Werk & Studie alle pijlers

Opzegtermijn

04-10-2019 14:07 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de arbeidsovereenkomst staat:

Bij opzegging van de overeenkomst kan opzegging door wg en personeelslid geschieden tegen iedere dag, met inachtneming van de geldende opzegtermijn en de hiervoor geldende wettelijke regels.

Er is verder geen termijn benoemd.
Kan werknemer op iedere dag opzeggen en exact een maand later vertrekken?

Dank alvast!
staat er in de cao een termijn of wordt daarna verwezen?

Anders lijkt mij inderdaad opzeggen 4 oktober is einde 4 november.
Is er een geldende CAO? En anders geldt de opzegging vanaf de dag dat dit is gedaan, ongeacht op welke datum dit valt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
bij ons geldt een volledige kalender maand. Dit houdt in dat als je op 4 oktober zou opzeggen je opzegtermijn op 1 november ingaat en je dan per 30 november uit dienst kunt.
De wet zegt tegen eind van de maand maar dat je een andere dag mag overeenkomen. Dat is hier gedaan dus lijkt mij dat je gelijk hebt. Zou nog ff checken wat of dit ook in lijn is met wat in je cao staat.
sneeuwwitje80 schreef:
04-10-2019 16:08
De wet zegt tegen eind van de maand maar dat je een andere dag mag overeenkomen. Dat is hier gedaan dus lijkt mij dat je gelijk hebt. Zou nog ff checken wat of dit ook in lijn is met wat in je cao staat.
Dit. Je kunt tegen iedere dag opzeggen dus de opzegtermijn gaat in op die dag en niet pas de eerste van de volgende maand.
Nummer*Zoveel schreef:
04-10-2019 16:45
Dit. Je kunt tegen iedere dag opzeggen dus de opzegtermijn gaat in op die dag en niet pas de eerste van de volgende maand.
In de cao blijkt alleen per eerste van de maand te staan. Breekt de AO de cao afspraak of juist niet?
Lijkt mij een positieve afwijking voor de werknemer dus dat maakt dan niet uit. Je hebt twee soorten cao's. Minimum cao en dan mag je positief afwijken. Standaard cao en met dan mag je niet afwijken, ook niet als het positiever is voor de werknemer. Bijna alle cao's zijn minimum cao's. Wat voor een jij hebt staat vaak in de begintekst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven