Werk & Studie alle pijlers

pedagogiek

04-05-2010 23:23 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
In juni ben ik klaar met mijn SPW opleiding. Hierna wil ik graag nog een opleiding volgen maar dan wel deeltijd. Ik loop nu stage en doe invalwerk in de gehandicaptenzorg. Is heel leuk maar ik zie mijzelf dat niet doen de rest van mijn leven en dan vooral die wisselende diensten.

Nu ben ik al een tijdje opzoek naar een leuke studie en kwam ik pedagogiek tegen. En dan zou ik graag pedagogisch begeleider van ouders en kinderen/jongeren met opvoedings- en of gedragsproblemen willen worden/doen.

Ik ben nu al uren op zoek naar vacatures en instanties maar ik kan niets vinden wat ik echt bizar vind. Dus waarschijnlijk doe ik iets niet goed. Kunnen jullie mij helpen? Ik wil heel graag namen van instanties willen weten. En zijn hier mensen die pedagogiek studeren? Wat voor werk doen jullie? Hoe vonden/vinden jullie de opleiding?

Ik Woon trouwens in overijsel mischien dat het nog helpt om te vermelden.

Heel erg bedankt alvast!

Liefs Charley
welzijnsinstellingen/gemeente

okc's

opvoedsteunpunten

Jeugdzorg

Pleegzorg
Bij jeugdzorg en pleegzorg inderdaad kan je werken met de doelgroep die je nu beschrijft.
anoniem_96045 wijzigde dit bericht op 05-05-2010 02:32
Reden: Lezen wat er staat!
% gewijzigd
zorgselect.nl
Ik zou wel in je achterhoofd houden dat je ook in dit werk grotendeels met wisselende diensten te maken krijgt. Vooral de uitvoerende functies.
Ik heb al gekeken op de site van jeugdzorg en daar werken meer vrijwilligers dan betaalde mensen. En ze zoeken wel vrijwilligers maar er moet wel brood op de plank komen.

En pleegzorg lijkt me helemaal geweldig maar daar zoeken ze niemand van hier uit de buurt. zorgselect ook al gekeken maar daar hebben ze niets maatschappelijks op het moment.

En ik wil niet op een woongroep werken maar in een gezin. Soms is dat wel s'avonds natuurlijk omdat ouders ook moeten werken maar dan heb ik in ieder geval geen slaap/nachtdiensten meer!
Ik ben bijna afgestudeerd.. je kunt er heel veel mee..

Jeugdzorg

Jeugdgevangenis

Gevangenis

Behandelgroepen

Kinderafdeling ziekenhuis

GGZ

Instanties voor video-interactiebegeleiding

Leefgroepen

Jeugd-en kinderpsychiatrie

Opvoedingsondersteuning

Ambulant begeleider

Intern begeleider

Onderwijszorg

Verslavingszorg

En ga zo maar door.. Je kunt wel gezinnen bezoeken, maar dat je daar steeds bent dat is niet zo! Je speelt er geen oppas omdat ouders moeten werken bijv. dat heeft niets met je functie te maken.. Je bent er dan bijvoorbeeld een paar uur in de week om ouders opvoedingsadviezen bij te brengen, ze tips te geven over de opvoeding en de verzorging en om te kijken hoe het er in huis aan toe gaat.
Ik vond de opleiding zelf niet veel voorstellen (nu bijna 1,5 jaar afgestudeerd). Wat banen betreft moet je soms creatief zijn. Ik ben nu zorgcoördinator en personal coach in het voortgezet onderwijs. Een taak die altijd gedaan wordt door een docent naast zijn of haar lessen. Ik heb me zo kunnen profileren dat ik er nu een functie van heb gemaakt.
Ik heb het eerste jaar nu bijna afgerond.

Dit jaar was pedagogiek nog gezamenlijk met MWD en CMV.

Dus vanaf volgend jaar alleen maar pedagogiek.

In het derde jaar alleen maar stage, incl. half jaar stage in het buitenland! :D
Wil je nu al aan het werk en daarnaast studeren?

Anders lijkt het me niet zo nuttig om nu al op zoek te gaan naar vacatures....De markt verandert echt snel!

Dat er in de jeugdzorg meer vrijwilligers werken dan betaalde krachten lijkt me een beetje kort door de bocht....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven