Werk & Studie alle pijlers

OV studentenkaart vanaf vandaag geldig?

16-08-2010 22:27 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen.

Ik vroeg me af of ik gewoon weer 'gratis' morgen met de metro/trein kan reizen omdat de -40% kortingsregeling nu voorbij is voor deze maanden van het reizen.

Hoef ik dan alleen zoals normaal mijn pasje te scannen en staat er dan 0.00 studenten 'ov week' of moet ik ook nog een product 'ophalen'? Aangezien ik mijn product al in feb. voor dit jaar heb opgehaald?

Bedankt!
Als je een nieuwe OV-studenten chipkaart over de post hebt gekregen, moet je het abbo nog wel activeren Als je vorig schooljaar al een chipkaart had en toen het abbo al geactiveerd had hoeft het nu (geloof ik) niet.

En je moet altijd in- en uitchecken, behalve in de trein, dat is wati k gehoord heb.
Nee als je er al een had dan hoef je niks te doen. Trouwens, een buschauffeur zei laatst tegen me dat je als student gewoon nog met een rode strippenkaart mag reizen. Was een misverstand dat studenten dat niet meer mochten. Maar volgens mij weten niet alle chauffeurs dat. Kut ov studentenkaart. Het was toch de bedoeling dat we een reisproduct hebben voor bus, trein, metro, tram etc? Waarom moet ik dan in godsnaam een kaartje kopen als ik in het weekend wil reizen en kan ik niet gewoon in en uit checken?
Nieuwe studenten (waaronder ik dus) kunnen pas vanaf 15 september het reisproduct ophalen en dan is je ov geldig vanaf 1 oktober, toch??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven