Werk & Studie alle pijlers

Outplacement-traject etc.

22-11-2012 16:05 31 berichten
Goedemiddag allemaal,

Ergens in nederland werkt een meneer of een mevrouw welke inmiddels binnen een half jaar of iets langer 2 negatieve beoordelingen heeft gekregen.

In het verleden heeft er ooit ook al een overplaatsing plaatsgevonden naar een andere afdeling en een aantal trajecten om het niveau naar bepaalde hoogte te brengen.

Nu heeft ze of hij per direct vrijstelling gekregen van de werkzaamheden en een outplacementraject aangeboden gekregen.

Ergens volgende week heeft ze of hij een laatste gesprek op het werk icm spullen pakken maar heeft zich vandaag, gisteren of morgen ziek gemeld.

Nu ben ik benieuwd naar het komende traject.

Kan alles doorgezet worden of kan deze situatie blijven slepen?

Edit: Néé ik wil haar of zijn baan niet hebben

Néé ik wil niemand natrappen, gniffelen etc

Hoe verloopt zo'n traject?
anoniem_147541 wijzigde dit bericht op 22-11-2012 16:36
Reden: Minder details voor de liefhebbers.
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Geen zinnig woord over te zeggen want misschien is ze wel volledig ingestort. En dus ziek.
En die smiley helpt niet. Je post klinkt nog steeds "bah".
Nja het gaat mij niet om de persoon.

Want ze is echt lief en ik heb verder niets met haar werkzaamheden van doen.

Maar ik vraag het mij gewoon af in het kader van een arbeidstraject.

Ik heb arbeidsrecht (een stuk gehad) op school en ben echt nieuwsgierig naar het traject.

Het gaat mij niet om haar persoonlijk nogmaals.

Ik wil niemand natrappen, uitlachen, aanvallen, gniffelen etc.

Ik ben nieuwsgierig hoe zoiets gaat/loopt, heb het in 7 jaar nog nooit meegemaakt namelijk.
ik dacht al dat het aan mij lag....maar op mij komt jouw vraag ook over als "kan ik haar baan in de tussentijd overnemen..."

Je komt niet echt symphatiek over zo...
Waarom gooi je dan zoveel privé-gegevens van iemand op het internet?
Nee hoor, zij is management assistente en ik zit in een beleidsfunctie. En nee ik voel mij niet beter en ben ook niet van plan haar baan in te pikken.
quote:Snotolf schreef op 22 november 2012 @ 16:11:

En die smiley helpt niet. Je post klinkt nog steeds "bah".+1
Er is geen zinnig woord op te zeggen en het ligt volledig aan de omstandigheden van het geval. De algemene regel is dat een (voorgenomen) ontslag dat is aangezegd voor de ziekmelding, gewoon doorgang kan vinden ondanks de latere ziekmelding. Echter, als zij aannemelijk kan maken dat zij al langer ziek was of zelfs mede daardoor slecht functioneerde, dan wordt het een lastiger verhaal. En ook is het nog maar de vraag of er hier sprake is van een aangezegd voorgenomen ontslag. Dat hangt af van de exacte formulering van het voorstel.
quote:chiedza schreef op 22 november 2012 @ 16:19:

Waarom gooi je dan zoveel privé-gegevens van iemand op het internet?

Joh ik zeg mijn collega, maar weet jij of dat waar is?

Voor hetzelfde geld gaat het over de beste vriendin van mijn partner.

Maar ik hou van simpel maken van dingen en niet van de zus van de broer van tante kate die weer de nicht is van de neef van de buurman
quote:NummerZoveel schreef op 22 november 2012 @ 16:21:

Er is geen zinnig woord op te zeggen en het ligt volledig aan de omstandigheden van het geval. De algemene regel is dat een (voorgenomen) ontslag dat is aangezegd voor de ziekmelding, gewoon doorgang kan vinden ondanks de latere ziekmelding. Echter, als zij aannemelijk kan maken dat zij al langer ziek was of zelfs mede daardoor slecht functioneerde, dan wordt het een lastiger verhaal. En ook is het nog maar de vraag of er hier sprake is van een aangezegd voorgenomen ontslag. Dat hangt af van de exacte formulering van het voorstel.Dankjewel voor je antwoord.
Ik vind je vraag een beetje vreemd, maar je post verder niet storend ofzo hoor. Al wilde je wél haar baan overnemen. Kan mij verder niet schelen.
Er staan zoveel details in je verhaal, als dat allemaal verdraaid is heeft het dus geen zin om advies te geven, en als het wel waar is zou iemand zich er makkelijk in kunnen herkennen. Maar goed, je zal het allemaal wel met de beste bedoelingen doen...
quote:Confiture schreef op 22 november 2012 @ 16:24:

Ik vind je vraag een beetje vreemd, maar je post verder niet storend ofzo hoor. Al wilde je wél haar baan overnemen. Kan mij verder niet schelen.

Het gaat mij om het traject gewoon.

Ik vind het gewoon een vreemde situatie, nog nooit meegemaakt en heb oprecht interesse in hoe zoiets gaat.
quote:chiedza schreef op 22 november 2012 @ 16:26:

Er staan zoveel details in je verhaal, als dat allemaal verdraaid is heeft het dus geen zin om advies te geven, en als het wel waar is zou iemand zich er makkelijk in kunnen herkennen. Maar goed, je zal het allemaal wel met de beste bedoelingen doen...Nou ik zal het aanpassen naar de simpele versie dan. Ogenblikje
Als ze zo'n goeie en lieve collega is dan vraag je toch gewoon of ze je op de hoogte wil houden hoe dat traject verloopt?

Dan weet je meteen hoe zoiets echt werkt lijkt me.
Dan zou je de leidinggevende kunnen vragen, of je docent arbeidsrecht. Je post klinkt gewoon niet integer.

Ik kom in mijn werk ook situaties tegen waar ik meer vanaf wil weten, maar daar bestaat dan zoiets als GOOGLE voor.
quote:louba schreef op 22 november 2012 @ 16:32:

Dan zou je de leidinggevende kunnen vragen, of je docent arbeidsrecht. Je post klinkt gewoon niet integer.

Ik kom in mijn werk ook situaties tegen waar ik meer vanaf wil weten, maar daar bestaat dan zoiets als GOOGLE voor.
quote:louba schreef op 22 november 2012 @ 16:32:

Ja maar google komt met 4 verschillende antwoorden

Leidinggevende weet het ook niet, die moet het uit laten zoeken zegt hij/zij.
En dan weten wij wel welke van de vier van toepassing is?
quote:powervrouw schreef op 22 november 2012 @ 16:31:

Als ze zo'n goeie en lieve collega is dan vraag je toch gewoon of ze je op de hoogte wil houden hoe dat traject verloopt?

Dan weet je meteen hoe zoiets echt werkt lijkt me.

Ja dat doet collega ook, maar die weet het ook niet.

De bond weet het niet, leidinggevende weet het niet, personeelszaken weet het niet.. vandaar.
quote:louba schreef op 22 november 2012 @ 16:37:

En dan weten wij wel welke van de vier van toepassing is?

Nouja ik dacht misschien hebben jullie een glazen bol?

Nee even serieus, ik dacht iemand die in de praktijk ervaring heeft..?
Nou...dan leer je er vast wat van....
quote:thasmo schreef op 22 november 2012 @ 16:38:

[...]

Ja dat doet collega ook, maar die weet het ook niet.

De bond weet het niet, leidinggevende weet het niet, personeelszaken weet het niet.. vandaar.Jeetje, jij hebt je er écht al in rondgeneusd verdiept! LEVE het vivaforum!!
quote:louba schreef op 22 november 2012 @ 16:40:

[...]

Jeetje, jij hebt je er écht al in rondgeneusd verdiept! LEVE het vivaforum!!

Nouja collega belde mij vanmiddag met de vraag of ik wist hoe zoiets liep want toen collega de ziekmelding deed heeft collega het aan de leidinggevende gevraagd, leidinggevende aan personeelszaken en die wisten het ook niet, leidinggevende heeft collega teruggebeld "we weten het niet".

Waarna collega de bond heeft gebeld. En die wist het ook niet.

Daarna belde collega mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven