pedagogiek
dinsdag 4 mei 2010 om 23:23
In juni ben ik klaar met mijn SPW opleiding. Hierna wil ik graag nog een opleiding volgen maar dan wel deeltijd. Ik loop nu stage en doe invalwerk in de gehandicaptenzorg. Is heel leuk maar ik zie mijzelf dat niet doen de rest van mijn leven en dan vooral die wisselende diensten.
Nu ben ik al een tijdje opzoek naar een leuke studie en kwam ik pedagogiek tegen. En dan zou ik graag pedagogisch begeleider van ouders en kinderen/jongeren met opvoedings- en of gedragsproblemen willen worden/doen.
Ik ben nu al uren op zoek naar vacatures en instanties maar ik kan niets vinden wat ik echt bizar vind. Dus waarschijnlijk doe ik iets niet goed. Kunnen jullie mij helpen? Ik wil heel graag namen van instanties willen weten. En zijn hier mensen die pedagogiek studeren? Wat voor werk doen jullie? Hoe vonden/vinden jullie de opleiding?
Ik Woon trouwens in overijsel mischien dat het nog helpt om te vermelden.
Heel erg bedankt alvast!
Liefs Charley
Nu ben ik al een tijdje opzoek naar een leuke studie en kwam ik pedagogiek tegen. En dan zou ik graag pedagogisch begeleider van ouders en kinderen/jongeren met opvoedings- en of gedragsproblemen willen worden/doen.
Ik ben nu al uren op zoek naar vacatures en instanties maar ik kan niets vinden wat ik echt bizar vind. Dus waarschijnlijk doe ik iets niet goed. Kunnen jullie mij helpen? Ik wil heel graag namen van instanties willen weten. En zijn hier mensen die pedagogiek studeren? Wat voor werk doen jullie? Hoe vonden/vinden jullie de opleiding?
Ik Woon trouwens in overijsel mischien dat het nog helpt om te vermelden.
Heel erg bedankt alvast!
Liefs Charley
woensdag 5 mei 2010 om 10:25
Ik heb al gekeken op de site van jeugdzorg en daar werken meer vrijwilligers dan betaalde mensen. En ze zoeken wel vrijwilligers maar er moet wel brood op de plank komen.
En pleegzorg lijkt me helemaal geweldig maar daar zoeken ze niemand van hier uit de buurt. zorgselect ook al gekeken maar daar hebben ze niets maatschappelijks op het moment.
En ik wil niet op een woongroep werken maar in een gezin. Soms is dat wel s'avonds natuurlijk omdat ouders ook moeten werken maar dan heb ik in ieder geval geen slaap/nachtdiensten meer!
En pleegzorg lijkt me helemaal geweldig maar daar zoeken ze niemand van hier uit de buurt. zorgselect ook al gekeken maar daar hebben ze niets maatschappelijks op het moment.
En ik wil niet op een woongroep werken maar in een gezin. Soms is dat wel s'avonds natuurlijk omdat ouders ook moeten werken maar dan heb ik in ieder geval geen slaap/nachtdiensten meer!
woensdag 5 mei 2010 om 10:30
Ik ben bijna afgestudeerd.. je kunt er heel veel mee..
Jeugdzorg
Jeugdgevangenis
Gevangenis
Behandelgroepen
Kinderafdeling ziekenhuis
GGZ
Instanties voor video-interactiebegeleiding
Leefgroepen
Jeugd-en kinderpsychiatrie
Opvoedingsondersteuning
Ambulant begeleider
Intern begeleider
Onderwijszorg
Verslavingszorg
En ga zo maar door.. Je kunt wel gezinnen bezoeken, maar dat je daar steeds bent dat is niet zo! Je speelt er geen oppas omdat ouders moeten werken bijv. dat heeft niets met je functie te maken.. Je bent er dan bijvoorbeeld een paar uur in de week om ouders opvoedingsadviezen bij te brengen, ze tips te geven over de opvoeding en de verzorging en om te kijken hoe het er in huis aan toe gaat.
Jeugdzorg
Jeugdgevangenis
Gevangenis
Behandelgroepen
Kinderafdeling ziekenhuis
GGZ
Instanties voor video-interactiebegeleiding
Leefgroepen
Jeugd-en kinderpsychiatrie
Opvoedingsondersteuning
Ambulant begeleider
Intern begeleider
Onderwijszorg
Verslavingszorg
En ga zo maar door.. Je kunt wel gezinnen bezoeken, maar dat je daar steeds bent dat is niet zo! Je speelt er geen oppas omdat ouders moeten werken bijv. dat heeft niets met je functie te maken.. Je bent er dan bijvoorbeeld een paar uur in de week om ouders opvoedingsadviezen bij te brengen, ze tips te geven over de opvoeding en de verzorging en om te kijken hoe het er in huis aan toe gaat.
donderdag 6 mei 2010 om 13:03
Ik vond de opleiding zelf niet veel voorstellen (nu bijna 1,5 jaar afgestudeerd). Wat banen betreft moet je soms creatief zijn. Ik ben nu zorgcoördinator en personal coach in het voortgezet onderwijs. Een taak die altijd gedaan wordt door een docent naast zijn of haar lessen. Ik heb me zo kunnen profileren dat ik er nu een functie van heb gemaakt.
donderdag 26 mei 2011 om 22:58