Werk & Studie alle pijlers

OV studentenkaart vanaf vandaag geldig?

16-08-2010 22:27 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen.

Ik vroeg me af of ik gewoon weer 'gratis' morgen met de metro/trein kan reizen omdat de -40% kortingsregeling nu voorbij is voor deze maanden van het reizen.

Hoef ik dan alleen zoals normaal mijn pasje te scannen en staat er dan 0.00 studenten 'ov week' of moet ik ook nog een product 'ophalen'? Aangezien ik mijn product al in feb. voor dit jaar heb opgehaald?

Bedankt!
Als het goed is staat het op de achterkant van je kaart.
Naar mijn weten kun je gewoon weer reizen...
volgens mij hoef je geen reisproduct meer op de halen hoor. maar check het anders even bij zo'n machine.
quote:feder schreef op 16 augustus 2010 @ 22:28:

Als het goed is staat het op de achterkant van je kaart.hihi achterop de ov chip staat niks meer he! lang leve die oude kaart..
Vanaf vandaag kun je weer 'gratis' reizen (zegt mijn zoon - student - me net).
Ja, je kan sinds vandaag weer gratis reizen en je hoeft niets op te halen bij een automaat. Gewoon inchecken en rijden maar.
Liever elitair dan een pauper!
quote:El_lebel schreef op 16 augustus 2010 @ 22:34:

[...]

hihi achterop de ov chip staat niks meer he! lang leve die oude kaart.. Gelukkig maar dan dat er vroeger een had. Daar kon je in kleine lettertjes alles op vinden
Jeeee!

Bedankt.

Trouwens ook voor de snelle reacties Daar heb je wat aan!
Ik ben een newbie met de studenten-ov; maar je hoeft dus bij zo'n studenten ov geen saldo te laden?
Als je een week-ov hebt hoeft dat door de weeks niet nee, anders zou je alsnog niet gratis reizen

Even een andere vraag; er zijn van die spoordeelkaartjes waarop je gratis kan meereizen met iemand die een geldig vervoersbewijs heeft. Zou dat ook kunnen dat ik dan met ov ga en iemand anders met dat kaartje? Mijn ov is toch een geldig vervoersbewijs? (staat niet in het boekje)
Als je een studenten OV-chip hebt hoef je voor de trein sowieso niet in- of uit te checken. Als je vrij reizen hebt, stap je in, en als je met korting reist moet je gewoon een kaartje kopen (met korting ).

Op saldo reizen doe je met je studenten-OV alleen in de bus of metro, en dan check je dus wel in en uit.

Je reisproduct hoef je niet meer op te halen, dat staat er gewoon nog op van voor de vakantiestop!
quote:Stephanietje schreef op 16 augustus 2010 @ 22:51:

Even een andere vraag; er zijn van die spoordeelkaartjes waarop je gratis kan meereizen met iemand die een geldig vervoersbewijs heeft. Zou dat ook kunnen dat ik dan met ov ga en iemand anders met dat kaartje? Mijn ov is toch een geldig vervoersbewijs? (staat niet in het boekje)Yep, dat kan. Ik heb zelf een OV-jaarkaart, en heb inmiddels al drie keer iemand meegenomen (we kregen nog wat van die enveloppen van familie). Sterker nog: ik reis met OV plus het upgradekaartje van 2e naar 1e klas, zodat degene die met mij meereist ook eerste klas mag gaan zitten!
Dus even voor de duidelijkheid xD

# Met mijn studenten-ov hoef ik geen saldo te laden

# En bij de trein hoef ik maar eenmalig in te checken en pas uit te checken als ik met de bus ga?
quote:Capibara schreef op 16 augustus 2010 @ 23:04:

[...]

Yep, dat kan. Ik heb zelf een OV-jaarkaart, en heb inmiddels al drie keer iemand meegenomen (we kregen nog wat van die enveloppen van familie). Sterker nog: ik reis met OV plus het upgradekaartje van 2e naar 1e klas, zodat degene die met mij meereist ook eerste klas mag gaan zitten!

Kijk, dat is heel fijn! (Gaan woensdag op vakantie, dus heel vroeg de trein, dus dan is 1e klas lekker luxe )

Je bent ook gecontroleerd daarmee?
Bij trein niet inchecken maar gewoon een kaartje kopen als je met korting moet reizen!!!
Ik heb een weekov. Dan hoef ik toch niet met korting te reizen?

Dat is toch alleen als ik in het weekend wil reizen?
Precies. dus je koopt alleen een kaartje in het weekend, net zoals voordat de ov chip kwam. in de trein is er dus eigenlijk niks veranderd. met de bus/tram/metro check je wil in en uit (elke keer, bij elk voertuig).
Wat El zegt dus. In de trein werkt de studentenov-chip nog niet.

Ook niet in de bussen in het noorden trouwens...zucht
Als je een week-ov hebt is die vanaf vandaag weer geldig. Je hoeft geen kaartjes te kopen, alleen in - uit checken in de bus/trein. In het weekend moet je voor de meeste treinen (ik doe het althans nog wel steeds) een kortingskaartje kopen en op vertoon met je ov-chipkaart kun je dan reizen. Het op saldoreizen werkt nog lang niet overal.
Aaaah, heel erg bedankt =D
# En bij de trein hoef ik maar eenmalig in te checken en pas uit te checken als ik met de bus ga?

Dit klopt volgens mij niet. Je moet inchecken als je de trein instapt en weer uitchecken als je de trein uitstapt. En voor de bus weer hetzelfde: inchecken bij instappen, uitchecken bij uitstappen.

Zo moet het in ieder geval wel bij bus-metro..
quote:ossiepossie schreef op 17 augustus 2010 @ 10:27:

Dit klopt volgens mij niet. Je moet inchecken als je de trein instapt en weer uitchecken als je de trein uitstapt. En voor de bus weer hetzelfde: inchecken bij instappen, uitchecken bij uitstappen.

Zo moet het in ieder geval wel bij bus-metro..

Ja, bij bus/metro wel, maar in de trein hoef je nooit in of uit te checken. Er komen nog steeds conducteurs langs in de trein, in de bus niet. Vandaar dat je in de bus moet inchecken als je langs de chauffeur loopt en in de trein niet, dat heeft geen enkele toegevoegde waarde.

(reist al een jaar met studentenov)
Het is dus al eerder gezegd maar in de trein dus NOOIT inchecken! Niet als je gratis reist maar ook niet als je met korting reist, in dat geval gewoon een kaartje met korting uit de automaat kopen.
Oh, weer wat geleerd. Kan wel merken dat ik nooit met de trein ga. En als je nou op saldo reist, dus niet met een Ov-studentenkaart of ander abonnement maar gewoon met een standaard ov-chipkaart met saldo? Dan moet je toch wel in-en uitchecken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven