Werk & Studie alle pijlers

Opnieuw proberen?

05-04-2017 18:39 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zouden jullie doen?

Vorig jaar heb ik gesolliciteerd op een funcitie bij een bedrijf. Er werden na de eerste gesprekken twee mensen uitgenodigd voor een meeloop dag waaronder ik.

Helaas ben ik tweede geworden, als feedback kreeg ik dat ik te onzeker over was gekomen.

Nu, precies een jaar later, is dezelfde functie weer beschikbaar. ( Het is ook een jaarcontract) Ik wil de baan nog steeds graag. Zouden jullie het nog een keer proberen?
Ja. Alleen dat zou ik er wel vol voor gaan en je niet onzeker opstellen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ja natuurlijk. Geef tijdens het gesprek evt aan dat je het afgelopen jaar aan die punten gewerkt hebt. Ze zagen een jaar geleden al genoeg potentieel om je een dag mee te laten lopen, dus niet te onzeker zijn over jezelf (!).
Wat is de reden dat je twijfelt?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Het feit dat je nog steeds onzeker bent blijkt ook uit het feit dat je dit topic opent. Heb je uberhaupt wel aan je onzekerheid gewerkt? Of hadden ze destijds toch wel een beetje gelijk?
En weet je waarom ze opnieuw iemand zoeken? Is het ter vervanging van degene die ze ipv jou gekozen hebben vorig jaar? En gaat die zelf weg of is het contract niet verlengd (en waarom)?
Gewoon doen! Als je vorig jaar uitgenodigd bent zullen ze je misschien nog wel herinneren!
Gewoon doen! Nee heb je toch al....Ja kun je krijgen
Zeker weten.
Ja weer reageren en dan in je motivatie brief schrijven over vorig jaar.

Mocht je een uitnodiging krijgen kun je altijd vragen of het ter vervanging van is toch?

Ik heb vorig jaar bij een bedrijf een gesprek gehad en die vacature zetten ze iedere maand opnieuw uit.

Daar zet ik altijd mijn vraagtekens bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven