Werk & Studie alle pijlers

Passende Bijbaan studenten

06-09-2016 22:33 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Pas geleden ben ik begonnen met mijn HBO Small business & retail management. Ik ben hiernaast opzoek naar een bijpassende bijbaan, aangezien dat wel in mijn voordeel kan werken met mijn studie. Administratie o.i.d. Lijkt mij een goede en leerzame functie. Alleen nu is mijn vraag: kan ik bedrijven een open sollicitatie sturen met de vraag of deze functie beschikbaar is als student zijnde? Of is dit een kansloze sollicitatie aangezien ik net pas begin met mijn studie?
Zijn er geen studentenuitzendbureaus waar jij studeert?

En vragen staat vrij natuurlijk. Hoewel ik je kansen niet hoog inschat, want wat jij wil daar vragen de bedrijven meestal stagiaires voor. Verder is administratie wel een heel breed begrip.
Werkgevers hebben ook graag studenten die buiten hun studierichting werken; die dus totaal iets anders doen.
Niet geschoten is altijd mis. Je kunt het gewoon proberen en als je afgewezen wordt, nabellen om te vragen waarom je afgewezen bent. Met deze feedback kun je je beter voorbereiden op volgende sollicitaties.
Kom je uit de hoofdstad?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Kijk eens een keer op studentenvacature /studentjobs. Komt vaak genoeg wat voorbij.
-
Administratief medewerker functies zijn er bijna niet meer. Daarnaast worden die ook vaak uitgevoerd op kantoortijden. Je zou Call-center kunnen overwegen. Dat is vaak goed te combineren met je studie, zijn ook vaak studenten die dat in de avonduren doen.
Hai! Niet geschoten is altijd mis dus ik zou het absoluut proberen, zelf denk ik dat bedrijven het wel kunnen waarderen alleen zal er natuurlijk wel een plek vrij moeten zijn. Ik zou niet zo zeer vragen of de functie vrij is voor een student maar eerder gewoon of er een openstaande vacature is voor het aantal uren dat je graag zou werken.

Zelf ben ik ook student en werk ik sinds kort vanuit huis na een aantal jaren bij een callcenter te hebben gezet (kan erg vermoeiend zijn en je moet goed kunnen verkopen) op studentenwerk101.nl vind je verschillende mogelijkheden voor studenten. Succes met de studie!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-03-2017 11:35
Reden: spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven