Werk & Studie alle pijlers

Orginele opening sollibrief

09-03-2009 21:20 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ontzettend leuke vacature gevonden, iets wat echt aansluit bij mijn interesse!

Meestal lukt het schrijven van een soll.brief me wel, maar ik lijk nu 'vast' te zitten. Vooral het beginnen vind ik erg moeilijk, want hoe grijp je iemand zijn aandacht nu echt?!

Ik word zelf ook een beetje moe van de standaard zin; graag wil ik solliciteren naar de functie van... etc.

Hebben jullie tips?

Alvast bedankt! :-)
Linea rectaal bedoel je?

Sorry, familiegrapje. Ik zal m zo even posten in Langkous dr topic.

Maar nu on topic. Ik ben laatst aangenomen met een brief waarvan de aanhef alsvolgt was:

" Geachte heer XXX,

Met veel enthousiasme las ik de vacature waarin u zoekt naar een [functie]. Aan de telefoon heeft [persoon van de betreffende afdeling] mij vanmorgen al het een en ander over de functie verteld."...

Naar mijn eigen bescheiden mening laat ik hiermee zien dat ik enthousiast ben, ondernemend (heb gebeld), en er geen gras over laat groeien.

Succes TO!
Op de internetsite van .... las ik de vacature sociotherapeut op de afdeling ..... Met veel enthousiasme solliciteer ik hierbij naar deze functie.

Momenteel werk ik bij .... waar ik met plezier werk. Hier begeleid ik .... die op dat moment niet thuis kunnen wonen, en waarvan moet worden onderzocht of zij weer naar huis kunnen of welke andere hulpverlening passend voor hen is. Hierbij is contact met .... van belang, om een goede observatie te kunnen doen. Daarbij ben ik mentor van een of meerdere clienten.

Omdat mijn interesse meer naar de .... gaat, wil ik graag bij de afdeling .......

Ik ben duidelijk in het aangeven van mijn grenzen en ken het belang van een ontspannen sfeer in de groep. Voor de stabiliteit in de leef- en leeromgeving van cliënten is een goede samenwerking tussen collega’s belangrijk. Ik kan hier goed in bijdragen en zie mijzelf dan ook als een goede collega.

Met deze kwaliteiten denk ik dat ik de functie als sociotherapeut goed weet te bekleden. Voor meer informatie over mijn ervaringen en werkzaamheden verwijs ik u graag naar mijn curriculum vitae. Graag kom ik in een persoonlijk gesprek een toelichting geven op mijn sollicitatie.

Dit is hem geworden, vandaag op de bus gegaan. Duimen jullie mee??
Ik vind het een prettige brief, en al zou ik er wat op aan te merken hebben, dan zou ik mijn mond houden want hij is al onderweg Je hebt er toch wel wat K-3 parfum ofzo op gespoten he, om je te onderscheiden?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Hahah, ja ook! En confettie erin, als verassing als ze hem open maken! :-D
quote:Galagoogoo schreef op 10 maart 2009 @ 23:52:

Hahah, ja ook! En confettie erin, als verassing als ze hem open maken! :-D
quote:Galagoogoo schreef op 10 maart 2009 @ 23:15:

Daarbij ben ik mentor van een of meerdere clienten.

Leuke brief, gewoon netjes. Maar je weet toch wel van hoeveel clienten je mentor bent?
Dat verschilt per keer, de ene keer is het er 1, soms kunnen het er 2 of 3 zijn. Vandaar.
quote:Galagoogoo schreef op 10 maart 2009 @ 23:15:

Dit is hem geworden, vandaag op de bus gegaan. Duimen jullie mee??Wat VC zegt: aangename brief. Ik duim mee!
Ik ben tot tranen geroerd dat je het met me eens bent Ride
quote:Very Cherry schreef op 11 maart 2009 @ 09:53:

Ik ben tot tranen geroerd dat je het met me eens bent Ride Daar doe ik het allemaal voor he
Succes Galagoogoo!!
Mijn laatste drie brieven waren hasske origineel, want en bijzonder van opzet, en met leuke foto's, en per heusche echte papieren poscht, (met zelf ontworpen envelop) en ben 3 keer uitgenodigd. 1 keer tot de tweede ronde gekomen, 1 baan zelf voor bedankt, en een baan aangeboden gekregen. Het ligt denk ik ook aan de branche waar je solliciteert. Met mijn brief liet ik mijn creatieve geest zien, mijn scherpe schrijfstijl, mijn gevoel voor layouts, en mezelf, en dat was precies waar ze op zaten te wachten.

VC: ik ben dol op semitransparant papier. Helaas wordt dat nogal smuttig met mijn inkjetprintertje
quote:rider schreef op 11 maart 2009 @ 10:29:

[...]Daar doe ik het allemaal voor he Leuke openingszin trouwens, Ride
Had je je vakantiefoto`s erbij gedaan, Tila?

quote:tilalia2 schreef op 11 maart 2009 @ 22:33:

Mijn laatste drie brieven waren hasske origineel, want en bijzonder van opzet, en met leuke foto's, en per heusche echte papieren poscht, (met zelf ontworpen envelop) en ben 3 keer uitgenodigd. 1 keer tot de tweede ronde gekomen, 1 baan zelf voor bedankt, en een baan aangeboden gekregen. Het ligt denk ik ook aan de branche waar je solliciteert. Met mijn brief liet ik mijn creatieve geest zien, mijn scherpe schrijfstijl, mijn gevoel voor layouts, en mezelf, en dat was precies waar ze op zaten te wachten.

VC: ik ben dol op semitransparant papier. Helaas wordt dat nogal smuttig met mijn inkjetprintertje Ik werk in de hulpverlening, dus zo'n sollicitatie brief zou niet echt gewaardeerd worden denk ik. Als je voor een creatieve baan ofzo, zou dat wel weer kunnen natuurlijk. Ik vind het wel een heel leuke manier zoals jij beschrijft!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven