opgebouwd. Toch blijft het een gok en volgens mij een hele pittige studie. In ieder geval veel succes met het nemen van je besluit om pedicure te willen worden.
Alle reacties Link kopieren
Doortje Lolapop,

Beide nog steeds enthousiast?

Doortje ben heel benieuwd hoe je het gaat vinden je start in maart de opleiding is dat van het IMKO?

Lolapop en heb jij inmiddels ook plannen?

Ik ben al heel lang bezig met het idee.

Ik ga denk ik in mei de opleiding volgen het is 1 dag per week naar school en het duurt 10 maanden.

Het is via het IMKO.

De vrouw van mijn vader is podotherapeute en zij kan me met van alles bij staan, zowel zakelijk als practisch.

helaas wonen ze 150 km verderop anders had ik eventueel een praktijk bij haar in de praktijk kunnen krijgen.

Maar zij is bekend in het "voeten wereldje"geeft veel lezingen seminars etc...ik ga dus wel een beetje gebruik maken van haar kennis en knowhow.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven