Opzeggen jaarcontract
dinsdag 19 december 2017 om 20:13
Zijn er hier mensen met een HR achtergrond die even met me mee willen denken?
In mijn contract staat: De arbeidsovereenkomst is gesloten voor 12 maanden, zodat deze van rechtswege zonder opzegging eindigt op 14 september.
In de arbeidsovereenkomst zelf staat verder niets over een opzegtermijn, wel wordt verwezen naar het personeelsboek. Hierin staat: Opzegging dient mondeling of schriftelijk te worden bevestigd met inachtneming van de in de arbeidsovereenkomst overeengekomen opzegtermijn. De opzegtermijn vangt aan op de eerste dag van de kalendermaand etc...
Ik twijfel of ik nu wel niet zomaar tussentijds op kan zeggen. Wellicht een domme vraag, maar ik begrijp niet helemaal hoe ik dit moet lezen.
In mijn contract staat: De arbeidsovereenkomst is gesloten voor 12 maanden, zodat deze van rechtswege zonder opzegging eindigt op 14 september.
In de arbeidsovereenkomst zelf staat verder niets over een opzegtermijn, wel wordt verwezen naar het personeelsboek. Hierin staat: Opzegging dient mondeling of schriftelijk te worden bevestigd met inachtneming van de in de arbeidsovereenkomst overeengekomen opzegtermijn. De opzegtermijn vangt aan op de eerste dag van de kalendermaand etc...
Ik twijfel of ik nu wel niet zomaar tussentijds op kan zeggen. Wellicht een domme vraag, maar ik begrijp niet helemaal hoe ik dit moet lezen.
dinsdag 19 december 2017 om 20:59
Hi, in dit geval kan dit mogelijk nog een uitdaging worden. Mega onderbezetting, ik heb al aangegeven dat ik (door veranderende functie inhoud) niet op mijn plek zit en de reactie was: ja vervelend, maar we kunnen je niet missen. Tsja en iedereen is vervangbaar, maar volgens mij vinden ze het ook wel prima zo. Aanpassing qua functie (dus terug naar het profiel waar ik op aangenomen ben) was ook niet bespreekbaar. Dus zit voor mijn gevoel een beetje vast.
Maar ik ga het zeker nogmaals aankaarten.
Maar ik ga het zeker nogmaals aankaarten.
dinsdag 19 december 2017 om 21:28
dinsdag 19 december 2017 om 21:46
De omschrijving in mijn contract is eigenlijk wat vaag. Aan de hand van de functietitel is het wel duidelijk een andere functie, maar de omschrijving kun je op meerdere manieren lezen. Ik ga van de week een jurist bellen voor advies (dan ben ik goed voorbereid), en daarna opnieuw in gesprek met werkgever. Insteek is om het zo netjes mogelijk af te ronden, dus hopelijk gaan ze hier in mee. Goede les voor mij is in ieder geval om beter mijn contracten te lezen. Nogmaals dank voor het meedenken.