Werk & Studie alle pijlers

Ouders pushen

11-03-2018 16:26 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

Ik zit op de middelbare school, m'n cijfers staan prima en als het zo doorgaat ga ik gewoon over.

Alleen er is 1 probleem, bij ELKE toets dreigen m'n ouders. Ik game nog al graag en dan een week voor de toets zeggen ze: ''Als je deze toets verpest game je de komende maand niet'' en dat dan bij ELKE toets terwijl ik amper onvoldoendes haal. Ik begrijp echt dat ze het beste voor me willen en dat ze willen dat ik hoge cijfers haal maar door dit soort dingen stress ik helemaal, begin ik te zweten, word ik onrustig en voel ik me naar...

Hoe zorg ik ervoor dat m'n ouders stoppen met dit soort dingen.
kerol schreef:
13-03-2018 18:49
In mijn leven en alles wat ik om me heen zie, levert positieve stimulatie altijd betere resultaten op dan negatieve stimulatie. Ik snap niet hoe je dreigen als stimulans kunt zien, en zie er al helemaal niks positiefs in.

Bij voorbaat dreigen met allerlei straffen als dit of dat niet gebeurt vind ik het ultieme zwaktebod van een onkundige ouder.
Als er iets fout gaat is het vroeg genoeg om over de consequenties te gaan praten. Als je gewoon consequent bent in je uitingen en verwachtingen als ouder, hoef je jezelf niet te verlagen tot dreigementen.
Volgens mij zei ik niks over de manier waarop zijn ouders proberen te stimuleren.. (het lijkt me nl. vrij duidelijk dat het voor TO niet werkt en een manier om dat te veranderen lijkt me het gesprek aan gaan).
Bloody_Mary schreef:
13-03-2018 19:04
Wat een gezeur, ik gamede in het middelbaar standaard een drietal uur per dag. Ik maakte eerst mijn huiswerk en dan gamede ik de rest van de avond. Heb fantastische herinneringen aan die tijd hoor en heb erna nog universiteit gedaan, toen gamede ik gemiddeld 5 uur per dag denk ik. :roll:
Fijn voor jou. Zegt niks over TO of zijn ouders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven